Polski sędzia poprowadzi mecz na Wembley

/ Fotomag/ Gazeta Polska

  

Sędzia Szymon Marciniak poprowadzi towarzyski mecz piłkarski Anglików z Niemcami, który odbędzie się 10 listopada na Wembley - poinformował PZPN. Jak dodano, będzie to pierwsze spotkanie w Anglii z systemem wideoweryfikacji - VAR.

Na liniach Marciniakowi pomogą Paweł Sokolnicki i Tomasz Listkiewicz. Na sędziego technicznego wyznaczono Pawła Raczkowskiego. Arbitrem VAR będzie Paweł Gil, a asystentem sędziego wideo - Marcin Borkowski.

Mecz Anglii z Niemcami w Londynie to jeden ze szlagierów listopadowych spotkań towarzyskich. Oba zespoły bez żadnych kłopotów wywalczyły awans na mistrzostwa świata w Rosji. Broniący tytułu Niemcy wygrali swoją grupę eliminacyjną z kompletem zwycięstw, zaś Anglicy w dziesięciu meczach zanotowali osiem wygranych i dwa remisy.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Połączono tunel w ciągu zakopianki

Andrzej Adamczyk / fot. Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

"To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce, połączony został drążony tunel w ciągu zakopianki" - powiedział dziś minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, wybudowanie tunelu pozwoli kierowcom poruszać się bezpiecznie i komfortowo.

"Trudno dziwić się radości tych, którzy tutaj już od dawna pracują i drążą ten tunel. Trudno dziwić się, bo to przecież historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce - połączony został drążony tunel najdłuższy w Polsce - jeden z dwóch na zakopiance, jeden z dwóch równoległych obok siebie, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo"

- powiedział Adamczyk w tunelu pod Małym Luboniem w trakcie uroczystego przebicia pierwszej jego nitki powstającej w ciągu zakopianki.

Dziś około południa spotkały się ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej.

"Droga, która do tej pory cieszyła się najgorszą sławą w Polsce, staje się dzięki polskim inżynierom, naszym kontrahentom, partnerom biznesowym z Włoch - jedną z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych dróg w Polsce"

- mówił szef MI.

Jak przekazał, w tunelu wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie.

"Ten tunel, jak i cała dogra ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze"

- powiedział Adamczyk.

Dodał, że sieć dróg krajowych w Polsce staje się "motorem rozwoju gospodarczego, swoistym silnikiem w połączeniu z transportem kolejowym".

"Polska przesuwa się do czołówki krajów europejskich, biorąc pod uwagę możliwości komunikacyjne. Oczywiście dużo pracy jeszcze przed nami. Dzisiaj już jesteśmy piątym państwem w Unii Europejskiej z największą ilością dróg ekspresowych i autostrad" 

- wskazał Adamczyk.

Dwukomorowy tunel w ciągu budowanej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała, będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Docelowo obydwie nitki tunelu mają mieć 2,6 km długości. Koszt inwestycji to niemal miliard złotych, a realizuje ją włoska firma Astaldi z Rzymu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl