W 2019 roku podróż z Poznania do Piły ma się skrócić o blisko 40 minut i potrwać ok. 80 minut. Odcinek między Piłą a Obornikami jest linią jednotorową. Od maja trwała jej przebudowa połączona z wstrzymaniem ruchu pociągów. Pierwotnie przerwa w ruchu miała potrwać do września.

Jak poinformował Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK, zasadnicze prace na 60-kilometrowym odcinku Oborniki Wielkopolskie – Piła zostały już zakończone. To umożliwiło wznowienie ruchu składów.

W ramach prowadzonych prac wymieniono rozjazdy, które zapewnią sprawną jazdę pociągów. Na stacjach i przystankach m.in. Oborniki Wlkp. i Chodzież powstały nowe perony. Prace objęły też mosty kolejowe. Modernizowane są przejazdy kolejowo–drogowe i montowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Przed nami jeszcze sporo pracy. Na odcinkach dwutorowych, które są pod Poznaniem i w okolicach Piły, wymiany wymaga drugi tor. W okolicach Poznania to jest odcinek ok. 25 km, przed Piłą - 10 km. Prowadzone będą remonty przepustów, montowane urządzenia centrów sterowania. Kończone będą również prace na nowych przystankach w okolicach Poznania – podał Janduła.

Przebudowa linii Poznań – Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów i budowę czterech nowych przystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo.

Inwestycja warta ok. 500 mln zł netto jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.