BLOG AUTORSKI: POTWÓR ZE ŚMIETNIKA HISTORII. GRY WOJENNE UBEKISTANU
OSTATNIA AKTUALIZACJA: 12-08-2008 13:44
AGENTURA PRZY ROBOCIE
12-08-2008 13:44
Celem w Rosji w Gruzji jest obalenie Saakaszwilego i zastąpienie go rosyjską agenturą, która przywróci kontrolę Moskwy nad tym krajem, zablokuje budowę rurociągów i gazociągów oraz zrezygnuje z aspiracji do NATO.
Najlepszym dla Rosji wariantem byłoby wywołanie niezadowolenia ludności, która obarczyłaby za przegraną Saakaszwilego i wówczas agent rosyjski mógłby objąć władzę w rezultacie przedterminowych wyborów i w aureoli zbawcy narodu przed katastrofą. Rosja mogłaby następnie nawet podarować Gruzji Osetię Południową. Opinia Pani Przełomiec, iż w Gruzji nie ma rosyjskiej agentury, ponieważ żaden z polityków oficjalnie nie popiera Rosji, wskazuje, iż dziennikarka spodziewa się, że agenci FSB będą nosili na piersiach tabliczki z napisem: „I am Russian Agent”. Oficjalnie nikt nie może popierać Rosji, wystarczy, że będzie „ratował kraj przed klęską”. Zawieszenie działań wojennych oznacza, że teraz zielone światło dostanie w Gruzji dla swoich działań rosyjska agentura.
W tej sytuacji rosyjska agentura wpływu w Polsce otrzymała zadanie dokonania ataku propagandowego na Saakaszwilego i przedstawiania go jako odpowiedzialnego za agresję rosyjską, przepraszam, misję pokojową na Kaukazie. Prorosyjska propaganda ma powstrzymać nas przed okazywaniem solidarności z Gruzją i przekonać byśmy domagali się ustąpienia prezydenta Gruzji – jedynego agresora odpowiedzialnego za rozlew krwi na Kaukazie, rzeź ludności cywilnej, na razie w Osetii, a niebawem okaże się, że również w Gorii, Senaki, Kodorze itp. Niezależnie od naszej oceny Saakaszwilego, to on jest gwarantem przejścia Gruzji na stronę Zachodu. Orientacja prozachodnia innym politykiem w Gruzji nie dysponuje, natomiast jego najsilniejsi przeciwnicy są po prostu rosyjską agenturą. Ci których nazwalibyśmy opozycją demokratyczną są zbyt słabi by odegrać jakąkolwiek samodzielną rolę.
Przyjrzyjmy się robocie rosyjskiej agentury wpływu, tym bardziej, że po Kaukazie i Ukrainie przyjdzie czas na państwa bałtyckie i Polskę. U nas nie będzie żadnej agresji i walk – agentura wpływu wsparta tchórzostwem i zdradą współczesnych zsowietyzowanych Polaków wystarczy. Oto zasadnicze linie propagandy rosyjskiej rozpowszechnianej w Polsce.
- Gruzińska wyprawa wojenna na zbuntowaną prowincję miała zakończyć się błyskawicznym zwycięstwem, przeradza się jednak w wojskową klęskę i tragedię cywilów. Zginęło już prawie 2 tys. osób. Rosyjskie samoloty od piątku bombardują gruzińskie miasta i obiekty wojskowe.
Jak widać giną tylko cywile po stronie rosyjsko-osetyńskiej. Samoloty rosyjskie bombardują gruzińskie miasta ale gruzińscy cywile nie giną. Wyłącznie Gruzini są odpowiedzialni za tragedię cywilów. Oczywiście komentator nic nie wie o tym, iż przed gruzińską operacją wojskową na WŁASNYM terytorium, wioski gruzińskie w Osetii były tygodniami ostrzeliwane. Ale to Gruzja jest agresorem, wioski gruzińskie rosyjskie siły pokojowe mają prawo ostrzeliwać, wszak „walczą o pokój” jak w starych dobrych czasach.
- Rosyjskie wojska odbiły zdobytą przez Gruzinów południowoosetyjską stolicę Cchinwali.
Termin „odbicie” oznacza, iż Rosjanie odzyskali to co było ich. Cchinwali było rosyjskie, gruzińscy agresorzy je zdobyli ale już zostało odbite. Czy autor tych słów tak samo informowałby np. o Doniecku lub Białymstoku?
- Operacja gruzińska była lekkomyślna a reakcja Rosjan przewidywalna.
A co by było gdyby Gruzja nie zareagowała na ostrzeliwanie gruzińskich wiosek w Osetii? Czy nie zostałoby to potraktowane przez Rosję jako oznaka braku woli, słabości i tchórzostwa, a więc słabością zachęciło do interwencji w Tbilisi? Saakaszwili wiedział jak zareaguje Rosja, więc jest odpowiedzialny (lekkomyślny) za wojnę.
- Tym razem to Gruzja zaatakowała pierwsza.
Jak wiadomo to Gruzja była agresorem, który zaatakował terytorium Rosji, skoro bowiem Moskwa uznała Osetię Południową za własną, to znaczy, że tak być powinno. Czy w przyszłości przeczytamy ubolewania z powodu polskiej agresji na Białystok, jeśli jego mieszkańcom Rosja nada swoje obywatelstwo?
- Polska absolutnie nie powinna oceniać ani oskarżać…
Oczywiście nie możemy oceniać i oskarżać Rosji, podobnie jak poprzednio nie należało oceniać agentów NKWD i SB. A już na pewno nie można nazwać agresora po imieniu, no chyba że będzie to Gruzja.
- Władze gruzińskie nie dały Rosji żadnego wyjścia.
To oczywiste, że Gruzini zmusili Rosję do zajęcia części Gruzji, Rosjanie nie chcieli ale musieli.
- Nasi przyjaciele często nie mają racji, zwłaszcza gdy występują przeciwko Rosji.
Jest oczywiste, że w konfliktach z Rosją nie należy popierać naszych sojuszników tylko Rosję.
- Angażując się po stronie gruzińskiej w ten konflikt możemy wpakować się w nowe.
Siedząc cicho i pozwalając Rosji na agresję i podbój suwerennego państwa zapewnimy sobie spokój, dobrobyt i szczęście. Rosjanie nawet nie będą musieli nas atakować. Po prostu zgłosimy się sami by nie popaść w konflikt z Rosją, zwłaszcza gdy Moskwa zajmie pół Ukrainy, której niepodległość nie jest dla nas w ogóle potrzebna, ponieważ będziemy mieli dobre stosunki z Rosją.
- Straty w stosunkach polsko-rosyjskich, poniesione na skutek naszego poparcia dla Gruzji, będziemy odrabiali przez lata.
Jak wiadomo dla Polaka największą wartością, za którą tęskni po nocach są dobre stosunki z Rosją i wszystko powinno być podporządkowane temu celowi. Jeśli nie możemy przyłączyć się do Federacji Rosyjskiej, to przynajmniej zwasalizujmy się.
Agentura musi się uwierzytelniać, np. atakując „Wybiórczą”, albo sama jest uwierzytelniana atakami przedstawicieli orientacji prorosyjskiej, ale nadchodzi czas, kiedy maski spadają. Taki kluczowy moment nadszedł właśnie teraz, kiedy mówiąc słowami Prezia: „wszystkie ręce na pokład”. Agentura wpływu się odsłania i można dokonać jej weryfikacji. Dlatego należy notować nazwiska autorów wszystkich prorosyjskich wypowiedzi. Ci sami eksperci, dziennikarze i politycy będą bowiem w przyszłości uzasadniać przywrócenie pełnej rosyjskiej kontroli nad Ukrainą i w Polską.
Potwór z Radia




KOMENTARZE (30)
12-08-2008 14:19 Tadeusz: Tyś nie potwór,tylko Rodak prawidłowo używającydaru bożego jakim jest rozum.
Tylko czy nasze Pomatołki i Pomichnikowe wykształciuchy są w stanie to przyjąć?
12-08-2008 14:22 Gutek: brawo, świetny artykuł
Gruzja miała wybór: albo zginąć po cichu, albo przy akompaniamencie strzałów. Jej dawnego wołania o pomoc nikt nie słuchał. Tak samo będzie z każdym na kogo Rosja zagnie parol.
12-08-2008 14:25 Tadeusz: Tyś nie potwór,tylko Rodak prawidłowo używającydaru bożego jakim jest rozum.
Zgadzam się w pełni z Tobą, tylko czy nasze tuskomatołki też dadzą się do tego przekonać?
12-08-2008 14:28 Lipa: a wiecie co jest śmieszne?
Ze te gorliwie szczekające dla Rosji kundle pójdą, zgodnie z logiką rosyjskich władców, pierwsze do zariezania. Wszak sprzedawczykom sie nie ufa....
12-08-2008 16:38 Txx: Bardzo dobry artykuł!
Sytuacja jednoznacznego wyboru. Za albo przeciw.
12-08-2008 16:53 fara: Szacunek dla Potwora !
Panie Jerzy dziękujemy że dzieli się pan swoją głęboką wiedzą na temat Rosji z internautami. Oby łuski z oczu spadły wszystkim użytecznym idiotom.
12-08-2008 22:28 Zońka: Jeśli
Jak uczy historia, jeśli Rosja będzie mogła wziąść to weźmie.
13-08-2008 00:08 michal rachoń: agent wpływu przed konsulatem
Niezależnie od tego, czy Pan Koperski Romuald o tym wie, czy nie wie, jest rosyjskim agentem wpływu. Zapraszam do ciekawych materiałów video z manifestacji przed konsulatem rosyjskim w Gdańsku: http://www.mmtrojmiasto.pl/2811/2008/8/9/jajka-i-wyzwiska-na-pokojowej-manifestacji-wideo?category=news
13-08-2008 00:45 Jerzy Kenig: Bordoz dobry tekst. Szacun.
Pani Przełomiec kompletnie się kompromituje i wykazał pan to ponad wszelką wątpliwość. Pana teksty na abcnet zawsze wpływały na mnie budująco i inspirująco. Jednak niestety uważam, że my, Polacy, jesteśmy zwasalizowani wobec wszystkich wywiadów. WSI, jak jeszcze istniała, znalazła u nas tylko jednego rosyjskiego szpiega. O wykrytych szpiegach innych krajów nie znalazłem żadnej wzmianki. Sądy, wojsko, uczelnie - nie zlustrowane. Media, służby skarbowe także. Maksymalnie utrudniono dostęp do materiałów IPN. Utworzono tam także jakiś "zbiór specjalny", do którego prawie nikt nie ma dostępu. Trudno mówić o wolnym słowie mając w pełni koncesjonowane media i art 212 kk. Niestety, tendencja się nie zmienia od lat i wolności jest coraz mniej. Przypomnę także (w kontekście wojny w Gruzji), że tak lansowany projekt ropociągu Odessa-Brody-Gdańsk został przez nas całkowicie zarzucony. W 2001 roku Ukraina ukończyła swoją część projektu a mu nie położyliśmy ani metra rury. To miał być projekt uniezależniający nas od ropy rosyjskiej i nikt od tego czasu nie zrobił ani kroku by to zacząć realizować. Gorąco pozdrawiam.
13-08-2008 01:12 :
13-08-2008 11:00 lesiu : według platfoludków należy siedzieć cicho i bezczynnie przyglądać się
jak Rosja przejmuje kontrolę nad tamtejszymi złożami ropy i gazu, a później chodzić potulnie na łańcuszku Rosji. Walczymy o nasz interes właśnie stając po stronie Gruzji, bo tylko to jest realna opcja na alternatywną drogę do dostarczania gazu i ropy bez kontroli Rosji. Rosja korzysta z tego, że jest coś takiego jak UE, która z jednej strony zniewala narody, a pomaga realizować cele Niemiec i jak wyszło na jaw Francji. Polska oraz inne mniejsze państwa nie mają nic do powiedzenia. Rosja korzysta więc na tym, że Polska nie znajduje poparcia w UE a nawet spotyka się z jej krytyką. http://pawellesiak.blog.onet.pl/
13-08-2008 11:25 Jerzy Kenig: do lesia
Mam gdzieś PO, ale co się stanie gdy Rosja mimo wszystko przejmie całkowitą kontrolę nad rurami? Jest to bardzo prawdopodobne zważywszy, że ich agentura działa u nas w najlepsze.
13-08-2008 14:33 gość z drogi: serd pozdrowienia dla POTwora z RADIA
:-) tekst swietny,ale jest TAKIE powiedzenie mądremy dość po słowie,ale co z "innymi"? a szczególnie jak im wyjaśnić,że nie nalezy być TCHÓRZEM...? ale to takie niePOprawne,fe....jeszcze raz ser pozdr z polskich dróg
13-08-2008 15:35 gość z drogi: kochany Potworze z Radia
takich co TO nas USWIADAMIAJĄ...do schowka,będzie jak znalazł.... chyba,że się wykupią np Hasłem nie czytam i nie kupuję wybiórczej,abo nie ogladam wsi,tej sPOkojndej,co TO POeta o niej PISał...:-)
13-08-2008 16:03 gość z drogi: kochany Potworze z Radia
takich co TO nas USWIADAMIAJĄ...do schowka,będzie jak znalazł.... chyba,że się wykupią np Hasłem nie czytam i nie kupuję wybiórczej,abo nie ogladam wsi,tej sPOkojndej,co TO POeta o niej PISał...:-)
13-08-2008 18:38 Wojtek: i znowu ciekawy tekst
Dla mnie najważniejsza w chwili obecnej jest potrzeba wskazywania metod, jakimi posługuje się agentura wpływu. Nikt z agentów nie mówi, że jest za Rosją, za to każdy nawołuje o umiar, rozsądek, nieprzesadzanie itp.
14-08-2008 14:25 Przyjaciel Darskiego: WIECEJ DARSKIEGO
więcej na www.abcnet.com.pl PRAWDZIWA KOPALNIA + ARCHIWUM, M.IN. NT. KOMUNIZMU I POST-KOMUNIZMU
14-08-2008 18:54 jora: obłuda.
Zamiast szukac haków na opozycje niech szukają drugiego kontrachenta, Wcale nie musimy sie bac ich kurków. Bez względu na cene trzeba to zrobić i wybijac po mału zapedy niedźwiedzia. Tarcza to samo. Rosjanie tak naprawdę sondazują na ile świat im pozwoli. Najwyzsza pora powiedziec dość.
14-08-2008 20:11 tato: bravo Potworze!
Profesjonalna polotologiczna analiza, potwierdzona faktamico najmniej 6 razy w XX wieku. Czekam na wiecej.
14-08-2008 20:24 krzychu: brawo Potworze!
Profesjonalna i trafna analiza potwierdzona wielokrotnie w XXw.
18-08-2008 03:10 fafaa: haha
debil z radia
18-08-2008 08:12 E: re
Pańska ocena początkowej fazy konfliktu w Osetii świadczy o braku informacji albo co bardziej prawdopodobne, o zwykłej, ślepej rusofobii. Wojska Gruzińskie zaatakowały siły stabilizacyjne i ludność cywilną wśród której dużą część stanowią ludzie z podwójnym obywatelstwem. Poza tym, jeżeli jest Pan w stanie z taką łatwością popierać Gruzinów którzy "rozwiązują problemy" z obywatelami swego własnego kraju przy pomocy artylerii, piechoty i wojsk pancernych, nie widząc w tym nic złego to cieszę się że mające podobne poglądy oszołomy z PiS-u nie rządzą już w tym kraju. Pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia... psychicznego.
18-08-2008 09:37 owiec: re
ciekaw jestem co przyklaskujacy targalskiemu powiedza o sytuacji w czeczenii. przeciez to tez wewnetrzna sprawa rosji, czy wszyscy ujadajacy na putina zrobiliby to samo gdyby chcial sie od nas odlaczyc slask i stworzyc wlasne panstwo? "o tak oddajmy slazakom wolnosc jesli chca, w koncu czeczenom kibicowalismy, teraz kibicujmy naszym poludniowym sasiadom" ehhhh
18-08-2008 10:09 John Doe: re
do E: Oczywiście masz racje, o czym świadczy 150 rosyjskich czołgów (o żołnierzach i innej broni niewspominając) czekających na granicy gruzińsko-rosyjskiej. Póknij się pan w głowę.
18-08-2008 10:40 MIISIOR OPTIMUS: Wszystko racja, ale...
Nie da się jednak zaprzeczyć, że Saakaszwili postąpił mało roztropnie. Było rzeczą oczywistą, że artyleryjski ostrzał gruzińskich wiosek był ordynarną prowokacją wobec Gruzinów. Nie czarujmy się, przedstawicieli tego gościnnego i sympatycznego narodu łatwo sprowokować do działań - niezależnie czy to damska spódniczka, czy działania wojenne. Dlatego, być może zamiast otwartego konfliktu zbrojnego należało wysłać po cichutku 3 plutony oddziałów specjalnych, które wybiłyby dyskretnie i błyskawicznie co do nogi obsady dział, zagwoździłyby je i wycofały się do domu. W końcu nie czarujmy się, liczebność oddziałów artyleryjskich nie jest tak wysoka, a Rosjanie z pewnością się nie spodziewali takiej reakcji. Niestety, Gruzini - jak można było się spodziewać - woleli zaatakować "niedźwiedzia". krok, równie bohaterski co bezmyślny. Polecam panu Targalskiemu również lekturę kilku chociaż tekstów o historii Osetii i Gruzji, z których wynika, że prawo Gruzji do Osetii Południowej jest delikatnie mówiąc niezbyt dobrze uzasadnione. Z czego oczywiście korzysta Rosja powołując sie "per analogiam" na Kosowo i parę aktów międzynarodowych, teoretycznie regulujących te kwestie. I niestety w tej grze ma rację. Co w żaden sposób nie usprawiedliwia jej zbójeckiego odwetowego napadu na Gruzję...
18-08-2008 20:44 tw.zecik: Brawo, brawo, brawo
Widzę kolo, że odstawiłeś to na czym do tej pory jechałeś ( marycha premiera to jest mały pikuś przy tym co ty bierzesz), chyba pierwszy raz napisałeś coś z sensem. Spróbuj, takie fobie daje się leczyć i nie zapomnij wziąźć ze sobą prezia, będzie wam raźniej. Pozdro.
18-08-2008 22:39 marekp: Towarzysz Targalski znowu nadaje
Szanowny Towarzyszu Targalski, u was w Polskim Radio jak w organizacji partyjnej, i tow. Czabanski i tow. Wolski, jedna komusza rodzina.Jesli ktos byl takim matolem ze byl w PZPR to niech teraz milczy i nie ujada swoim partyjnym, czerwonym pyskiem
18-08-2008 22:53 wojtek: Czerwony, towarzysz Targalski nadaje.
Skonczcie towarzyszu Targalski. PZPR juz nie istnieje, mozecie skonczyc.
19-08-2008 12:13 AO: Szkoda
że przy każdym z cytowanych poglądów nie podał Pan autora. Ale poza tym pełna zgoda
20-08-2008 13:20 gość z drogi: a tytuł jest:
agentura przy robocie..........