Cykl edukacyjny „Finanse na co dzień”

fot.fotolia

  

W piątkowej „Gazecie Polskiej Codziennie” 34. odsłona cyklu, dotycząca oferty PKO Banku Polskiego dla klientów indywidualnych. Materiał o szerokim walorze edukacyjnym został przygotowany przez redakcję we współpracy z PKO Bankiem Polskim.

W najbliższym numerze przybliżamy ofertę dla przedsiębiorców poszukujących finansowania. W ofercie banków czekają: kredyty bankowe, pożyczki,  oraz gwarancje bankowe.

W ostatnim odcinku naszego cyklu przedstawiamy zalety gwarancji bankowych, które pomogą przedsiębiorcy w wypadku m.in.  utraty zdolności finansowej. Gwarancja finansowa to produkt, którego stronami są trzy podmioty – bank, przedsiębiorca oraz bank–gwarant, który bierze na siebie ewentualną spłatę zobowiązań. Każda za stron na współpracy zyskuje. Bank finansujący ma zagwarantowaną spłatę kredytu, przedsiębiorca otrzymuje możliwość finansowania, a bank udzielający gwarancji otrzymuje pełne prawo do dochodzenia roszczeń od przedsiębiorcy.

Wsparcie w postaci gwarancji BGK przedsiębiorcy mogą otrzymać m.in. za pośrednictwem PKO Banku Polskiego, a do najczęściej stosowanych należą: gwarancja de minimis i gwarancja COSME, których charakterystykę przedstawiamy na naszych łamach w artykule „Firma z gwarancją”.

 

 

Program de minimis BGK

Program gwarancji de minimis jest jednym z najważniejszych instrumentów wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw. Uruchomiono go wiosną 2013 r. Jego celem było wsparcie mikro-, małych i średnich firm w sytuacji spowolnienia gospodarczego. Początkowo obejmował tylko kredyty obrotowe. Dzięki rozszerzeniu programu gwarancji od listopada 2013 r. przedsiębiorcy mogą także liczyć na wsparcie kredytów inwestycyjnych, które umożliwiają rozwój firmy.

Ponadto BGK oferuje gwarancję Biznesmax, udzielaną w ramach Funduszu Gwarancyjnego wsparcia innowacyjnych przedsiębiorstw Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (FG POIR). Gwarancja Biznesmax to bezpłatne zabezpieczenie spłaty kredytów finansujących projekty wpływające na rozwój działalności gospodarczej firm, w tym związanych z wdrażaniem wyników prac badawczo- rozwojowych przedsiębiorstw z sektora MŚP

 

Partnerem wydania cyklu Finansowe Vademecum jest PKO Bank Polski.

Patronem medialnym cyklu jest niezalezna.pl oraz „Gazeta Polska"
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze


Wczytuję komentarze...

Będzie modernizacja linii średnicowej

Zdjęcie ilustracyjne / flickr.com/Hugh Llewelyn/CC BY-SA 2.0

  

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej rozpocznie się od przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony do połowy tego roku - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Najpierw będziemy modernizować stację Warszawa Zachodnia, gdzie jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na realizacje robót. Założenie jest takie, że przetarg ogłosimy do końca pierwszego półrocza, w drugim kwartale"

– powiedział Merchel.

W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie tunel pod torami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa tramwajowa. W efekcie przebudowy w obrębie stacji kolejowej powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy. Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie tunel pod budowę linii tramwajowej. Przebudowa Warszawy Zachodniej ma się zakończyć w 2022.

Prezes powiedział, że wybór wariantu realizacyjnego dla przebudowy warszawskiej Średnicy nastąpi po przeprowadzeniu analizy w ramach PKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Będą tez konsultacje ze spółką PKP SA i spółką Xcity Investment, która zajmuje się komercyjnym wykorzystaniem nieruchomości kolejowych.

Prezes zapewnił, że przed wyborem ostatecznego harmonogramu prac PKP PLK przeprowadzą też konsultacje z władzami miasta, z warszawskimi tramwajami i metrem, aby nie sparaliżować ruchu w stolicy.

Merchel powiedział, że w drugiej kolejności na Średnicy będzie modernizowana Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna.

"Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku”

- dodał prezes.

Merchel podkreślił, że PKP PLK nie zamierza zmieniać przebiegu linii średnicowej. "Moim zdaniem jest to bardzo istotne, natomiast zamierzamy podwyższyć przepustowość" - stwierdził.

Prezes wyjaśnił, że na linii przeznaczonej dla ruchu aglomeracyjnego, przepustowość na odcinku od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę.

"Pokazuje to, że po zakończeniu modernizacji będziemy mogli przewieźć o 50 proc, więcej pasażerów" – dodał Merchel.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy w linii wschód - zachód.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl