Waszyngton wstrzymał serwis irackich Abramsów

/ flickr.com

  

Stany Zjednoczone zablokowały serwis czołgów M1 Abrams należących do Irackich Sił Zbrojnych ze względu na naruszenie warunków umowy. Waszyngton oskarża Bagdad o udostępnienia części z czołgów dla pro-rządowych Sił Mobilizacji Ludowej - informuje dziennik Alghad Press.

Amerykańskie przedsiębiorstwo General Dynamics odpowiedzialne za serwis czołgów M1 Abrams w grudniu wycofało się z bazy sił powietrznych Al Muthana tuż po tym jak dowiedziano się o tym, że Irak naruszył warunki kontraktu udostępniając czołgi nieautoryzowanym siłom.

Według informacji do jakich dotarła amerykańska firma, rząd w Bagdadzie udostępnił szyickim milicjom z Sił Mobilizacji Ludowej dwa czołgi. Po złożeniu skargi przez General Dynamics rząd otrzymał jeden z czołgów w trakcie prowadzonej operacji przeciw tzw. Państwu Islamskiemu w prowincji Anbar. Drugi z czołgów nie został jednak zwrócony.

Sily Mobilizacji Ludowej działające pod parasolem ocrhonnym rządu są organizacją złożoną z około 40 w większości szyickich milicji, które zrzeszają ponad 100 tysięcy bojowników. W siłach tych znajdują się równeiż bojówki sunnickie kurdyjskie Jazydów oraz Chrześcijan.

Siły Mobilizacji Ludowej odegrały bardzo istotną rolę w wyzwoleniu olbrzymich terytoium Iraku spod okupacji tzw. Państwa Islamskiego. W lipcu 2017 roku premier Iraku Haider al-Abadi siły Al-Haszd asz-Szabi określił mianem "integralnej" części bezpieczeństwa jego kraju. Przypomniał również o poświęceniu jakim milicje odznaczały się w walce z IS. W listopadzie ub.r. parlament iracki wprowadził ustawę która legalizuje działalność Sił Mobilizacji Ludowej. Oznacza to że traktowani są jako część Sił Zbrojnych Iraku działającą pod powództwem premiera oraz mogąca pobierać żołd jak regularne siły zbrojne.

Według doniesień irackiej prasy aż 60 spośród 140 czołgów M1 Abrams wycofane zostały po bitwie o Mosul jaka została zakończona w lipcu ub.r. ze względu na potrzeby ich naprawy oraz przeglądu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Tagi

Wczytuję komentarze...

Będzie modernizacja linii średnicowej

Zdjęcie ilustracyjne / flickr.com/Hugh Llewelyn/CC BY-SA 2.0

  

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej rozpocznie się od przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony do połowy tego roku - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Najpierw będziemy modernizować stację Warszawa Zachodnia, gdzie jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na realizacje robót. Założenie jest takie, że przetarg ogłosimy do końca pierwszego półrocza, w drugim kwartale"

– powiedział Merchel.

W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie tunel pod torami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa tramwajowa. W efekcie przebudowy w obrębie stacji kolejowej powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy. Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie tunel pod budowę linii tramwajowej. Przebudowa Warszawy Zachodniej ma się zakończyć w 2022.

Prezes powiedział, że wybór wariantu realizacyjnego dla przebudowy warszawskiej Średnicy nastąpi po przeprowadzeniu analizy w ramach PKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Będą tez konsultacje ze spółką PKP SA i spółką Xcity Investment, która zajmuje się komercyjnym wykorzystaniem nieruchomości kolejowych.

Prezes zapewnił, że przed wyborem ostatecznego harmonogramu prac PKP PLK przeprowadzą też konsultacje z władzami miasta, z warszawskimi tramwajami i metrem, aby nie sparaliżować ruchu w stolicy.

Merchel powiedział, że w drugiej kolejności na Średnicy będzie modernizowana Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna.

"Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku”

- dodał prezes.

Merchel podkreślił, że PKP PLK nie zamierza zmieniać przebiegu linii średnicowej. "Moim zdaniem jest to bardzo istotne, natomiast zamierzamy podwyższyć przepustowość" - stwierdził.

Prezes wyjaśnił, że na linii przeznaczonej dla ruchu aglomeracyjnego, przepustowość na odcinku od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę.

"Pokazuje to, że po zakończeniu modernizacji będziemy mogli przewieźć o 50 proc, więcej pasażerów" – dodał Merchel.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy w linii wschód - zachód.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl