Inteligentna „bramka” zastąpi kasjera? Czas na zakupy przyszłości

zakupy - zdjęcie ilustracyjne / media.surgecloud.co, mat. pras.

  

Specjaliści prognozują, że branża handlu detalicznego potrzebuje zmian, które dostosują ją do ewoluujących zwyczajów zakupowych klientów. Automatyzacja inwentaryzacji, kontrola retencji produktu oraz jego właściwej lokalizacji na półce sklepowej - to główne atuty biznesowe zastosowania innowacyjnych rozwiązań, takich jak: inteligentna półka czy tagowanie produktów.

Rozwój inteligentnych i mobilnych urządzeń, zdobycie i utrzymanie zaufanych klientów oraz rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję – to według ekspertów PwC jedne z głównych filarów, na których opierać będzie się przyszłość handlu detalicznego. Drastycznie zmieni się sposób, w jaki sklepy fizyczne działają i obsługują klientów. Istotne będzie płynne połączenie odpowiedniego doświadczenia z potężną, a jednocześnie subtelną technologią.

- Handel detaliczny przechodzi fundamentalną zmianę, ponieważ firmy z tego sektora znajdują nowe sposoby wykorzystywania danych i chcą stawiać na innowacje. Przyszłość handlu w najbliższych latach kształtować będą takie aspekty jak: wygoda, wrażenia klienta, przekształcanie danych w użyteczne informacje biznesowe oraz personalizacja. W istocie chodzi o zrozumienie kupujących – tłumaczy Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud, firmy specjalizującej się w cyfrowej transformacji i tzw. handlometrii.

Inteligentne rozwiązania kluczem do rozwoju i optymalizacji
Priorytetem w branży retail jest obecnie usprawnienie procesu zakupów. Pomóc w tym mają takie rozwiązania jak tagowanie produktów czy specjalna bramka, która wskaże zawartość zakupów wybranych przez klienta.

- Wystarczy, że po wybraniu produktów klient przejdzie przez bramkę, która wskaże wartość zakupów i poda odpowiednią kwotę do zapłaty. Co istotne, nie mówimy tutaj o dalekiej przyszłości. Wystarczy wskazać przykład Japonii, która planuje do 2025 r. wprowadzić znaczniki wszystkich detalicznych produktów. Ma to być odpowiedź na niedobór siły roboczej w kraju kwitnącej wiśni. Ten problem dotyczy także Polski. Pozwoli również na znaczne usprawnienie transakcji przy kasie, a to właśnie często długie oczekiwanie na finalizację zakupów zniechęca nas do sieci detalicznych – mówi ekspert.

Przykładem innego innowacyjnego rozwiązania jest inteligentna półka. Zaimplementowane w niej czujniki mają za zadanie zbierać dane w czasie rzeczywistym m.in. o tym, co znajduje się na półce, w jaki sposób ustawione są produkty oraz czy są przenoszone przez klientów. Uzyskane w ten sposób informacje, dają również możliwość lepszej ekspozycji produktu, uzupełnienia braków towarowych oraz lepszego poznania zachowań konsumentów.
 
Sztuczna inteligencja przychodzi z pomocą
Innym ciekawym przykładem innowacji wprowadzanych w sklepach stacjonarnych są cyfrowe lusterka, które pozwolą kupującym spróbować i uzyskać informację zwrotną na temat makijażu lub zakupu okularów. Jeżeli konsument nadal nie będzie do końca przekonany do zakupu, technologia pozwoli mu wysłać zdjęcia i filmy do swoich znajomych, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną. Takie sklepy działają już w Stanach Zjednoczonych i opierają się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji.
 
Technologia dobierze stylizację
Po zrobionych zakupach w drogerii, czas na wizytę w galerii handlowej w celu zakupu butów lub nowej dżinsowej kurtki. Ile razy zdarzyło się, że wybierając jakiś element garderoby klienci zastanawiają się na doborem reszty stylizacji? Nowojorski startup FindMine opracował rozwiązanie, które pozwala konsumentowi wysłać zdjęcie poprzez Facebook Messenger do sklepu, by po chwili uzyskać informację o idealnym proponowanym zestawie ubrań. Dzięki algorytmom możliwe jest zautomatyzowanie tego, co zwykle jest powolnym i bolesnym procesem.
 
Warto wspomnieć również o rozwiązaniach digitalowych, takich jak specjalne ekrany, które po analizie dotychczasowej historii zakupów, podpowiadają właścicielowi sklepu, jaki produkt powinien pojawić się na nośniku reklamowym.
 
Polacy są gotowi na nadchodzące zmiany?
71 proc. Polaków wyraża swoje niezadowolenie z powodu kolejek do sklepowych kas, wynika z badania firmy MasterCard. To doskonale pokazuje, że potrzebne są na rynku innowacje, które rozwiążą ten problem. Zaznaczyć należy również, że klienci są otwarci na rozwiązania, które ułatwiają procesy biznesowe. Doskonałym przykładem są tutaj płatności mobilne. Już co czwarty Polak, według raportów branżowych, opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych. Dlatego sieci detaliczne muszą już dzisiaj stanąć do kasy z napisem „innowacje”, aby zatrzymać przy sobie klientów.
 
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, infowire.pl, media.surgecloud.co

Tagi

Wczytuję komentarze...

Ziobro: "Chcemy sprawić, aby sądy służyły Polakom". Obiecuje też pomoc zadłużonym

/ Twitter/Zbigniew Ziobro

  

- Nasz rząd przywraca Polakom godność i szansę na lepsze życie; chcemy też przywrócić ludziom sądownictwo i sprawić, aby sądy służyły Polakom - powiedział na konwencji PiS minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro.

Ziobro zwrócił uwagę, że jednym z podstawowych zadań obozu Zjednoczonej Prawicy "jest wykazać determinację, w szczególności tam, gdzie spotyka się duży opór".

"Wszyscy państwo widzicie, jak wielki sprzeciw w niektórych środowiskach w kraju i zagranicą budzą nasze zmiany w zakresie sądownictwa. Te zmiany budzą wielki opór, bo my chcemy przywrócić sądownictwo ludziom, przywrócić zasady służby publicznej i sprawić, aby sądy służyły temu po co są powołane, służyły Polakom"

- mówił Ziobro.

Jak dodał, "obóz Zjednoczonej Prawicy zwyciężył w parlamentarnych w 2015 r., ponieważ dotrzymywał słowa, poważnie traktował Polaków i wywiązywał się ze swoich zobowiązań.

"Obiecaliśmy Polakom, że będziemy wywiązywać się ze swoich zobowiązań i będziemy wiarygodni w tym co obiecywaliśmy. Tak właśnie było" - zapowiedział szef Ministerstwa Sprawiedliwości.

Jak dodał, wiarygodność to w polityce rzecz bezcenna. "Dlatego tak bardzo boli opozycję nasza konsekwencja i nasza skuteczność. Nasz rząd jest tym rządem, który przywraca Polakom godności i szansę na lepsze życie. Nasz rząd nie opowiada frazesów i pustych słów na temat ciepłej wody z kranu, ale podjął się od początku wielkich zmian i reform strukturalnych" - oświadczył Ziobro.

Ziobro podkreślił, że przeciwników politycznych PiS "boli ich to, że jesteśmy skuteczni". Jako przykład podał m.in. niski wskaźnik bezrobocia i dynamikę gospodarczą. "To ich wszystko bardzo, bardzo boli. Podobnie jak i nasza konsekwencja w walce z patologiami" - zaznaczył minister.

"Chcemy państwu powiedzieć o bardzo świeżym wyniku, o którym dowiedziałem się z prokuratury w dniu dzisiejszym. Otóż w tym roku prokuraturze udało się zabezpieczyć mienie należące do przestępców w wysokości ponad 2 mld zł. To są konkretne pieniądze, nieruchomości, samochody, zdarzają się też i jachty"

- powiedział szef Ministerstwa Sprawiedliwości. Jak zauważył, za czasów rządów PO-PSL w 2015 r. zabezpieczono mienie wartości 300 mln zł. "To jest różnica, to się nazywa skuteczność i to ich boli" - dodał Ziobro.

Zapowiedział, że całe zabezpieczone mienie zostanie przekazane na rzecz Skarbu Państwa. "Będzie służyć potrzebom społecznym, które realizuje nasz rząd" - podkreślił. 

"Bywa tak, że człowiek znajdzie się w pętli zadłużenia niekoniecznie z własnego zaniechania i własnej winy, bo zachoruje, bo straci pracę. I obowiązkiem państwa jest znajdować zrozumienie dla takiej sytuacji i stworzyć system, który takim ludziom pomoże wyjść na prostą i my takie rozwiązania będziemy proponować"

- zapowiedział Ziobro.

Jak zaznaczył, rozwiązanie to będzie zakładało rozszerzenie "sytuacji, w której osoba, która popadnie w wir zadłużenia, będzie mogła skutecznie dążyć do tego, by państwo dało jeszcze jedną szansę". "Aby nie była skazana na wegetację, albo na ucieczkę z kraju, ale by mogła jeszcze raz podjąć sprawy i swoje życie ułożyć na nowo" - dodał minister.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl