Trump w Chinach. Będzie rozmawiał o handlu, ale też o Korei Północnej

/ Gage Skidmore; creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.en

  

Prezydent USA Donald Trump przybył do Chin, które są trzecim krajem na trasie jego azjatyckiej podróży. W Pekinie będzie rozmawiał z prezydentem Xi Jinpingiem o zwiększeniu presji na Pjongjang i redukcji deficytu USA w handlu z Chinami.

Rano w Seulu Trump ostrzegł przywódcę Korei Północnej Kim Dzong Una, że zbrojenia jego kraju sprowadzają na niego i jego reżim poważne zagrożenia. „Czas wymówek się skończył. Teraz jest czas siły” - grzmiał prezydent USA z mównicy w południowokoreańskim parlamencie.

Również w Chinach głównym tematem rozmów Trumpa z ich przywódcami będzie zaostrzenie presji na Koreę Północną, która mimo sprzeciwu społeczności międzynarodowej i międzynarodowych sankcji kontynuuje swój program atomowy i balistyczny. Wcześniej w tym tygodniu prezydent USA kilkakrotnie wzywał wszystkie kraje świata, „w tym Chiny i Rosję”, by zerwały wszelkie kontakty handlowe z Pjongjangiem, domagając się od niego wstrzymania zbrojeń.

„Xi Jinping był bardzo pomocny – mówił Trump w Seulu. - Niedługo przekonamy się, jak bardzo był pomocny”.

Jednak, jak przypomina znawca polityki Azji Wschodniej Brian Bridges z Uniwersytetu Lingnan w Hongkongu, choć ostatnie działania Kim Dzong Una coraz bardziej irytują Chiny, władze tego komunistycznego kraju niechętnie patrzą na zerwanie wszelkich stosunków z Koreą Północną, z czego zdaje sobie sprawę również sam Pjongjang. Całkowity upadek Korei Płn., która oddziela Chiny od amerykańskich wojsk stacjonujących w Korei Południowej, byłby dla Pekinu „geopolityczną katastrofą” – wyjaśnił Bridges.

Kolejnym celem wizyty Trumpa w Pekinie będzie zmniejszenie olbrzymiego deficytu w handlu USA z Chinami, który w 2016 r. wyniósł prawie 350 mld dol. Według amerykańskiego przywódcy jest to wynik „niesprawiedliwej sytuacji handlowej”, jaka utrzymuje się między tymi krajami od dziesięcioleci.

Prezydent zapowiedział, że „Stany Zjednoczone podejmą bardzo mocne działania” w tej sprawie i stanie się to „bardzo niedługo”.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Będzie modernizacja linii średnicowej

Zdjęcie ilustracyjne / flickr.com/Hugh Llewelyn/CC BY-SA 2.0

  

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej rozpocznie się od przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony do połowy tego roku - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Najpierw będziemy modernizować stację Warszawa Zachodnia, gdzie jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na realizacje robót. Założenie jest takie, że przetarg ogłosimy do końca pierwszego półrocza, w drugim kwartale"

– powiedział Merchel.

W ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie tunel pod torami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa tramwajowa. W efekcie przebudowy w obrębie stacji kolejowej powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy. Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie tunel pod budowę linii tramwajowej. Przebudowa Warszawy Zachodniej ma się zakończyć w 2022.

Prezes powiedział, że wybór wariantu realizacyjnego dla przebudowy warszawskiej Średnicy nastąpi po przeprowadzeniu analizy w ramach PKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Będą tez konsultacje ze spółką PKP SA i spółką Xcity Investment, która zajmuje się komercyjnym wykorzystaniem nieruchomości kolejowych.

Prezes zapewnił, że przed wyborem ostatecznego harmonogramu prac PKP PLK przeprowadzą też konsultacje z władzami miasta, z warszawskimi tramwajami i metrem, aby nie sparaliżować ruchu w stolicy.

Merchel powiedział, że w drugiej kolejności na Średnicy będzie modernizowana Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna.

"Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku”

- dodał prezes.

Merchel podkreślił, że PKP PLK nie zamierza zmieniać przebiegu linii średnicowej. "Moim zdaniem jest to bardzo istotne, natomiast zamierzamy podwyższyć przepustowość" - stwierdził.

Prezes wyjaśnił, że na linii przeznaczonej dla ruchu aglomeracyjnego, przepustowość na odcinku od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę.

"Pokazuje to, że po zakończeniu modernizacji będziemy mogli przewieźć o 50 proc, więcej pasażerów" – dodał Merchel.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy w linii wschód - zachód.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl