Koszt pakietu modernizacyjnego 85 myśliwców F-16 wynosi 2.404 mld dolarów. W samolotach F-16V wykorzystywane są technologie, jakie również mają zastosowanie w myśliwcach piątej generacji F-22 oraz F-35.  Jednym z nich jest radar z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA) APG-83. Podczas pierwszych dwóch lat będzie spędzony na inżynieryjnych pracach prototypowych oraz rejestracje systemu. Instalacje systemów ma zostać przeprowadzone w trzecim roku natomiast szkolenie pilotów Greckich Sił Powietrznych w czwartym roku. Modernizacja do standardu F-16 V wiąże się z dostarczeniem 125 radarów z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA) APG-83, 123 komputerów pokładowych o konstrukcji modułowej (MMC), 123 systemów wymiany danych i łączności MIDS JTRS, 123 układów nawigacyjnych LN260 oraz taką samą liczbę IPDG dla HAF. Greckie Siły Powietrzne wystosowały prośbę również o dostawę 123 systemów identyfikacji radiolokacyjnej „swój - obcy” AIFF APX-126, transponderów w wersji CIT, systemu planowania misji (JMPS), jednego symulatora F-16V oraz usprawnienie Zaawansowanego Zintegrowanego Systemu Samoobrony ASPIS I do standardu ASPIS II w 26 samolotach. Przewidywana jest ponadto dostawa części zamiennych oraz zestawów do serwisowania maszyn. Greckie Siły Powietrzne posiadają obecnie myśliwce F-16 w konfiguracjach Block 30, Block 50, Block 52+ oraz Block 52+.