HGW wpadła we własne sidła. Ten wywiad mówi wiele o tym, jak załatwiano reprywatyzację

Hanna Gronkiewicz-Waltz / Jan Naj/Gazeta Polska

  

Były urzędnik stołecznego ratusza zeznał przed komisją weryfikacyjną ds. reprywatyzacji, że pracownicy otrzymywali polecenie, by wydać 300 decyzji reprywatyzacyjnych rocznie. Hanna Gronkiewicz-Waltz nie chce stawić się przed komisją i odpowiedzieć na nurtujące wszystkich pytania. Światło na tę niechęć rzuca wywiad z 2008 roku. HGW mówi w nim, że chce, by decyzji zwrotowych było... jak najwięcej.

Istniało w ratuszu nieformalne ciało podejmujące decyzje ws. reprywatyzacji

– powiedział podczas pierwszego przesłuchania przez komisję ds. reprywatyzacji Krzysztof Śledziewski, były urzędnik ratusza.

Sama komisja i Polacy są zainteresowani, co na ten temat powiedziałaby Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Ale prezydent Warszawy dotychczas nie stawiła się ani razu przed komisją, która wzywała ją wcześniej jako stronę swych postępowań, a ostatnio w charakterze świadka. Sytuacja jednak nie uległa zmianie. Przed samą rozprawą HGW zorganizowała konferencję, na której mogliśmy słyszeć te same pokrętne tłumaczenia.

Poza atakami na PiS i Patryka Jakiego nie powiedziała nic nowego. Twierdziła, że komisja ds. reprywatyzacji jest niekonstytucyjna, a całość to spektakl.

Przypomnijmy, co mówił były pracownik Biura Gospodarki Nieruchomości, Krzysztof Śledziewski:

Wiele spraw było kierowanych na posiedzenia zespołu koordynującego i później otrzymywaliśmy od dyrektora – zazwyczaj Marcina Bajki – informacje, że zespół koordynujący zajął takie a takie stanowisko w danej sprawie. Nie wiem, jakie (decyzje reprywatyzacyjne – red.) i jak szybko (miały być przeprowadzane – red.), ale jest to po prostu do wglądu w protokołach zespołu koordynującego, natomiast wiele spaw było omawianych. Polecenie 300 decyzji było wydawane ustnie, natomiast były też maile, że trzeba przygotować każdego miesiąca dwa projekty decyzji zwrotowych.


W sieci przypomniano wywiad z Hanną Gronkiewicz-Waltz z 2008 r., opublikowany w miesięczniku poświęconym rynkowi nieruchomości „Eurobuild Central & Eastern Europe”. Została ona zapytana o roszczenia do nieruchomości spadkobierców przedwojennych właścicieli.

Prezydent stolicy zapewniała wówczas, że planuje wydać więcej decyzji zwrotowych niż rok czy dwa lata wcześniej.

Emil Górecki: Warszawa od lat nie może uporać się z roszczeniami spadkobierców byłych właścicieli. Jak długo jeszcze będzie się borykać z tymi problemami?

Hanna Gronkiewicz-Waltz: Ostateczne uregulowanie tej sprawy zależy od ustawodawców. W miarę naszych możliwości przyspieszyliśmy zwroty. W 2007 roku wydano ponad 160 pozytywnych decyzji o zwrocie. W 2008 planujemy zbliżyć się do 300. Chcemy, by był to rekordowy pod tym względem rok.

- czytamy na eurobuildcee.com

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Najszybszy pociąg w kraju zepsuł się po zderzeniu z krową

Zdjęcie ilustracyjne / flickr.com/Wilczur/CC BY-SA 2.0

  

Najszybszy pociąg w Indiach, którego inauguracji dokonał w piątek premier kraju Narendra Modi, dzisiaj zepsuł się po zderzeniu z krową w stanie Uttar Pradeś.

Pociąg, zbudowany w ramach programu "Made in India" wracał do Delhi z Varanasi, ale kolizja z krową spowodowała nad ranem przerwę w zasilaniu i uszkodziła układ hamulcowy. Vande Bharat Express dojechał do stolicy z poważnym opóźnieniem, po co najmniej godzinnym postoju niedaleko Agry.

"Pociąg miał problemy techniczne i został zablokowany na trasie do Delhi" - powiedziała agencji AFP rzeczniczka Kolei Indyjskich Smita Vats Sharma. Jak dodała, pociąg dotarł bezpiecznie do stolicy przed pierwszą planowaną na niedzielę podróżą komercyjną.

Premier Modi i rządząca partia BJP w związku z samobójczym zamachem w Kaszmirze, gdzie w czwartek zginęło ponad 40 policjantów, odwołali zaplanowane na piątek wydarzenia polityczne związane z kampanią wyborczą, poza inauguracją pociągu.

Za nieodwołanie tego wydarzenia Modiego skrytykował przywódca opozycyjnej Partii Zwykłego Człowieka (AAP) Alka Lamba. Napisał na swoim profilu na Twitterze: "Gdyby premier miał choć trochę wstydu, inaugurowanie pociągu mogłoby się odbyć kilka dni później lub bez jego udziału". Na co rzecznik BJP Sambit Patra zareagował, stwierdzając, że "rozwój kraju musi postępować z szybkością jeszcze większą".

Problemy na drogach i kolejach z powodu kolizji z bydłem są w Indiach powszechne, zwłaszcza w Uttar Pradeś, gdzie miał miejsce sobotni wypadek na torach.

Najszybszy w kraju pociąg zbudowano w fabryce w Madrasie w ramach programu modernizacji starzejącego się transportu kolejowego, sięgającego jeszcze czasów brytyjskiej kolonizacji. Ekspres może osiągnąć prędkość 180 km na godzinę.

Według Kolei Indyjskich podróż na trasie 850 kilometrów między Delhi a Varanasi, świętym hinduskim miastem nad Gangesem, które przyciąga największą liczbę pielgrzymów w kraju, spadnie z 14 do niecałych 10 godzin.

Z transportu kolejowego korzystają w Indiach około 23 mln pasażerów dziennie

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl