Maszynka do dezinformacji

  

Jak zrobić fake newsa? To bardzo proste. Wystarczy jedną wypowiedź na temat Polski, która ukazała się gdzieś w zachodnich mediach, obudować informacyjną watą, dodać sensacyjny tytuł i gotowe. Tak stało się wczoraj, kiedy od samego rana portal Onet (a za nim inne media) grzmiał: „»The Guardian«: Metody Cambridge Analytica wpłynęły na wynik wyborów w Polsce?”.

Chodzi o ujawnioną aferę polegającą na współpracy giganta społecznościowego Facebook z firmą Cambridge Analytica. Ta ostatnia miała gromadzić dane o użytkownikach serwisu i wbrew prawu wykorzystywać je potem do budowania strategii w kampaniach wyborczych (m.in. Donalda Trumpa). Nic nie wiadomo o tym, by z usług firmy korzystał któryś z polskich polityków, jednak w felietonie „Guardiana” pojawiła się informacja, że „w czasie kampanii prezydenckiej Andrzej Duda był bardzo aktywny na Facebooku, a sama kampania to przykład tego, jak politycy mogą wykorzystać media społecznościowe, by odnieść sukces”. To jednak wystarczyło, by zbudować piramidę skojarzeń i domysłów oraz zarzutów o nieuczciwą kampanię. Maszyna dezinformacji pracuje pełną parą i wcale nie zanosi się, by miała się zatrzymać.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Wczytuję komentarze...
Tagi

  

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl