Absurdalne przepisy UE budzą sprzeciw

  

W środę 26 krajów zrzeszonych w Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) ma zaprotestować przeciw włączeniu ich linii lotniczych do europejskiego systemu handlu emisjami CO2. Za unijne pozwolenia nie chcą płacić m.in. Amerykanie.

Według doniesień Reutera, w środę 26 z 36 krajów wchodzących w skład rady Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego, m.in. USA i Rosja, ma wezwać Unię Europejską do wycofania się z włączenia linii lotniczych spoza UE do unijnego handlu emisjami. KE chce, by od 2012 r. wszystkie samoloty, które startują lub lądują na europejskich lotniskach, płaciły za część pozwoleń na emisje CO2 w Europie. 26 krajów ma podpisać deklarację mówiącą, że plany UE są dyskryminujące i łamią międzynarodowe prawo.

W ubiegłym tygodniu amerykański Kongres uznał zmuszanie linii lotniczych do przestrzegania prawa UE, dotyczącego CO2, za nielegalne. Wcześniej zastępca sekretarza ds. transportu Krishna R. Urs oświadczył, że rząd Stanów Zjednoczonych podtrzymuje "silny sprzeciw wobec włączenia lotów przewoźników spoza UE do unijnego systemu handlu emisjami(ETS)". Zapowiedział dalszy nacisk na europejskich partnerów, by wykluczyć takie loty z ETS i zamiast tego współpracować w tej sprawie na forum ICAO.  

Tymczasem KE wielokrotnie wyrażała zniecierpliwienie, że organizacja ta od wielu lat nie jest w stanie wypracować środków ochrony klimatu w lotnictwie.

ICAO była jedynie skłonna rozważyć włączenie międzynarodowego lotnictwa do otwartego handlu emisjami (obejmującego wszystkie sektory) w krajach członkowskich - wskazała KE. Miałoby to się odbyć zgodnie z wytycznymi Ramowej Konwencji ds. Zmian Klimatu ONZ (UNFCCC). "Do dzisiaj ani ICAO, ani UNFCCC nie uzgodniły wytycznych co do zakresu i środków takiego włączenia" - napisała KE w informacji. KE przypomniała też, że ICAO odrzuciła w 2006 r. propozycję Komisji, dotyczącą opłat ze emisje w lotnictwie.

W październiku Rzecznik Trybunału UE w reakcji na pozwy amerykańskich linii lotniczych wydał niewiążącą jeszcze opinię. Uznał, że unijny system handlu uprawnieniami do emisji CO2 w lotnictwie od 2012 r. jest zgodny z prawem międzynarodowym.

Europejski system handlu emisjami (ETS) istnieje od 2005 r. Początkowo obejmował wyłącznie naziemne instalacje przemysłowe. Według wchodzących w życie zasad, linie lotnicze obsługujące loty z i do UE będą musiały kupić w 2012 r. na unijnym rynku ok. 15 proc. pozwoleń na emisję CO2, a resztę dostaną za darmo. KE wyliczyła niedawno, że wskutek tego bilety na trasach transatlantyckich mogą podrożeć od 2 do 12 euro.

Kraje, które w środę mają zaprotestować przeciw włączeniu ich linii lotniczych do ETS, to: Stany Zjednoczone, Argentyna, Brazylia, Burkina Faso, Kamerun, Chile, Chiny, Kolumbia, Kuba, Egipt, Indie, Japonia, Południowa Korea, Malezja, Meksyk, Nigeria, Paragwaj, Peru, Katar, Rosja, Arabia Saudyjska, Singapur, Republika Południowej Afryki, Suazi, Uganda i Zjednoczone Emiraty Arabskie.


Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze


Wczytuję komentarze...

Miał 1,5 promila. Wpadł podczas akcji „trzeźwy kierowca”

/ http://www.krosno.lubuska.policja.gov.pl/

  

Policjanci z Krosna Odrzańskiego (lubuskie) przeprowadzili działania „trzeźwy kierowca”. Jeden z zatrzymanych do kontroli kierowców miał w organizmie blisko 1,5 promila alkoholu - poinformowała Justyna Kulka z Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim.

Akcja rozpoczęła się o godz. 5 rano w Gubinie. Spośród 250 skontrolowanych nie wszyscy zachowali się odpowiedzialnie. To właśnie tam doszło do zatrzymania nietrzeźwego kierowcy renault.

Kulka przekazała, że kierowcy renault grozi grzywna, kara ograniczenia wolności albo do dwóch lat więzienia, zakaz prowadzenia pojazdów na okres nie krótszy niż trzy lata oraz świadczenie pieniężne na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz pomocy Postpenitencjarnej w wysokości od 5 tys. zł do 60 tys. zł.

Policjanci zapowiadają kolejne tego typu działania mające na celu eliminowanie z dróg kierowców prowadzących po wypiciu alkoholu lub zażyciu narkotyków.

"Pamiętajmy, że nawet najmniejsza dawka alkoholu ma wpływ na nasze zachowanie. Alkohol sprawia, że nasza reakcja jest często opóźniona lub nie ma jej wcale. Wsiadając za kółko pod wpływem alkoholu, narażamy nie tylko siebie, ale i innych"

– zaznaczyła Kulka.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts