„Newsweek” ma spory problem. Chodzi o tekst o Mieszkaniu plus. Jest sprostowanie!

/ mastersenaiper; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Prezes prezes JTBS sp. z o.o. w Jarocinie, Jerzy Wolski, wydał specjalne oświadczenie, w którym stanowczo dementuje informacje opublikowane w artykule zamieszczonym na stronie newsweek.pl. Tekst dotyczył mieszkań wybudowanych w Siedleminie w ramach programu Mieszkanie plus. Wolski stwierdza, że artykuł „Newsweeka” zawiera „szereg nieprawdziwych informacji”

„Kilka tygodni po uroczystym oddaniu do użytku pierwsze Mieszkania + w Siedleminie pod Jarocinem zalało od strony kukurydzy. Pokazowa trawa zniknęła, ściany przeszły grzybem. – Nikt nas nie ostrzegł, że zamieszkamy w szczerym polu, w zawilgoconych norach, metr pod ziemią – skarżą się lokatorzy” - czytamy w tekście pt. „Miało być pięknie i nowocześnie. Jak wygląda pierwsze osiedle rządowego programu Mieszkanie+?” opublikowanym na stronie newsweek.pl.

Tymczasem prezes JTBS przyznaje, iż „prawdą jest, że w kilku mieszkaniach pojawiły się trudności związane z zalaniem, ale zaraz po tym incydencie osobiście, wraz z pracownikami JTBS–u oraz pracownikami firmy, która budowała mieszkania, staraliśmy się te problemy rozwiązywać na bieżąco”.

Jednak w oświadczeniu stanowczo dementuje informacje „Newsweeka” i wskazuje na brak wiarygodności przedstawionych w tekście informacji. W dalszej części oświadczenia Wolski informacje „Newsweeka” nazywa „bzdurami” i przytacza kilka faktów:

- Gdyby autorka artykułu skontaktowała się z nami, uzyskałaby wiarygodne informacje, potwierdzone imieniem i nazwiskiem osoby wypowiadającej się, a tak, mamy do czynienia z informacją bezimienną. Nie znalazłyby się wówczas opisane bzdury o braku środków jednej z rodzin na zakup szafki pod zlewozmywak, bo mieszkania w szafki i kuchenki gazowe były wyposażone w ramach wynajmu. Dodatkowo, w białą armaturę wyposażone są także łazienki. Wszystko w ramach wynajmu oferuje Jarocińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego. [...] Czytając artykuł odnosi się wrażenie, że autorka oczekuje, by mieszkańcy otrzymali także w ramach wynajmu łóżka i inne wyposażenie, pisząc, że ktoś śpi na kocu, bo na materac nie starczyło – czytamy w oświadczeniu.

Zdaniem Wolskiego zawarty w artykule „szereg nieprawdziwych informacji”, świadczy o tym, że jego autorka Anna Szulc, „albo nigdy nie była w nowych mieszkaniach w Siedleminie (co byłoby lepszym zrozumieniem jej postawy), albo celowo pisze nieprawdę, by wkomponować się w ramy otrzymanego zlecenia”.

- Nieprawdziwe w artykule są najważniejsze informacje na temat stawek czynszu za wynajem lokalu, które wynoszą 385 zł za mniejszy metraż i 605 zł za większy metraż, a nie jak podaje autorka +koszty najmu mogą w sumie wynieść 1300-1500 zł+ - wskazał.

Ponadto prezes JTBS sp. z o.o. w Jarocinie ocenił też, że „skrajny nieobiektywizm pokazany został także przy opisie i zobrazowaniu otoczenia mieszkań, gdzie wybudowane zostały drogi dojazdowe i parkingi dla mieszkańców”.

- Były one już gotowe od pierwszego dnia zamieszkania. Nieprawdziwe jest więc stwierdzenie autorki: „Patrzą i patrzą i nijak nie mogą zauważyć obiecanych dróg wewnętrznych” - wskazuje Wolski.

Prezes JTBS zarzuca również redakcji „Newsweeka”, że towarzyszące tekstowi zdjęcie fałszywie przedstawia plac wewnętrzny osiedla, a drogi dojazdowe są wybudowane od zewnątrz, czego nie przedstawiono”.

- Uwadze umknął też fakt, że tuż przy osiedlu znajduje się przedszkole i szkoła oraz bardzo ładny plac zabaw, z którego chętnie korzystają nowi mieszkańcy. Wskazane powyżej fałszywie przedstawione informacje, których nie potwierdza rzeczywistość, wskazują na to, że artykuł powstał na zlecenie polityczne, aby zdyskredytować rządowy program „Mieszkanie plus” - czytamy w oświadczeniu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Byli opozycjoniści murem za Rachoniem! Napisali list w obronie wolności słowa

Michał Rachoń, / TVP Info/printscreen

  

Działacze opozycji antykomunistycznej wystosowali list otwarty do władz Telewizji Publicznej, w którym apelują o przywrócenie do pracy Michała Rachonia i Krystiana Krawiela, którzy zostali zawieszeni po emisji w programie "Minęła 20" satyrycznych "plastusiów" Barbary Pieli. Pod listem podpisali się miedzy innymi Joanna i Andrzej Gwiazdowie, Ryszard Majdzik, czy Krzysztof Wyszkowski.

Redaktorzy Michał Rachoń i Krystian Krawiel zostali odsunięci od redagowania i prowadzenia programów w TVP Info po jednej z audycji „Minęła 20”, w której - zdaniem przełożonych - znalazła się wywołująca kontrowersje animacja.

Byli opozycjoniści zwracają się z apelem o przywrócenie red. Rachonia i red. Krawiela do pracy.

Zwracamy się do władz Telewizji Publicznej z apelem o przywrócenie do pracy dziennikarzy Pana Michała Rachonia i Pana Krystiana Krawiela. Uznajemy odsunięcie ich od pełnienia obowiązków za niesprawiedliwą i nieuzasadnioną sankcję godzącą w swobodę wypowiedzi

- zaznaczają opozycjoniści w liście do władz TVP.

W takiej sytuacji czujemy się w obowiązku zabrać stanowczo głos - walczyliśmy o wolność słowa w czasach komunistycznych, niektórzy z nas za opór wobec władzy stosującej cenzurę zapłacili bardzo wysoką cenę. Nie możemy bierni przyglądać się sytuacji, w której uczciwy, rzetelny dziennikarz, laureat Nagrody Głównej Wolności Słowa za odważne przeciwstawienie się zmowie milczenia mediów podczas zeznań prezydenta Bronisława Komorowskiego, jest w wolnej Rzeczypospolitej karany za przeciwstawianie się kłamstwu i manipulacji

- czytamy dalej w apelu.

Pod listem podpisali się: Joanna i Andrzej Gwiazdowie, Krzysztof Wyszkowski, Andrzej Rozpłochowski, Ryszard Majdzik, Andrzej Kołodziej, Tomasz Moszczak, Adam Borowski, Stanisław Fudakowski, Stanisław Szukała, Alojzy Pietrzyk i Andrzej Szkaradek.

facebook.com/Ryszard Majdzik

[polecam:https://niezalezna.pl/254998-centrum-monitoringu-wolnosci-prasy-w-obronie-rachonia-apel-o-przywrocenie-do-pracy] Wcześniej apel o przywrócenie do pracy Michała Rachonia i Krystiana Krawiela wystosowało Centrum Monitoringu Wolności Prasy. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: facebook.com, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl