Planowany odcinek drogi S12, o długości ok. 66 km, ma rozpoczynać swój bieg w węźle Radom Południe (na przecięciu z drogą S7), a kończyć w węźle Bronowice, na obwodnicy Puław.

Projektanci przygotowali trzy warianty trasy wraz z siecią dróg lokalnych oraz lokalizacją ekranów akustycznych. Po dwóch turach spotkań z mieszkańcami i władzami gmin, które odbyły się w grudniu 2017 i kwietniu 2018 r., wprowadzono niektóre z zasugerowanych przez nich zmian. 

- Teraz będzie się z nimi można zapoznać i zgłosić swoje opinie na temat - powiedziała Tarnowska.

Mieszkańcy mogą także wypełnić specjalny formularz, zamieszczony na stronie GDDKiA, w którym wskażą najbardziej - ich zdaniem - korzystny wariant trasy.

Po spotkaniach informacyjnych z mieszkańcami projektant przeanalizuje wszystkie zgłoszone uwagi i wprowadzi ewentualne korekty do dokumentacji. Zgodnie z planem w I połowie 2019 r. do oddziału GDDKiA w Warszawie ma trafić studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, na podstawie którego zostanie wskazany wariant rekomendowany.

Złożenie wniosku o decyzję środowiskową planowane jest w drugim kwartale 2019. roku. Następnie odbędą się kolejne konsultacje z mieszkańcami. Ostateczny przebieg S12 w okolicach Radomia w połowie 2020 r. wskaże Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w drodze decyzji administracyjnej.

Zaprojektowanie ponad stukilometrowego odcinka trasy S12 z Piotrkowa Trybunalskiego do Puław podzielono na dwa fragmenty. Wartość pierwszego zadania - od granicy województwa łódzkiego do Radomia (ok. 42 km) - wynosi ok. 4,9 mln zł, a drugiego - odcinek Radom - Puławy (ok. 66 km) - ok. 5,7 mln zł.