Adwent, czyli okres oczekiwania na Boże Narodzenie, rozpoczyna się w Kościele katolickim w najbliższą niedzielę.

Ks. Rytel-Andrianik przypomniał, że „szczególnym znakiem” tego okresu są roraty, czyli msze – najczęściej poranne, na które przychodzi się z zapalonymi świecami. W ubiegłym roku internauci zamieszczali zdjęcia z tych liturgii, oznaczając je hasztagiem #Roraty. Podobne plany mają w tym sezonie.

Akcja #Roraty, zapowiadana w mediach społecznościowych, to okazja, by podzielić się zdjęciami zrobionymi przy okazji rorat z innymi
– zaznaczył rzecznik episkopatu. Dodał, że z kolei dla osób, które nie mnogą uczestniczyć w roratach, jest to szansa na duchową łączność z tymi, którzy na nie przychodzą.

Oprócz zdjęć z rorat można udostępniać związane z adwentem grafiki albo cytaty z Pisma Świętego.

Ks. Rytel-Andrianik zapowiedział, że z kolei w czasie świąt Bożego Narodzenia na Twitterze i Facebooku mają być prowadzone akcje #Wigilia, #Pasterka, #PolskieStajenki.

Także w tym przypadku internauci będą publikowali zdjęcia z wieczerzy wigilijnych, pasterek – mszy świętych odprawianych najczęściej o północy oraz tradycyjnych polskich szopek, które możemy oglądać w kościołach w okresie Bożego Narodzenia. Chodzi o to, by promować chrześcijański model przeżywania tych świąt, związany z polską tożsamością i tradycją. Możemy dzielić się z innymi tym, co najpiękniejsze w naszej wierze i kulturze. To duża wartość i trzeba ją prezentować również w mediach społecznościowych 
– podkreślił ks. Paweł Rytel-Andrianik.