- Najważniejszym efektem przebudowy będzie przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów. To pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Przedsięwzięcie jest szczególnie ważne w perspektywie przebudowy linii średnicowej. Wówczas stacja zapewni obsługę pociągów regionalnych i aglomeracyjnych

 - powiedział prezes.

Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz cztery windy.

Na każdym peronie zaplanowano cztery wiaty i system informacji pasażerskiej. Przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Warszawa Główna jest nieczynna od 1997 r., po wstrzymaniu ruchu kolejowego i wyjazdów, m.in. do Warki, Radomia, Skarżyska Kamiennej i Kielc. W ramach przebudowy będą zmienione tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem oraz budynek nastawni.

Projekt realizowany jest w trybie "projektuj i buduj". Wykonawcą jest spółka Trakcja PRKiI