Bezrobocie nadciąga nad Polskę » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Poczta Polska da poczytać

Książki za ponad 115 mln zł sprzedała w ubiegłym roku Poczta Polska, zarabiając na tym kilkanaście milionów złotych. W najbliższej przyszłości chce się stać jednym z głównych dystrybutorów książek w Polsce, głównie na terenach wsi i małych miast. Będzie w tym zakresie współpracowała z firmą Garmond Press.

Radosław Drożdżewski (Zwiadowca21); creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en

Co miesiąc w liczącej 7,5 tys. punktów sieci sprzedaży PP sprzedawane są dziesiątki tysięcy różnego rodzaju wydawnictw książkowych. Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej (PP), poinformował, że dotychczas przychody ze sprzedaży książek stanowiły niemal jedną trzecią całego dochodu PP. Zdaniem dyrektora przy narastającej konkurencji na rynku księgarskim jest to bardzo dobry wynik. – Sprzedaż książek ma duże znaczenie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony. My docieramy do każdego zakątka kraju. Zwiększanie sprzedaży książek to pewna misja, ale też działalność biznesowa – dodał dyrektor Kurdziel.

Jerzy Szmid, prezes firmy Garmond Press, poinformował, że jego firma od 2013 r. jest dostawcą prasy do najbardziej nawet odległych placówek pocztowych, takich jak np. Ząb niedaleko Poronina. W rezultacie mimo ogólnopolskiego spadku sprzedaży prasy obroty spółki Garmond wzrosły dwuipółkrotnie przez ostatnie pięć lat.

Więcej w "Gazecie Polskiej Codziennie".

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

 

#książki #Poczta Polska

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Adam Maciejewski
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo