Polski E-BUS dołącza do projektu „bezemisyjny transport publiczny”

/ StockSnap; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Konsorcjum „Polski E-BUS” przystępuje do programu NCBiR. Ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju program wsparcia bezemisyjnego transportu to jedna z największych tego typu inicjatyw na świecie. Dzięki niej ponad 1000 ekologicznych autobusów nowej generacji może trafić na ulice polskich miast do 2023 roku. Wszystko to w ramach projektu „Bezemisyjny transport publiczny”.

W programie NCBiR stosuje się nowatorską formułę partnerstwa innowacyjnego. To tryb w ustawie o zamówieniach publicznych, w którym państwo występuje w roli inteligentnego zamawiającego, kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów. W taką formułę współpracy doskonale wpisuje się projekt nowego w pełni polskiego autobusu elektrycznego, który będzie pojazdem modułowym z możliwością wymienności rożnych rodzajów magazynów energii. Kolejną innowacją będzie możliwość jazdy autonomicznej na poziomie 3 SAE co najmniej w obrębie zajezdni, co uczyni go produktem konkurencyjnym na światowych rynkach. Jego pomysłodawcą i inicjatorem jest konsorcjum „Polski E-Bus” zrzeszające firmy zainteresowane produkcją autobusu elektrycznego.

- Chcemy, aby pojazdy powstałe w ramach tego projektu  były innowacyjne i zaawansowane technologicznie. Czeka nas nie tylko rewolucja związana z rodzajem napędu, ale również rewolucja zarządzania miejską flotą autobusów. Co najważniejsze, przygotowywany model autobusu będzie wyrazem polskiej myśli technologicznej. To będzie wizytówka polskiej przedsiębiorczości – wyjaśnia Marek Pol, prezes zarządu spółki Ursus Bus, która jest liderem projektu.

Konsorcjum „Polski E-BUS” przystąpi do  programu w rozszerzonym składzie, gdyż do dotychczasowych firm wchodzących w skład konsorcjum dołączył kolejny podmiot - ITM Poland. Spółka będzie odpowiadać za rozwiązania technologiczne, wpływające na optymalizację kosztów eksploatacyjnych pojazdu. Dzisiejsze technologie pozwalają na stałe monitorowanie systemów funkcjonujących w autobusach. Ciągły monitoring umożliwi optymalizacje zużycia paliwa lub energii, co zmniejsza koszty eksploatacji autobusu. Kierowcy mają bieżący dostęp do najważniejszych informacji i dzięki temu wiedzą, w jaki sposób najefektywniej prowadzić pojazd. Natomiast właściciele taborów mogą skutecznie zarządzać całą flotą i optymalizować koszty.

- Odpowiedni monitoring pracy silnika i warunków panujących na drodze pozwala wybrać optymalny tryb jazdy, tak aby ograniczyć nadmierne zużycie energii. Kierowca mając dostęp do dużej ilości danych będzie w stanie modelować pracę autobusu tak, aby jego funkcjonowanie było jak najbardziej ekonomiczne. Wprowadzane rozwiązania pozwolą zmniejszyć ilość środków przeznaczanych na komunikację miejską, a są to środki publiczne gromadzone przez nas wszystkich – mówi Piotr Olesiński Prezes Zarządu firmy ITM Poland.

Skutkiem prowadzonych prac w ramach programu NCBiR będzie opracowanie i dostarczenie innowacyjnych, bezemisyjnych pojazdów kategorii M3, w kategoriach długości 10m, 12m, 18m. Każdy pojazd musi być nowy i dopuszczony do ruchu drogowego oraz posiadać możliwość ładowania prądem zmiennymi i stałym wg standardu Combined Charging System. Szacowana wartość projektu to 2 308 700 000.00 zł.
 
 
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, swiezabazylia.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Śmiertelne potrącenie rowerzysty

Zdjęcie ilustracyjne / lubelska.policja.gov.pl

  

Do potrącenia rowerzysty doszło na drodze krajowej nr 40 między Prudnikiem a Głuchołazami.

Do zdarzenia doszło dzisiaj po godzinie 7:00 rano na drodze krajowej nr 40 z Prudnika do Głuchołaz.

W nieustalonych do tej pory okolicznościach doszło do potrącenia rowerzysty w miejscowości Charbielin.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl