"Bzdura wpędzi nas do grobu" kampania przed fake newsami na temat zdrowia

/ yul38885

  

"Bzdura wpędzi nas do grobu" - to hasło kampanii krajowej Izby Lekarskiej we Włoszech, która w ten sposób walczy z przesądami i fałszywymi informacjami na temat zdrowia. Lekarze przestrzegają przed fake newsami w internecie i apelują, by zwracać się do nich.

W ramach kampanii społecznej przygotowano billboardy oraz ogłoszenia prasowe. Lekarze, jak się podkreśla, wybrali szokującą formę przekazu. Ich apelom: "Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza", towarzyszą obrazy nagrobków i umieszczonych na nich napisów.

Na nagrobku, o który oparto pluszowego misia, widnieje epitafium: "Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem".

Są też inne napisy nagrobne: "Leczyłem raka sodą oczyszczaną", "Kupiłem w sieci +cudowne+ lekarstwo", "Przeczytałem, że dieta z 6 jajkami dziennie, odchudza".

Do kampanii tej przyłączyło się jak dotąd 30 lokalnych izb lekarskich. Celem akcji - jak wyjaśnili pomysłodawcy - jest uwrażliwienie opinii publicznej na pojawianie się w internecie fałszywych informacji na temat zdrowia, diet, kuracji i zwalczanie tego szkodliwego zjawiska.

"To cmentarz zdrowia, kampania, która w zwięzły i skuteczny, można powiedzieć: w lapidarny sposób, ostrzega przed niebezpieczeństwami oszukańczych kuracji, reklamowanych w kuszący sposób" - powiedział jeden z inicjatorów akcji bilboardowej, Cosimo Nume.

Prezes związku krajowych izb lekarskich, Filipp Anelli wyjaśnił, że tak szokującą formę wybrano po to, aby obywatele przestali lekceważyć zagrożenia i nie sięgali do niewiarygodnych źródeł po informacje o zdrowiu. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Cenzura prewencyjna?!! Kolporter obsługujący Empik żąda wizualizacji nalepki "Gazety Polskiej"

/ Misiarz [Public domain]

  

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Empik chce ocenzurować naklejki "Gazety Polskiej" dołączone do najnowszego numeru tygodnika. Kolporter dostarczający sieci prasę zażądał bowiem od wydawcy "GP" pełnej wizualizacji naklejki.

Jak już informowaliśmy, do kolejnego wydania tygodnika "Gazeta Polska", który ukaże się w środę 28 sierpnia, dołączony będzie dodatek w formie naklejki, KTÓREJ ZŁO PRZESTRASZY SIĘ NAPRAWDĘ! O tym, jak wyglądać będzie naklejka, dowiemy się dopiero w dniu ukazania się pisma w kioskach.

Tymczasem Polperfect - kolporter dostarczający prasę do sieci Empik - zażądał dzisiaj od wydawcy "Gazety Polskiej"... przedstawienia wizualizacji naklejki, która ma być dołączona do najnowszego numeru. Może to świadczyć o tym, że sieć uzależnia sprzedaż tygodnika z nalepką od jej wyglądu.

[polecam:https://niezalezna.pl/281035-dzis-mozna-uderzyc-w-gazete-polska-a-jutro-w-inne-media-gosiewska-komentuje-blokade-empiku]

Czyżby Empik po raz kolejny próbował zastosować cenzurę prewencyjną? Przypomnijmy, że w lipcu w sklepach Empiku nie można było kupić wydania „Gazety Polskiej” z naklejką o LGBT, o czym poinformowała na Twitterze rzecznik sieci, Monika Marianowicz, pisząc:

Potwierdzam. W Empiku nie będzie można kupić wydania „Gazety Polskiej” z naklejką „Strefa wolna od LGBT”. Nie ma u nas miejsca na jawną dyskryminację i na treści łamiące prawo. Empik jest strefą pełną tolerancji, każdy jest u nas mile widziany wszystkich traktujemy z szacunkiem.

Do sprawy odniosło się wówczas Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (CMWP SDP), które uznało działania Empiku za naruszenia zasady wolności słowa. 

[polecam:https://niezalezna.pl/280931-w-empiku-nie-kupisz-gazety-polskiej-z-naklejka-sakiewicz-odpowiada-mielismy-racje-w-100-procentach]

Czy i tym razem "Gazeta Polska" nie zostanie dopuszczona do sprzedaży? O to, dlaczego kolporter (Polperfect) dostarczający prasę do Empiku zażądał przedstawienia wyglądu i treści naklejki, która ma być dołączona do najbliższego numeru tygodnika "Gazeta Polska" i czy od przedstawienia tych informacji Empik uzależnia przyjęcie najbliższego numeru "GP" do sprzedaży chcieliśmy zapytać rzecznik Empiku Monikę Marianowicz. Niestety, nie odbierała telefonu. Gdy tylko uda nam się skontaktować z biurem prasowym sieci, przedstawimy jej stanowisko.

[polecam:https://niezalezna.pl/281162-trwa-zmasowany-atak-na-tygodnik-gazeta-polska-nie-dajmy-sie-zastraszyc]

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl