Maszyny będą wykorzystywane w operacjach wojskowych, jak i w trakcie zadań związanych z bezpieczeństwem. Helikoptery dostarczone mają być przed końcem 2019 roku — wejdą do służby na początku 2020 r. 

H145M jest wyposażony w dwa silniki Turboméca Arriel 2E o mocy 771 KM każdy i umożliwia osiągnięcie prędkości 268 km/h. Zasięg śmigłowca wynosi około 663 km., a operować może na pułapie 5500 metrów. Jest przystosowany do zabrania ze sobą 11 osób, w tym dwóch członków załogi bądź ładunku o masie 1 719 kg. Może być transportowany przez ciężkie samoloty transportowe Airbus A400M. H145M wykorzystywany może być w misjach transportowych, desancie z powietrza, operacjach rozpoznawczych, medycznej ewakuacji oraz wsparcia działań piechoty.

Zakupiona przez Luksemburg wersja będzie wyposażona w HForce, na który składają się m.in. komputer pokładowy, system obserwacyjno-celowniczy (EOS), nahełmowy system celowniczy HMSD, węzły uzbrojenia umożliwiające przenoszenie m.in. zestawów pocisków rakietowych powietrze-powietrze oraz powietrze-ziemia. W skład uzbrojenia helikoptera wchodzą również zasobniki rakietowe kal. 70 mm oraz karabin maszynowy kal 12.7 mm. 

Pierwsze egzemplarze H145M zostały zamówione przez Niemcy, które otrzymały śmigłowce w 2015 roku. Kolejnymi państwami jakie zdecydowały się na zakup helikopterów H145M to Węgry, Tajlandia i Serbia.