Blockchain – cyfrowa rewolucja czy puszka Pandory?

/ TheDigitalArtist; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Technologia blockchain zyskuje na popularności, a jej użycie zaczyna wychodzić poza branżę fin-tech. Coraz częściej wykorzystywana jest również w IT, marketingu czy reklamie. Co należy wiedzieć o nowej technologii? Jaki będzie miała wpływ na branżę reklamową i konsumentów?

Zacznijmy jednak od początku. Czym w ogóle jest blockchain?
Bardzo często nazwa blockchain jest używana jako synonim bitcoina i kryptowalut. Mimo, że technologia jest silnie związana z branżą fin-tech i z niej wyrasta, to może być również wykorzystywana do innych celów oraz w innych dziedzinach.  

- Czym zatem jest blockchain? Jego nazwa odpowiada temu, w jaki sposób technologia strukturyzuje dane. Dosłownie oznacza „łańcuch bloków”, w którym zapisane są dane o transakcjach zawieranych w Internecie. Podstawowym zadaniem blockchain jest budowanie zdecentralizowanego rejestru transakcji, pozbawionych możliwości cofania. Uniemożliwia to usuwanie informacji i danych, które już zostały wprowadzone – wyjaśnia Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon.

Blockchain a reklama
Ze względu na szybki rozwój, blockchain zyskuje coraz więcej zastosowań również poza branżą fin-tech. Duży potencjał w nowej technologii widzą chociażby reklamodawcy.  

- Blockchain jest cyfrową księgą transakcji, nie tylko finansowych, dokonywanych w sieci. Brak możliwości ich usunięcia lub zmiany powoduje, że technologia zmniejsza, bądź całkowicie uniemożliwia dokonywanie oszustw reklamowych. Dzięki temu zwiększa się przejrzystość wydatków przeznaczanych na reklamę – mówi Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon.   

Zdaniem eksperta technologia ta pozwoli reklamodawcom weryfikować kto, jak i gdzie wyświetla reklamy. Zaletą blockchain wykorzystywanego w branży reklamowej jest więc zwiększenie szans na dotarcie z przekazem do docelowego użytkownika, w jeszcze bardziej efektywny sposób. Dzięki niemu, marketerzy będą mogli kontrolować sposób dostarczania reklam oraz dokładnie monitorować miejsce, w którym jest umieszczany ich przekaz.  

Korzyści dla konsumentów
Jedną z korzyści płynących z użycia technologii blockchain jest wzrost zaufania konsumentów do reklamodawców i marek. Podstawowym celem technologii jest zapewnienie przejrzystości i bezpieczeństwa, tak by każde działanie było weryfikowane i zabezpieczone. Oferuje usługę, która pozwala na zdecentralizowane wyszukiwanie.

- Jest ono możliwe dzięki obsłudze rozproszonych, ukierunkowanych na klienta danych, takich jak profile klientów, preferencje wyszukiwania i zainteresowania, które zostają zebrane w anonimowej księdze działań. To pozwala konsumentom na kontrolę nad tym, jakie dane i komu udostępniają. Pojawienie się technologii blockchain zapewniło im przejrzysty obraz tego, w jaki sposób informacje o nich są wykorzystywane przez marketingowców i reklamodawców tłumaczy Mariusz Maksymiuk.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, adexon.pl, knowledgehub.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Kidawa-Błońska chce ratować Polaków przed... Dudą. „Ludzie mają taką nadzieję”

/ Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska nadal jeszcze nie została zatwierdzona jako kandydatka Platformy w wyborach prezydenckich, ale cały czas aktywnie wysyła komentarze pod adresem obecnego polskiego lidera. -Ludzie mają nadzieję, wierzą w to, że zmienimy głównego mieszkańca Pałacu Prezydenckiego, że będzie nowy prezydent, który będzie ich prezydentem, prezydentem wszystkich Polaków - stwierdziła patetycznie podczas dzisiejszego spotkania z wyborcami PO.

Dzisiaj Kidawa-Błońska, kandydująca - obok prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka - w prawyborach prezydenckich w PO oraz lider Platformy Grzegorz Schetyna przyjechali do Lublina na spotkanie Klubu Obywatelskiego.

- Obiecałam, że objadę wszystkie 16 regionów i do środy to się stanie

– powiedziała Kidawa-Błońska podczas konferencji prasowej przed spotkaniem. Zaznaczyła, że we wtorek odwiedzi jeszcze Łódź i Opole.

- Te spotkania z ludźmi Platformy, sympatykami Platformy i ludźmi, których spotykam w tych wszystkich miejscowościach są bardzo budujące. Ludzie mają nadzieję, wierzą, że zmienimy głównego mieszkańca Pałacu Prezydenckiego, że będzie nowy prezydent, który będzie ich prezydentem, prezydentem wszystkich Polaków

– powiedziała Kidawa-Błońska.

[polecam:https://niezalezna.pl/301117-a-wiec-wojna-przedwyborcze-rozgrywki-w-po-czy-schetyna-chce-oslabic-kidawe-blonska]

Schetyna podkreślał, że Kidawa-Błońska prowadzi aktywną wewnętrzną kampanię wyborczą, która zakończy się w najbliższą sobotę, 14 grudnia konwencją PO i decyzją delegatów ws osoby, która z poparciem partii wystartuje w wyborach prezydenckich. "Wybierzemy kandydatkę, kandydata PO w wyborach prezydenckich" – powiedział Schetyna.

[polecam:https://niezalezna.pl/301032-kidawa-blonska-az-tak-zadowolona-z-debaty-wicemarszalek-sejmu-odmowila-komentarza]

Powiedział, że dla PO 14 grudnia to ważna data.

- To taka cezura kończąca ten rok, ale rozpoczynająca już prawdziwą promocję osoby, która będzie reprezentować PO, a w co głęboko wierzę, także Koalicję Obywatelską, bo będziemy z partnerami koalicyjnymi rozmawiać także później o akceptacji naszej kandydatury

- zapowiedział Schetyna.

[polecam:https://niezalezna.pl/301139-byla-europoslanka-po-znudzona-debata-kidawa-blonska-jaskowiak-prawde-mowiac-nie-porywala]

Następnie, w styczniu – zaznaczył – odbędą się wewnętrzne wybory przewodniczącego PO.

- Później - luty, marzec, kwiecień, to już będzie bardzo intensywna kampania wyborcza w kampanii prezydenckiej

– podkreślił Schetyna. Zaznaczył przy tym, że promocja osoby, która wskazana zostanie na konwencji 14 grudnia, rozpocznie się jeszcze przed rozpoczęciem kampanii wyborczej przed wyborami prezydenckimi.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl