Inteligentna „bramka” zastąpi kasjera? Czas na zakupy przyszłości

zakupy - zdjęcie ilustracyjne / media.surgecloud.co, mat. pras.

  

Specjaliści prognozują, że branża handlu detalicznego potrzebuje zmian, które dostosują ją do ewoluujących zwyczajów zakupowych klientów. Automatyzacja inwentaryzacji, kontrola retencji produktu oraz jego właściwej lokalizacji na półce sklepowej - to główne atuty biznesowe zastosowania innowacyjnych rozwiązań, takich jak: inteligentna półka czy tagowanie produktów.

Rozwój inteligentnych i mobilnych urządzeń, zdobycie i utrzymanie zaufanych klientów oraz rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję – to według ekspertów PwC jedne z głównych filarów, na których opierać będzie się przyszłość handlu detalicznego. Drastycznie zmieni się sposób, w jaki sklepy fizyczne działają i obsługują klientów. Istotne będzie płynne połączenie odpowiedniego doświadczenia z potężną, a jednocześnie subtelną technologią.

- Handel detaliczny przechodzi fundamentalną zmianę, ponieważ firmy z tego sektora znajdują nowe sposoby wykorzystywania danych i chcą stawiać na innowacje. Przyszłość handlu w najbliższych latach kształtować będą takie aspekty jak: wygoda, wrażenia klienta, przekształcanie danych w użyteczne informacje biznesowe oraz personalizacja. W istocie chodzi o zrozumienie kupujących – tłumaczy Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud, firmy specjalizującej się w cyfrowej transformacji i tzw. handlometrii.

Inteligentne rozwiązania kluczem do rozwoju i optymalizacji
Priorytetem w branży retail jest obecnie usprawnienie procesu zakupów. Pomóc w tym mają takie rozwiązania jak tagowanie produktów czy specjalna bramka, która wskaże zawartość zakupów wybranych przez klienta.

- Wystarczy, że po wybraniu produktów klient przejdzie przez bramkę, która wskaże wartość zakupów i poda odpowiednią kwotę do zapłaty. Co istotne, nie mówimy tutaj o dalekiej przyszłości. Wystarczy wskazać przykład Japonii, która planuje do 2025 r. wprowadzić znaczniki wszystkich detalicznych produktów. Ma to być odpowiedź na niedobór siły roboczej w kraju kwitnącej wiśni. Ten problem dotyczy także Polski. Pozwoli również na znaczne usprawnienie transakcji przy kasie, a to właśnie często długie oczekiwanie na finalizację zakupów zniechęca nas do sieci detalicznych – mówi ekspert.

Przykładem innego innowacyjnego rozwiązania jest inteligentna półka. Zaimplementowane w niej czujniki mają za zadanie zbierać dane w czasie rzeczywistym m.in. o tym, co znajduje się na półce, w jaki sposób ustawione są produkty oraz czy są przenoszone przez klientów. Uzyskane w ten sposób informacje, dają również możliwość lepszej ekspozycji produktu, uzupełnienia braków towarowych oraz lepszego poznania zachowań konsumentów.
 
Sztuczna inteligencja przychodzi z pomocą
Innym ciekawym przykładem innowacji wprowadzanych w sklepach stacjonarnych są cyfrowe lusterka, które pozwolą kupującym spróbować i uzyskać informację zwrotną na temat makijażu lub zakupu okularów. Jeżeli konsument nadal nie będzie do końca przekonany do zakupu, technologia pozwoli mu wysłać zdjęcia i filmy do swoich znajomych, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną. Takie sklepy działają już w Stanach Zjednoczonych i opierają się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji.
 
Technologia dobierze stylizację
Po zrobionych zakupach w drogerii, czas na wizytę w galerii handlowej w celu zakupu butów lub nowej dżinsowej kurtki. Ile razy zdarzyło się, że wybierając jakiś element garderoby klienci zastanawiają się na doborem reszty stylizacji? Nowojorski startup FindMine opracował rozwiązanie, które pozwala konsumentowi wysłać zdjęcie poprzez Facebook Messenger do sklepu, by po chwili uzyskać informację o idealnym proponowanym zestawie ubrań. Dzięki algorytmom możliwe jest zautomatyzowanie tego, co zwykle jest powolnym i bolesnym procesem.
 
Warto wspomnieć również o rozwiązaniach digitalowych, takich jak specjalne ekrany, które po analizie dotychczasowej historii zakupów, podpowiadają właścicielowi sklepu, jaki produkt powinien pojawić się na nośniku reklamowym.
 
Polacy są gotowi na nadchodzące zmiany?
71 proc. Polaków wyraża swoje niezadowolenie z powodu kolejek do sklepowych kas, wynika z badania firmy MasterCard. To doskonale pokazuje, że potrzebne są na rynku innowacje, które rozwiążą ten problem. Zaznaczyć należy również, że klienci są otwarci na rozwiązania, które ułatwiają procesy biznesowe. Doskonałym przykładem są tutaj płatności mobilne. Już co czwarty Polak, według raportów branżowych, opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych. Dlatego sieci detaliczne muszą już dzisiaj stanąć do kasy z napisem „innowacje”, aby zatrzymać przy sobie klientów.
 
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, infowire.pl, media.surgecloud.co

Tagi

Wczytuję komentarze...

Twórca polskiej alternatywy: Owsiak wykonywał zadania. I nadal to robi manipulując młodzieżą (FILM)

/ Fot. screen YouTube; fot. Stanisław Markowski

  

Radosław Huget w latach 80. wymyślił Ruch Wolność i Pokój, którego aktywiści odmawiali złożenia przysięgi wojskowej na wierność ZSRR. Odpowiedzią komunistycznego reżimu było stworzenie „alternatywy” posłusznej reżimowi, której twórcą był Jerzy Owsiak. - Jego ojciec był prominentnym milicjantem, pułkownikiem, szefem wydziału śledczego Komendy Głównej i I sekretarzem POP PZPR w Komendzie Głównej. Owsiak był człowiekiem, który wykonywał zadania, funkcjonował w oficjalnych mediach i odstawiał młodzieniaszka – mówi dziś Huget, który w latach 90. z powodu biedy wyemigrował z Polski. Zobacz mocną wypowiedź legendy polskiej alternatywy (FILM)

Radosław Huget to legenda krakowskiej opozycji, wielokrotnie zamykana w latach 80. za antykomunistyczne manifestacje. W czasie, gdy on i inni członkowie WiP byli zwalczani, reżimowe media próbowały kreować własną „alternatywę”.

- Używali do tego Rozgłośni Harcerskiej, Owsiak funkcjonował jakoś w tych „przekaziorach”. A potem Owsiak przychodził do nas. Gdy robiliśmy już po „okrągłym stole” pikiety pod Sejmem, przychodził i starał się przeciągnąć ludzi na te swoje imprezy, o który było wiadomo, że są sterowane. Był człowiekiem, który wykonywał zadanie i to jest oczywiste

– mówi Huget.

Te same komunistyczne media, w których działał Owsiak, zwalczały WiP.

- Pamiętam spotkanie z Moniką Olejnik, kiedy blokowaliśmy ambasadę Czechosłowacji w obronie czeskich więźniów politycznych. Została tam wysłana i zadała bardzo dobre pytanie merytoryczne: „Słuchajcie, a czy wy nie pracujecie nigdzie? Kto was utrzymuje?”. Tacy byli dyżurni „trujkowcy” przez „u” zwykłe

– opowiada Huget.

Zdaniem Hugeta, podobną rolę Owsiak odgrywa dziś w czasie WOŚP i letnich festiwali.

- Owsiak kanalizował zbuntowaną młodzież i robi to nadal. Ale nie tylko. Zaprasza ludzi reżimu, takich jak Komorowski i pokazuje: patrzcie, jaki fajny jest. Niby prezydent, a popatrz jaki fajny, bezpośredni, kumpel, wujek Bronek. Możecie wujka poklepać

– żartuje.

Obejrzyjcie mocną rozmowę z legendą polskiej alternatywy poniżej:
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl