"Gazeta Wyborcza" i Radio Zet ujawniły w piątek dokument, z którego wynika, że w 2015 r. sztab wyborczy Andrzeja Dudy miał podpisać umowę ze spółką tworzącą fałszywe konta w internecie. Umowa obejmowała okres od marca do kwietnia 2015 r.

Na pierwszy rzut oka to zwykła umowa między firmą zajmującą się budowaniem wsparcia w internecie a sztabem wyborczym kandydata PiS. Ale w umowie znalazł się nietypowy załącznik oznaczony jako "Zlecenie nr 2". Przewiduje, że w okresie kampanii wyborczej wykonawca (warszawska firma o nazwie ELCHUPACABRA) stworzy miesięcznie 1 tys. "wątków tematycznych", za każdy z nich otrzyma 20 zł, oraz zapewni im aktywność na poziomie 5 tys. "wpisów automatycznych" w miesiącu. Cena za jeden wpis to 2 zł

– napisano.

Gazeta tłumaczy, że pod pojęciem "wpisy automatyczne" kryją się "boty", czyli fałszywe konta fikcyjnych użytkowników, które masowo generują aktywność na Twitterze czy Facebooku.

Doniesienia, w ironiczny sposób, skomentował sam zainteresowany, prezydent Andrzej Duda:

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Boty pomogły Dudzie? Adam Bielan wyśmiewa kosmiczne teorie Platformy i "Gazety Wyborczej"