Krystian Kinastowski prezydentem Kalisza

Krystian Kinastowski / twitter.com/screenshot/@slawekjanczar

  

Krystian Kinastowski wygrał wybory w II turze na prezydenta Kalisza, zdobywając 63,5 proc. głosów - wynika z oficjalnych danych przekazanych przez Krajowe Biuro Wyborcze Delegaturę w Kaliszu. Pokonał kandydata Koalicji Obywatelskiej Dariusza Grodzińskiego.

Jak informuje Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Kaliszu, startujący z komitetu Samorządny i Wszystko Zgodnie dla Kalisza Krystian Kinastowski zdobył 21 tys. 844 głosy, co stanowi 63,5 proc. poparcia. Na kontrkandydata Dariusza Grodzińskiego z Koalicji Obywatelskiej zagłosowało 12 tys. 554 tys. wyborców, czyli ok. 36,5 proc.

W tym roku o fotel prezydenta Kalisza w pierwszej turze wyborów walczyło ośmioro kandydatów.

W pierwszej turze wyborów Krystian Kinastowski z komitetu Samorządny i Wszystko Zgodnie dla Kalisza zajął pierwsze miejsce z wynikiem 8931 głosów poparcia. Do drugiej tury wszedł też kandydat Koalicji Obywatelskiej Dariusz Grodziński z PO z wynikiem 8350 głosów.

W 23-osobowej Radzie Miasta Kalisza najwięcej mandatów - 8 - zdobyła Koalicja Obywatelska; Prawo i Sprawiedliwość zdobyło 7 mandatów, komitet Samorządny i Wszystko Zgodnie dla Kalisza Krystiana Kinastowskiego - 5 mandatów, a SLD - 3.

Przed II turą wyborów Kinastowski informował, że nie będzie prowadził żadnych rozmów koalicyjnych. Podczas kampanii wyborczej zapowiedział także darmową komunikację miejską i rozbudowę „najwęższych drogowych gardeł do dwóch pasów ruchu”.

Zdaniem Kinastowskiego kaliszanie nie będą musieli płacić za przejazd liniami Kaliskich Linii Autobusowych, czego efektem ma być zmniejszenie emisji spalin. Wyliczył, że dzięki bezpłatnej komunikacji trzyosobowa rodzina zaoszczędzi rocznie 4 tys. zł.

39–letni Kinastowski z wykształcenia i zawodu jest architektem po Wydziale Architektury Politechniki Poznańskiej.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...


Air France prosi o pomoc państwa

zdjęcie ilustracyjne / skeeze CC0

  

Dyrektor generalna linii lotniczych Air France Anne Rigail ostrzega, że wyjście z kryzysu, w jakim znalazły się linie, zajmie wiele miesięcy. Firma potrzebuje natychmiastowego wsparcia od państwa, a niemal cała jej flota jest uziemiona.

Rządy Francji i Holandii prowadzą negocjacje w sprawie wsparcia grupy Air France-KLM gwarancjami kredytowymi na 6 mld euro - informuje we wtorek agencja Reuters.

Rigail powiedziała dziennikowi „Le Figaro”, że linie potrzebują natychmiastowego wsparcia finansowego ze strony państwa.

Kryzys, którego doświadczyły linie lotnicze Air France, „różni się od wszystkich poprzednich swoją brutalnością i skalą” – podkreśliła dyrektorka przedsiębiorstwa, tłumacząc, że na kryzys składają się tak naprawdę trzy etapy: wstrzymanie lotów do Chin pod koniec stycznia, zakaz podróży do Stanów Zjednoczonych ogłoszony przez prezydenta Donalda Trumpa 12 marca oraz zakaz lotów międzynarodowych wprowadzony przez francuski rząd 16 marca.

Ograniczyliśmy naszą działalność o 95 proc. – zaznaczyła Rigail, apelując o utrzymanie linii w celu zapewnienia bezpieczeństwa kraju.

Rigail nie potwierdziła kwoty możliwej pożyczki udzielonej Air France-KLM, którą gwarantowałyby rządy Francji i Holandii. „Szybko potrzebujemy wsparcia finansowego, aby przetrwać kryzys i przygotować się do wznowienia działalności, której będzie towarzyszyć konsolidacja w sektorze” – oznajmiła Rigail.

Zgodnie z prognozami zarządu, ruchu wznowiony 1 lipca 2020 byłby o ponad połowę mniejszy niż ten w lipcu 2019 r, a odzyskanie klientów trwałoby bardzo długo. Według przewidywań, aktywność Air France-KLM w lecie 2022 r. byłaby o 25 proc. mniejsza niż ta z 2019 r.

Dyrektor generalna ostrzega, że bez wsparcia Air France-KLM zostanie zmarginalizowana w obliczu pomocy, jaką otrzymują inni przewoźnicy lotniczy na świecie, np. Singapore Airlines, które właśnie zostały dofinansowane 13 mld USD.

Zapytana o możliwe przyszłe zwolnienia w Air France, Rigail zauważyła, że jest jeszcze za wcześnie, aby podejmować takie decyzje. „Naszym celem jest zachowanie etatów naszych pracowników” - odpowiadała.

Dziennik „Liberation” podkreśla, że Air France-KLM może być, obok Renault i państwowego przewoźnika kolejowego SNCF, pierwszą dużą firmą objętą programem specjalnych gwarantowanych przez państwo pożyczek, wprowadzonym przez rząd w czasie kryzysu epidemicznego i gospodarczego.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts