Jak podkreślił dyrektor Instytutu Antonio Occhiuzzi, ryzyko zawalenia się mostu wynika z dwóch elementów: natężenia ruchu oraz wieku konstrukcji.

- Kiedy wiek ten przekracza 50 lat, a na strukturach tych notuje się wysokie natężenie ruchu, włącza się dzwonek alarmowy. Takich mostów jest 10 tysięcy 

- oświadczył szef Instytutu Technologii Budownictwa, cytowany przez Ansę.

- Niestety - dodał - norma, która reguluje budowę nowych obiektów i wprowadza poziom bezpieczeństwa strukturalnego, pochodzi dopiero z 2008 roku.

Włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu ogłosiło w czwartek, że wszczęło postępowanie w sprawie zarządcy autostrad, spółki Autostrade per l'Italia. W wydanej nocie resort poinformował, że zażądał od firmy przedstawienia w ciągu 15 dni szczegółowego raportu, zawierającego rejestr wszystkich prac wykonanych w celu zagwarantowania bezpieczeństwa na wiadukcie.