Forum MINDS w W-wie

Prezentacja wdrażanych systemów edycyjnych i platform multimedialnych, współpraca z klientami medialnymi, poszerzanie tradycyjnej oferty agencji prasowych - to niektóre tematy 12.

Prezentacja wdrażanych systemów edycyjnych i platform multimedialnych, współpraca z klientami medialnymi, poszerzanie tradycyjnej oferty agencji prasowych - to niektóre tematy 12. Konferencji MINDS, czyli forum współpracy agencji prasowych trwającego w Warszawie.

"Te spotkania są platformą wymiany wiedzy: co się dzieje na rynkach w obszarze nowych technologii, jakie agencje mają problemy, jakie są oczekiwania klientów, jak agencje wspierają ich technologicznie, jak się rozwijają i w jakim kierunku idą" - powiedziała Lidia Sobańska z zarządu Polskiej Agencji Prasowej. PAP jest gospodarzem warszawskiego spotkania.

Przedstawiciele 22 agencji z całego świata zrzeszonych w MINDS (w tym PAP) rozmawiają o wspólnych wyzwaniach - takich jak rozwój mediów online, spadek nakładów gazet i odpływ tradycyjnych klientów. A także o potrzebach budowy multimedialnych platform, które łączą słowo pisane z infografikami albo plikami foto i wideo w różnych formatach. Temu służą wdrażane nowe systemy edycyjne. Jeden z nich: elastyczny, otwarty multimedialny system Iris, przedstawiła w Warszawie AFP.

"W Warszawie dużo mówimy o nowych systemach edycyjnych, bowiem wiele agencji właśnie zmienia, wprowadza, albo wdraża nowe systemy, by odpowiedzieć na nowe wyzwania" - powiedziała Sobańska.

"Multimedia trzeba integrować w sposób radykalny, bowiem obecnie naszym językiem są nie tylko słowa, ale także obrazy, filmy, pliki audio i różnego rodzaju formaty internetowe. z tego powodu podstawowym narzędziem odbioru wiadomości będzie już niedługo nie drukowana na papierze gazeta, ale giętki, składany tablet, który można schować do kieszeni - przeciwieństwo obecnego sztywnego iPada" - powiedział doradca medialny z Innovation Media Consulting Juan Antonio Giner.

"Jedynym sposobem na przeżycie jest być gotowym na korzystanie z nowych narzędzi w sposób rozważny, skuteczny i kreatywny" - dodał.

Według niego, kluczową kwestią pozostaje jakość serwisów informacyjnych, a nie informatyczne czy technologiczne platformy, które mają być tylko pomocą dla fachowych dziennikarzy. Nowoczesne technologie nie zwalniają z obowiązku zachowania wysokich standardów - podkreślił.

"Technologia to nasza rzeczywistość, a pytanie brzmi: jak ją wykorzystać? Wielkie nowoczesne platformy mogą służyć równie dobrze do propagowania bzdur i śmieciowych newsów, co do produkcji wysokiej jakości informacji i analiz" - wskazał Giner.

MINDS działa od 2007 r., ułatwiając wymianę doświadczeń agencji prasowych, zdobywanie nowych rynków i propagując rozwój w kierunku usług mobilnych, cyfrowych i internetowych.


 

 


Źródło:

wg
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo