Partnerstwo Boeinga i PGZ w programie pozyskania śmigłowców uderzeniowych KRUK

/ PGZ

  

Boeing i Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) podpisały porozumienie o partnerstwie otwierające możliwość realizacji projektów biznesowych związanych z platformą AH-64 Apache w ramach wsparcia programu pozyskania śmigłowca uderzeniowego KRUK.

AH-64 Apache jest obecnie rozważany przez rząd Polski jako rozwiązanie, które spełnia wymagania dotyczące śmigłowców bojowych. W ramach tych działań Boeing i PGZ opracowują możliwości szerokiej współpracy w zakresie wsparcia, utrzymania i modernizacji systemów obronnych, integracji polskich systemów na platformie AH-64 Apache, wzmocnienia zdolności produkcyjnych, włączenia spółek PGZ do łańcucha dostaw Boeinga, dążenia do rozwoju zaawansowanych zdolności przemysłowych i innych, wspólnie uzgodnionych działań.

PGZ jest naszym głównym partnerem przemysłowym w zakresie współpracy obronnej, a zawarta umowa dodatkowo umacnia i rozwija to partnerstwo

– powiedział Gene Cunningham, wiceprezes ds. sprzedaży globalnej w Boeing Defense, Space and Security. 

Umowa potwierdza nasze długotrwałe zaangażowanie w pracę z polskim przemysłem. Jednocześnie pokazuje możliwości współpracy przemysłowej, która wspomaga realizację nakreślonych przez Polskę celów w zakresie bezpieczeństwa narodowego, polegających na rozwoju niezależnych zdolności obronnych w ramach rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju 

— dodał.

Podpisany dziś list intencyjny to kolejny krok na drodze do budowy bazy serwisowej i modernizacyjnej dla śmigłowca bojowego, który może zostać wybrany w programie KRUK. Zasadnicze znaczenie ma dla nas niezależność w utrzymywaniu sprawności śmigłowców w trakcie ich użytkowania, ponieważ jest to jeden z kluczowych czynników, który obniży koszty użytkowania, a jednocześnie zwiększy kompetencje naszych pracowników i zakładów. Współpraca z tak renomowanym partnerem jak Boeing jest wyrazem wielkiego uznania dla naszego potencjału 

— powiedział Jakub Skiba, Prezes Zarządu PGZ. 

AH-64E Apache to najbardziej zaawansowany śmigłowiec bojowy będący obecnie w produkcji na potrzeby wojsk lądowych USA i rosnącej liczby sił zbrojnych na świecie. Apache, który jest aktualnie w służbie 16 państw, zapewnia niezrównane zdolności bojowe, interoperacyjność, gotowość i najniższe koszty operacyjne.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PGZ
Tagi

Wczytuję komentarze...

Będzie modernizacja linii średnicowej

Zdjęcie ilustracyjne / flickr.com/Hugh Llewelyn/CC BY-SA 2.0

  

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej rozpocznie się od przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony do połowy tego roku - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Najpierw będziemy modernizować stację Warszawa Zachodnia, gdzie jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na realizacje robót. Założenie jest takie, że przetarg ogłosimy do końca pierwszego półrocza, w drugim kwartale"

– powiedział Merchel.

W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie tunel pod torami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa tramwajowa. W efekcie przebudowy w obrębie stacji kolejowej powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy. Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie tunel pod budowę linii tramwajowej. Przebudowa Warszawy Zachodniej ma się zakończyć w 2022.

Prezes powiedział, że wybór wariantu realizacyjnego dla przebudowy warszawskiej Średnicy nastąpi po przeprowadzeniu analizy w ramach PKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Będą tez konsultacje ze spółką PKP SA i spółką Xcity Investment, która zajmuje się komercyjnym wykorzystaniem nieruchomości kolejowych.

Prezes zapewnił, że przed wyborem ostatecznego harmonogramu prac PKP PLK przeprowadzą też konsultacje z władzami miasta, z warszawskimi tramwajami i metrem, aby nie sparaliżować ruchu w stolicy.

Merchel powiedział, że w drugiej kolejności na Średnicy będzie modernizowana Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna.

"Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku”

- dodał prezes.

Merchel podkreślił, że PKP PLK nie zamierza zmieniać przebiegu linii średnicowej. "Moim zdaniem jest to bardzo istotne, natomiast zamierzamy podwyższyć przepustowość" - stwierdził.

Prezes wyjaśnił, że na linii przeznaczonej dla ruchu aglomeracyjnego, przepustowość na odcinku od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę.

"Pokazuje to, że po zakończeniu modernizacji będziemy mogli przewieźć o 50 proc, więcej pasażerów" – dodał Merchel.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy w linii wschód - zachód.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl