Szykuje się kolejny skandal. O tym za rządów Platformy nie wolno było mówić. WIDEO

  

Celnicy ujawnili, czego nie wolno było robić za rządów Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego. – Nam nie wolno było ruszać paliw. Myśmy alarmowali już za poprzedniej władzy, że te paliwa wjeżdżają i są sprzedawane bez VAT-u. Nie wolno było tego ruszać – podkreślił na antenie TVP Info Sławomir Siwy ze Związku Zawodowego „Celnicy PL”.
 
Wicepremier Mateusz Morawiecki wcześniej wskazał różnice w działaniu rządu PiS, a poprzedników – ekipy PO-PSL.

Wie pan, co nasze służby skarbowe zrobiły? W marcu, po utworzeniu krajowej administracji skarbowej skontrolowały 16,5 tysięcy cystern. W tym samym czasie nasi poprzednicy skontrolowali może kilka cystern, może 10 czy 20, a my blisko 20 tysięcy. To jest ogromna różnica. Każda ciężarówka jest sprawdzana, jest konwojowana i potencjalni przemytnicy, nieuczciwi ludzie wiedzą o tym

– mówił minister rozwoju.

Teraz powrócono do sprawy. Sławomir Siwy ze Związku Zawodowego „Celnicy PL” na antenie TVP Info ujawnił, że nie wolno im było ruszać paliw. Mimo że alarmowali za rządów PO-PSL, iż paliwa wjeżdżają do Polski i są sprzedawane bez VAT-u.

Zobacz wideo:


Według Patryka Jakiego, wiceministra sprawiedliwości sprawa, jaką ujawnił celnik, nadaje się na komisję śledczą.

To by pokazywało, że grupy polityków działały w interesie jakiś grupek złodziei, a nie w interesie państwa polskiego

– powiedział Patryk Jaki.

Platforma przekonuje, że sprawę należy skierować do prokuratury. Obwiniają jednak… celników.

Jako funkcjonariusz, jako celnik miał obowiązek powiadomić wówczas organa ścigania i jeśli tego nie zrobił, to popełnił przestępstwo i prokuratura powinna wszcząć postępowanie i zbadać odpowiedzialność tym, którzy mieli rzekomą wiedzę o nieprawidłowościach i nie zgłosili jej w prokuraturze

– powiedział rzecznik PO Jan Grabiec.

Internauci zwracają uwagę, że wyniki poszczególnych państwowych spółek mówią same za siebie.

Lotos zamknął 2015 rok ze stratą 300 mln zł. Rok 2016 zakończył się z zyskiem 1 mld zł.

Orlen zakończył 2015 r. z zyskiem 3,2 mld zł, w 2016 roku zysk – 5,7 mld zł – niemal dwa razy więcej. Wynik Orlenu za pierwszy kwartał 2017 roku to zysk 2 mld zł.
Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Wiadomości TVP,twitter.com,niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Łódzki ośrodek wyszkoli pilotów dla Ryanaira

/ Myself (Adrian Pingstone). [Public domain]

  

Największa w Europie grupa linii lotniczych Ryanair będzie szkolić pilotów w łódzkim ośrodku Bartolini Air we współpracy z lotniskami w Łodzi i Olsztynie. W ciągu 4 lat licencję ma uzyskać 320 pilotów zawodowych.

"W ramach współpracy z Bartolini Air i przy wsparciu portów lotniczych w Łodzi i Olsztynie w ciągu najbliższych czterech lat planujemy przeszkolić ponad 300 nowych pilotów. Z łódzkim ośrodkiem współpracujemy w ramach programu Ryanair Mentored Pilots, przeznaczonego dla kandydatów na pilotów z Polski i całej Europy. Każdy z nich w ciągu 2,5 roku będzie miał szansę dołączyć do grona pilotów naszych linii"

– podkreślił operations development general manager John Dooly z Ryanair na konferencji prasowej, zorganizowanej w Porcie Lotniczym im. Reymonta w Łodzi.

Intensywny program szkoleniowy ma trwać 18 miesięcy; po nim kadeci będą gotowi, by dołączyć do szkolenia na typ Boeing 737 w Ryanair. Jak zaznaczył Dooly, irlandzki przewoźnik bardzo starannie dobiera partnerów szkoleń.

"Jesteśmy pod wrażeniem firmy Bartolini Air, która ma 13 nowoczesnych maszyn. Oglądaliśmy też ośrodki szkoleniowe w Łodzi i na Mazurach – są na najwyższym poziomie. Słuchacze będą szkoleni według standardów Ryanaira, aby móc jak najszybciej dołączyć do naszej kadry pilotów"

– dodał.

Działający w Łodzi Bartolini Air jest jednym z największych ośrodków szkolenia pilotów certyfikowanych przez EASA w Europie Środkowej. Obsługuje 13 nowoczesnych jedno i wielosilnikowych samolotów typu Tecnam oraz trzy symulatory FNPTII; grupa Bartolini jest też operatorem czarterowym i posiada zaplecze serwisowe dla samolotów tłokowych i odrzutowych. Co roku w łódzkim ośrodku kształcenia pilotów wykonywanych jest ponad 25 tys. operacji lotniczych.

"Do tej pory przeszkoliliśmy ponad 1,5 tys. pilotów z 56 krajów; wielu z nich pracuje w liniach lotniczych – także w Ryanair. Irlandzki przewoźnik obserwował nas od długiego czasu, wielu naszych absolwentów zostało u nich kapitanami. Wysoki poziom szkolenia i zadowolenie z naszych pilotów spowodowało, że szukając partnera zgłosili się do nas"

– zaznaczył prezes Bartolini Air Bartłomiej Walas.

Koszt szkolenia w Bartolini Air jest zależny od wybranej ścieżki kształcenia. W przypadku osób, które nie posiadają żadnych uprawnień i rozpoczynają naukę od zera trzeba liczyć się z wydatkiem 59,9 tys. euro. Zdaniem Walasa, na częściowe sfinansowanie kursu możliwe jest pozyskanie środków unijnych.

Tylko na lata 2018-2019 irlandzki przewoźnik zaplanował przeszkolenie w różnych ośrodkach prawie 1,9 tys. pilotów. Według Dooly’ego w związku z planami firmy, która chce powiększać swoją flotę, w najbliższych latach Ryanair będzie zatrudniał wielu nowych mechaników, inżynierów, a przede wszystkim – pilotów.

Ryanair Holding plc to największa w Europie grupa linii lotniczych, będąca właścicielem Ryanair DAC, Lauda, Buzz, Malta Air i Ryanair UK. Grupa przewozi rocznie ponad 153 miliony pasażerów na ponad 2,4 tys. codziennych lotach z 86 baz, łączących ponad 200 miejsc docelowych w 38 krajach.

Flota przewoźnika składa się z 475 samolotów. Dzięki wzmocnieniu jej o kolejnych 210 samolotów typu Boeing 737, firma planuje zwiększyć ruch do ponad 200 milionów pasażerów rocznie do roku 2024. Ryanair zatrudnia ponad 19 tys. specjalistów wykwalifikowanych w dziedzinie lotnictwa.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl