Inteligentna „bramka” zastąpi kasjera? Czas na zakupy przyszłości

zakupy - zdjęcie ilustracyjne / media.surgecloud.co, mat. pras.

  

Specjaliści prognozują, że branża handlu detalicznego potrzebuje zmian, które dostosują ją do ewoluujących zwyczajów zakupowych klientów. Automatyzacja inwentaryzacji, kontrola retencji produktu oraz jego właściwej lokalizacji na półce sklepowej - to główne atuty biznesowe zastosowania innowacyjnych rozwiązań, takich jak: inteligentna półka czy tagowanie produktów.

Rozwój inteligentnych i mobilnych urządzeń, zdobycie i utrzymanie zaufanych klientów oraz rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję – to według ekspertów PwC jedne z głównych filarów, na których opierać będzie się przyszłość handlu detalicznego. Drastycznie zmieni się sposób, w jaki sklepy fizyczne działają i obsługują klientów. Istotne będzie płynne połączenie odpowiedniego doświadczenia z potężną, a jednocześnie subtelną technologią.

- Handel detaliczny przechodzi fundamentalną zmianę, ponieważ firmy z tego sektora znajdują nowe sposoby wykorzystywania danych i chcą stawiać na innowacje. Przyszłość handlu w najbliższych latach kształtować będą takie aspekty jak: wygoda, wrażenia klienta, przekształcanie danych w użyteczne informacje biznesowe oraz personalizacja. W istocie chodzi o zrozumienie kupujących – tłumaczy Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud, firmy specjalizującej się w cyfrowej transformacji i tzw. handlometrii.

Inteligentne rozwiązania kluczem do rozwoju i optymalizacji
Priorytetem w branży retail jest obecnie usprawnienie procesu zakupów. Pomóc w tym mają takie rozwiązania jak tagowanie produktów czy specjalna bramka, która wskaże zawartość zakupów wybranych przez klienta.

- Wystarczy, że po wybraniu produktów klient przejdzie przez bramkę, która wskaże wartość zakupów i poda odpowiednią kwotę do zapłaty. Co istotne, nie mówimy tutaj o dalekiej przyszłości. Wystarczy wskazać przykład Japonii, która planuje do 2025 r. wprowadzić znaczniki wszystkich detalicznych produktów. Ma to być odpowiedź na niedobór siły roboczej w kraju kwitnącej wiśni. Ten problem dotyczy także Polski. Pozwoli również na znaczne usprawnienie transakcji przy kasie, a to właśnie często długie oczekiwanie na finalizację zakupów zniechęca nas do sieci detalicznych – mówi ekspert.

Przykładem innego innowacyjnego rozwiązania jest inteligentna półka. Zaimplementowane w niej czujniki mają za zadanie zbierać dane w czasie rzeczywistym m.in. o tym, co znajduje się na półce, w jaki sposób ustawione są produkty oraz czy są przenoszone przez klientów. Uzyskane w ten sposób informacje, dają również możliwość lepszej ekspozycji produktu, uzupełnienia braków towarowych oraz lepszego poznania zachowań konsumentów.
 
Sztuczna inteligencja przychodzi z pomocą
Innym ciekawym przykładem innowacji wprowadzanych w sklepach stacjonarnych są cyfrowe lusterka, które pozwolą kupującym spróbować i uzyskać informację zwrotną na temat makijażu lub zakupu okularów. Jeżeli konsument nadal nie będzie do końca przekonany do zakupu, technologia pozwoli mu wysłać zdjęcia i filmy do swoich znajomych, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną. Takie sklepy działają już w Stanach Zjednoczonych i opierają się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji.
 
Technologia dobierze stylizację
Po zrobionych zakupach w drogerii, czas na wizytę w galerii handlowej w celu zakupu butów lub nowej dżinsowej kurtki. Ile razy zdarzyło się, że wybierając jakiś element garderoby klienci zastanawiają się na doborem reszty stylizacji? Nowojorski startup FindMine opracował rozwiązanie, które pozwala konsumentowi wysłać zdjęcie poprzez Facebook Messenger do sklepu, by po chwili uzyskać informację o idealnym proponowanym zestawie ubrań. Dzięki algorytmom możliwe jest zautomatyzowanie tego, co zwykle jest powolnym i bolesnym procesem.
 
Warto wspomnieć również o rozwiązaniach digitalowych, takich jak specjalne ekrany, które po analizie dotychczasowej historii zakupów, podpowiadają właścicielowi sklepu, jaki produkt powinien pojawić się na nośniku reklamowym.
 
Polacy są gotowi na nadchodzące zmiany?
71 proc. Polaków wyraża swoje niezadowolenie z powodu kolejek do sklepowych kas, wynika z badania firmy MasterCard. To doskonale pokazuje, że potrzebne są na rynku innowacje, które rozwiążą ten problem. Zaznaczyć należy również, że klienci są otwarci na rozwiązania, które ułatwiają procesy biznesowe. Doskonałym przykładem są tutaj płatności mobilne. Już co czwarty Polak, według raportów branżowych, opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych. Dlatego sieci detaliczne muszą już dzisiaj stanąć do kasy z napisem „innowacje”, aby zatrzymać przy sobie klientów.
 
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, infowire.pl, media.surgecloud.co

Tagi

Wczytuję komentarze...

Uciekła z miejsca kolizji i zamknęła się w domu. Policjanci musieli sforsować drzwi

Zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/Pexels/creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.pl

  

Dyżurny krakowskiej policji odebrał w połowie ostatniego tygodnia zgłoszenie o kolizji dwóch pojazdów na ul. Królowej Jadwigi. Na miejsce natychmiast udała się załoga ruchu drogowego. Tam zgłaszający opowiedział mundurowym jak po zaparkowaniu swojego pojazdu marki Kia, zauważył inny pojazd tej samej marki wjeżdżający nagle na chodnik i z dużą prędkością zmierzający w jego kierunku. Widząc to, mężczyzna błyskawicznie odciągnął dwójkę swoich dzieci, dzięki czemu nie doszło do tragedii.

Pędzące auto uderzyło jednak w jego samochód, a sprawca bardzo szybko odjechał z miejsca. Poszkodowany mężczyzna zapamiętał wygląd osoby kierującej oraz markę i numery rejestracyjne pojazdu, dzięki czemu szybko udało się namierzyć właściciela oraz ustalić jego miejsce zamieszkania. Natychmiast udali się tam funkcjonariusze drogówki oraz policjanci z Komisariatu Policji IV w Krakowie. Pod ustalonym adresem mundurowi zastali 83-latka, który przekazał, że jest ojcem kobiety będącej właścicielką wskazanego pojazdu i wyłącznym użytkowaniem samochodu.

Mężczyzna jednak utrudniał funkcjonariuszom wykonywanie czynności służbowych, stwierdził, że nie wpuści ich na swoją posesję, ignorując tłumaczenia o odpowiedzialności karnej z tym związanej. Oświadczył ponadto, że córka nie wyjdzie do policjantów i zatrzasnął drzwi. Jako że wejście do budynku nie było możliwe, a kolejne próby przekonania do ich otwarcia drzwi okazały się bezskuteczne, na miejsce przybył ślusarz, który otworzył drzwi.

W środku policjanci zastali kobietę w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, co potwierdziły przeprowadzone badania. 59-latka nie przyznała się do winy, tłumacząc, że nic nie pamięta ze względu na leki, które zażywa. Policyjni technicy zabezpieczyli ślady, a mundurowi wraz z podejrzaną udali się do komisariatu, gdzie okazało się, że była ona również pod wpływem środków odurzających. Kobiecie zatrzymane zostało prawo jazdy.

Za kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego kobiecie grozi kara grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl