Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

Rusza kampania promująca budowanie więzi rodzic-dziecko

Budowana w pierwszych latach życia dziecka więź między nim a rodzicem stanowi fundament późniejszego społecznego i emocjonalnego rozwoju dziecka. Z tworzeniem bezpiecznej więzi jest jednak w Polsce problem – mówią organizatorzy kampanii społecznej \"Wielka Moc\".

pixabay.com

Dlatego inaugurowana dziś w Czeladzi (Śląskie) akcja ma promować budowanie tej relacji. Jednym z elementów kampanii jest kilkuminutowy, animowany film o roli więzi w wychowaniu dziecka.

Jak powiedział koordynator kampanii Adrian Drdzeń, bezpieczna więź rodzic-dziecko to relacja dwustronna, która ma wpływ na dalsze losy dziecka.

- Wczesne bezpieczne doświadczenia więzi mają wpływ na późniejszy społeczny i emocjonalny rozwój dziecka poprzez oddziaływanie na rozwój mózgu, sposób reagowania na doświadczane emocje, oczekiwania i sposób reagowania w bliskich relacjach – powiedział.

Wskazał, że więź ta jest fundamentem rozwoju dziecka; wpływa np. na jego samoocenę czy wiarę w siebie.

- W bezpiecznym stylu przywiązania dziecko uczy się, że jest ktoś, kto zaspokoi jego potrzeby i zadba o jego komfort. W oparciu o te doświadczenie kształtuje obraz świata i swojej osoby, a przyszłości będzie je przekładać na relacje z innymi osobami, które spotka na swojej drodze – wskazał koordynator kampanii.

Jego zdaniem w Polsce jest z tym, niestety, problem, który może wynikać m.in. z poświęcania niewystarczającej uwagi dziecku (lub odwrotnie - nadopiekuńczości) albo niewłaściwego reagowania na wysyłane przez dziecko komunikaty.

- Bycie rodzicem to wyzwanie. Dlatego chcemy wspierać tych, którzy czasem nie wiedzą, co robić, którzy uważają, że to ich przerasta – wyjaśnił koordynator.

Głównymi odbiorcami kampanii są rodzice małych dzieci. Akcja ma jednak trafić też m.in. do opiekunów dzieci czy przyszłych rodziców.

Elementem kampanii jest również kilkuminutowa animacja, która za pośrednictwem internetu i portali społecznościowych ma trafić do odbiorców w całym kraju.

Kampania organizowana jest przez Stowarzyszenie Moc Wsparcia we współpracy z miastem Czeladź, w ramach dofinansowania ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Potrwa do końca roku.

Stowarzyszenie Moc Wsparcia to organizacja pozarządowa o charakterze non-profit, która działa - jak czytamy na ich stronie internetowej - "na rzecz ochrony dzieci przed zaniedbywaniem i krzywdzeniem".

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

 

#Więź #rodzic #dziecko

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
redakcja
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo