Miłośnik nazistów na listach Tuska » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Pielgrzymka suwalska dotarła do Ejszyszek

W szóstym dniu pielgrzymowania z Suwałk do Ostrej Bramy dotarliśmy do Ejszyszek. Przebyliśmy trasę 35 kilometrów. Pan Bóg dzisiaj błogosławił nam wspaniałą pogodą. Od trzeciego etapu skrzydeł pątnikom dodawał fakt, że na naszym szlaku rozpoczęły się wioski zamieszkałe przez Polaków. Podczas dzisiejszego dnia konferencje pielgrzymkowe koncentrowały się tradycyjnie wokół Darów Ducha Świętego – dzisiaj daru umiejętności.

niezalezna.pl

Pierwszą miejscowością, w której witali nas rodacy na Wileńszczyźnie były Kijucie. Każdą grupę witało inne dziecko specjalnie przygotowanymi na tę okazję wierszami, a panie śpiewały religijne i patriotyczne pieśni. Wszyscy wspólnie modliliśmy się przy kapliczce z figurą Wspomożycielki Wiernych, głównej patronki salezjanów, którą przed kilkoma laty ufundowali pielgrzymi z grupy żółtej. Całość tego pierwszego spotkania z rodakami na pątniczym szlaku przesłaliśmy w materiale dla Radia Poznań.

Pielgrzymkowa Msza św. odbyła się w parafii pw. Niepokalanego Poczęcia Maryi Panny w Koleśnikach. W imieniu mieszkańców Wileńszczyzny i władz samorządowych pątników z Polski powitała pani wójt oraz proboszcz ks. Tadeusz Szwedawiczius. Dzisiaj pielgrzymkową eucharystię animowała grupa zielona animowana przez księży z Pallotyńskiego Sekretariatu Misyjnego „Pomost” – Pomoc Polakom na Wschodzie. Mszy przewodniczył ks. Andrzej Dębski SAC, przewodnik grupy zielonej, natomiast homilię wygłosił ks. Włodzimierz Osica SAC, który przez ponad 15 lat pracował na Ukrainie.

Po zakończeniu eucharystii mieszkańcy we współpracy z pielgrzymkową kuchnią przygotowali dla wszystkich ciepły posiłek. Podczas obiadowego wypoczynku część uczestników poszła na cmentarz nawiedzić kwaterę, w której spoczywają prochy żołnierzy 6 Wileńskiej Brygady Armii Krajowej.

Po wyjściu z Koleśnik pielgrzymka zatrzymała się w Dawgidańcach i Purwianach, gdzie witali nas i gościli mieszkańcy tych miejscowości. Wszędzie spotykaliśmy zastawione stoły i wzruszone wspólnym spotkaniem serca Polaków z Wileńszczyzny. Do Ejszyszek dotarliśmy ok. 19.30 i nasz dzień pielgrzymkowy zakończyliśmy  w kościele parafii pw. Wniebowstąpienia Pańskiego wspólnotową modlitwą oraz Apelem Janogórskim. Wszystkich pątników powitał ks. Tadeusz Matulaniec. Znaczna część pielgrzymów została na nocleg zabrana przez ejszyskich parafian. Reszta rozbiła namioty wokół kościoła i skorzystała z możliwości noclegu na Sali gimnastycznej.

Źródło: niezalezna.pl

#Suwałki #Ostra Brama #pielgrzymka #Ejszyszki

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.