Czy Czesi przekonają się do polskiej żywności?

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna” przeprowadziły kampanię, która ma zachęcić Czechów do kupowania polskiej żywności.

Daria-Yakovleva; pixabay.com / Creative Commons CC0

W ostatnich latach dosyć często w czeskich mediach pojawiały się artykuły, które dyskredytowały polską żywność. Podważano jakość polskich produktów a producentów oskarżano m. in. o dumping cenowy. Przeciwko prowadzeniu negatywnych kampanii protestowały polskie władze i organizacje producenckie. Poprawie wizerunku polskich producentów służą też kampanie promocyjne polskiej żywności. Ostatnia taka kampania  realizowana przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i ZZR „Ojczyzna” odróżnia się od poprzednich akcji, gdyż została zaadresowana do młodego pokolenia, które bardziej ceni media społecznościowe niż tradycyjne środki przekazu. Do Warszawy zaproszono grupę czeskich blogerów i celebrytów młodego pokolenia. Goście z Czech  uczestniczyli w warsztatach kulinarnych, poznawali tradycyjne polskie potrawy. Poza tym młodzi Czesi mogli przekonać się, że  dobrej jakości  polska żywność może  być świetną bazą do dań innych kuchni.


Tak prowadzona kampania szybko przyniosła efekty. Zdenek Piskula, zwycięzca czeskiej edycji „Tańca z Gwiazdami” i ulubiony aktor młodego pokolenia, który po pobycie w Warszawie pojechał do Rzymu, na swoim Instagramie stwierdził, że polska kuchni to godny konkurent dla włoskich przysmaków.

- Od pierogów po chłodniki – polska kuchnia niezwykle mi smakowała. Wszystko co jadłem było robione ze składników najlepszej jakości, co może być zaskoczeniem dla wielu Czechów, którzy kojarzą polską żywność głównie z niską ceną. Różnorodność potraw i niezwykła świeżość jedzenia to coś zaskakującego. W Pradze życie kulinarne wydaje się nudne w porównaniu z Warszawą – stwierdził  Piskula.

Oprócz celebrytów i blogerów  Warszawę i „zagłębie jabłkowe” na Mazowszu odwiedzili czescy dziennikarze, którzy m. in.  mieli możliwość poznania warunków uprawy płodów rolnych przez polskich rolników. Efektem kampanii  są liczne publikacje medialne, również w mediach niezbyt przychylnych Polsce, np. w Ludovych Novinach, najbardziej opiniotwórczym dzienniku w Czechach. W mediach społecznościowych posty zaproszonych Czechów obejrzano ponad 4 mln razy. A o zainteresowaniu polską kuchnią świadczą tłumy przy  polskim stanowisku  podczas  czerwcowego pikniku kulinarnego w parku Grebovka  w Pradze.
 

 

 


Źródło: Gazeta Polska Codziennie

#jedzenie #gospodarka

Andrzej Ratajczyk
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo