Trump zirytowany działaniami Chin

Donald Trump / Wikimedia Commons/Voice of America

  

Prezydent USA Donald Trump oświadczył w opublikowanym dziś wywiadzie dla "New York Timesa", że postępuje wobec Chin łagodnie, ponieważ liczy na pomoc tego kraju w sprawie Korei Północnej. Zastrzegł jednak, że jego cierpliwość może się niedługo skończyć.

"NYT" pisze, że w rozmowie przeprowadzonej wczoraj w klubie golfowym Trumpa w West Palm Beach na Florydzie, prezydent pierwszy raz powiedział wprost, że w kwestii handlu "jest łagodny" wobec Pekinu, bo ma nadzieję, że chińscy przywódcy wywrą presję na Koreę Północną, aby porzuciła swój program nuklearny.

Parę godzin przed udzieleniem wywiadu Trump napisał na Twitterze, że jest "bardzo rozczarowany" tym, iż Chiny pozwalają, by do Korei Północnej wbrew sankcjom Rady Bezpieczeństwa ONZ docierała ropa naftowa. W rozmowie z "NYT" podkreślił, że jego cierpliwość może niedługo się skończyć.

Ropa trafia do Korei Północnej. Nie taka była umowa!

- powiedział, wskazując na możliwość zdecydowanych działań przeciw Chinom w dziedzinie handlu.

Jeśli nam nie pomogą z Koreą Północną, zrobię to, co zawsze zapowiadałem

 - oświadczył.

Podkreślając, że gdy był z wizytą w Chinach w listopadzie, prezydent Xi Jinping "potraktował go lepiej niż potraktowano kogokolwiek innego w historii Chin", Trump oświadczył, że Chiny "muszą pomagać nam dużo bardziej".

Mamy tam zagrożenie nuklearne (ze strony Korei Północnej), które nie jest dobre dla Chin

 - dodał.

W czasie kampanii przed wyborami w 2016 roku Trump wielokrotnie oskarżał Chiny o stosowanie nieuczciwych metod w handlu z USA i zapowiadał nałożenie zaporowych ceł na dobra importowane z ChRL

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Będzie modernizacja linii średnicowej

Zdjęcie ilustracyjne / flickr.com/Hugh Llewelyn/CC BY-SA 2.0

  

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej rozpocznie się od przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony do połowy tego roku - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Najpierw będziemy modernizować stację Warszawa Zachodnia, gdzie jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na realizacje robót. Założenie jest takie, że przetarg ogłosimy do końca pierwszego półrocza, w drugim kwartale"

– powiedział Merchel.

W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie tunel pod torami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa tramwajowa. W efekcie przebudowy w obrębie stacji kolejowej powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy. Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie tunel pod budowę linii tramwajowej. Przebudowa Warszawy Zachodniej ma się zakończyć w 2022.

Prezes powiedział, że wybór wariantu realizacyjnego dla przebudowy warszawskiej Średnicy nastąpi po przeprowadzeniu analizy w ramach PKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Będą tez konsultacje ze spółką PKP SA i spółką Xcity Investment, która zajmuje się komercyjnym wykorzystaniem nieruchomości kolejowych.

Prezes zapewnił, że przed wyborem ostatecznego harmonogramu prac PKP PLK przeprowadzą też konsultacje z władzami miasta, z warszawskimi tramwajami i metrem, aby nie sparaliżować ruchu w stolicy.

Merchel powiedział, że w drugiej kolejności na Średnicy będzie modernizowana Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna.

"Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku”

- dodał prezes.

Merchel podkreślił, że PKP PLK nie zamierza zmieniać przebiegu linii średnicowej. "Moim zdaniem jest to bardzo istotne, natomiast zamierzamy podwyższyć przepustowość" - stwierdził.

Prezes wyjaśnił, że na linii przeznaczonej dla ruchu aglomeracyjnego, przepustowość na odcinku od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę.

"Pokazuje to, że po zakończeniu modernizacji będziemy mogli przewieźć o 50 proc, więcej pasażerów" – dodał Merchel.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy w linii wschód - zachód.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl