Prawo i Sprawiedliwość zamieściło na Twitterze stanowcze stanowisko dotyczące skandalicznych działań firmy Brandweb. Opublikowano żądanie zaprzestania wykorzystywania przez nią logotypu i nazwy PiS, a także zamieszczenia przez Brandweb przeprosin.

W  zeszły czwartek firma Brandweb opublikowała na swoim profilu na Facebooku grafiki kampanii reklamowej sklepów Lidl. Znajduje się na nich m.in. paczka cukru z podobizną jeża podpisana hasłem "Słodki jeżu", cytryny opatrzone hasłem "Jezus cytrus", czy pęk marchwi podpisany "Z marchwi wstał".

W dokumencie skierowanym do firmy Brandweb wezwano do usunięcia logotypu partii z informacji o dotychczasowych klientach firmy.

Prawo i Sprawiedliwość nigdy nie korzystało z Państwa usług ani w żaden inny sposób z Państwem nie współpracowało (z Państwa usług korzystał incydentalnie, jednorazowo Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość - nie partia, co profesjonalny podmiot bez trudu winien prawnie rozróżniać (...) 

- czytamy w piśmie opublikowanym na Twitterze.


PiS wezwało Brandweb również do złożenia na swojej stronie internetowej oświadczenia, w którym firma miałaby podkreślić, że PiS nigdy nie było klientem spółki, a prezentowanie odmiennej informacji wynikało "z nieuprawnionego i nieuzasadnionego działania spółki, za co zarząd spółki wyraża ubolewanie".



Jeżeli firma nie zamieści oświadczenia, wówczas sprawa może zostać skierowana na drogę postępowania sądowego, bez kolejnych wezwań. Pismo podpisał dyrektor organizacyjny Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Sobolewski.