Prawie co dziesiąty ankietowany Amerykanin twierdzi, że usunął swoje konto na Facebooku w związku z obawami dotyczącymi prywatności. 

Takie dane przedstawił główny analityk amerykańskiej firmy analityczno-doradczej Creative Strategies Carolina Milanesi, która wraz z grupą badawczą Techpinions postanowiła zbadać tysiąc Amerykanów i zapytać ich o odczucia dotyczące Facebooka.

Wyniki badań są dla największego portalu społecznościowego zatrważające i mogą spędzać sen z powiek Marka Zuckenberga. Wynika z nich bowiem jasno, że Amerykanie coraz mocniej wyrażają swoje niezadowolenie z funkcjonowania platformy oraz obawy odnośnie bezpieczeństwa własnych danych osobowych i... odchodzą.

Właśnie niepokoje dotyczące prywatności są głównym powodem, dla którego, jak wynika z ankiety, aż 9 proc. Amerykanów twierdzi, że usunęło swoje konto na Facebooku.

Jednak utrata użytkowników nie jest jedynym problemem Zuckenberga. Z tej samej ankiety dowiadujemy się bowiem, iż 35 proc. Amerykanów przyznaje, że korzysta z Facebooka rzadziej niż dawniej, a 17 proc. respondentów stwierdziło, że usunęło aplikację ze swojego telefonu w związku z obawami dotyczącymi prywatności.

Chociaż sam szef Facebooka podczas kwietniowego zeznania przed Senatem USA stwierdził, iż po aferze z wyciekiem danych nie odnotowano dużej liczby osób, które usunęły swoje konto na Facebooku, opuszczanie grona użytkowników staje się modne, aśhashtag # DeleteFacebook wciąż zyskuje na popularności.

Jest to pokłosie afery z firmą Cambridge Analytica w roli głównej, która prawdopodobnie naruszyła prawo, pozyskując i wykorzystując w celach komercyjnych dane dotyczące nawet 50 mln osób zarejestrowanych na Facebooku (ok. 1/3 wszystkich użytkowników w Ameryce Północnej), które były następnie wykorzystywane w celu przewidywania ich decyzji wyborczych i wpływania na nie w kampanii prezydenckiej w 2016 r.