Symulacja zderzenia z brzozą TU 154 M

Prof. Wiesław Binienda po obejrzeniu wykładu opublikowanego na vod.gazetapolska.tv zmienił parametry brzozy użytej w symulacji katastrofy TU-154. Po wysłuchaniu seminarium prof. ndzw.

Prof. Wiesław Binienda po obejrzeniu wykładu opublikowanego na vod.gazetapolska.tv zmienił parametry brzozy użytej w symulacji katastrofy TU-154. Po wysłuchaniu seminarium prof. ndzw. Politechniki Gdańskiej Marka Czachora „Numeryczna symulacja zderzenia skrzydła TU 154 z brzozą” uruchomił dodatkową symulację z większymi parametrami brzozy.

Wynik symulacji bez zmian - drzewo zostaje ścięte, krawędź skrzydła nie odpada.

Prof. Binienda zmodyfikował brzozę tak, by była grubsza u podstawy i wynosiła 60 cm. Brzoza w punkcie kontaktu ze skrzydłem 6 metrów nad ziemią miała 44 cm. Została przecięta jak poprzednio - informuje prof. Marek Czachor

Samolot leciał w takiej konfiguracji: pitch 20 stopni do góry, prędkość pozioma 77 m/s i prędkość wznoszenia prawie 20 m/s.

Zrobiono również symulację w której gęstość brzozy zwiększono do 1000 Kg/m3. To o wiele więcej niż miała brzoza w Smoleńsku. Krytycy nie proponowali gęstości większej niż 960 Kg/m3 Wynik symulacji identyczny - drzewo ścięte, skrzydło wgniecione i nie odpada.

Kliknij ten link aby obejrzeć seminarium prof. Marka Czachora:
http://vod.gazetapolska.pl/583-katastrofa-smolenska-seminarium-na-politechnice-gdanskiej

 


Źródło:

Marek Nowicki
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo