Cena jednostkowa samolotu kształtowałaby się pomiędzy 206 a 216 mln dolarów. Z kwoty 50 mld dolarów 40.4 ma zostać przeznaczone na zakup samolotów a 9,9 na możliwość wznowienia produkcji. Tak olbrzymie koszty wynikają z tego, że fabryki wykorzystywane do produkcji F-22 zostały już zreorganizowane, aby móc produkować inne samoloty. Z tego tez względu zakłady Lockheed Martin, w których produkowane miały być ponownie F-22 i w których obecnie wytwarzane są F-35, potrzebują znacznego rozbudowania.

Nie dziwi więc wypowiedź rzecznika Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych Emily Grabowski, która powiedziała, że US Air Force nie mają planów wznowienia produkcji F-22 ze względów operacyjnych oraz ekonomicznych. F-22 jest myśliwcem przewagi powietrznej stworzonym w technologii stealth z możliwościami prowadzenia ataków na cele lądowe. Osiąga prędkość maksymalną 2.2 Macha (2410 km/h). Jego zasięg wraz z dwoma dodatkowymi zbiornikami paliwa wynosi 2960 km, a operować może na pułapie 20 tys. metrów. Na uzbrojenie składa się działko M61 Vulcan kal. 20 mm. Zabrać ze sobą może ponadto do sześciu pocisków kierowanych powietrze-powietrze AIM-120 AMRAAM i dwóch AIM-9 Sidewinder. Z kolei do likwidowania celów naziemnych służą mu m.in pociski rakietowe AIM-9 Sidewinder oraz bomby ogólnego przeznaczenia wyposażone w JDAM, bądź szybujące bomby lotnicze GBU-39 SDB.

Z racji swoich osiągów F-22 obecnie są rozmieszczane w punktach krytycznych takich jak Wschodnia Europa oraz Południowo-Zachodni Pacyfik. Ostatnio wykorzystywane były również do patrolowania przestrzeni powietrznej Syrii w ramach koalicji walczącej z tzw. Państwem Islamskim. Z powodu olbrzymich kosztów programu F-22 oraz prowadzonych działań zbrojnych w Afganistanie i Iraku, a także ograniczania wydatków na obronność za sprawą Budget Control Act, US Air Force posiadają jedynie 187 sztuk z pierwotnie planowanych 750 egzemplarzy F-22 Raptor.