niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
24 kwietnia 2017

Będzie konfrontacja smoleńskich zespołów? Potrzebne spotkanie komisji dr. Berczyńskiego i Laska

Dodano: 13.04.2017 [07:22]
Będzie konfrontacja smoleńskich zespołów? Potrzebne spotkanie komisji dr. Berczyńskiego i Laska - niezalezna.pl
foto: Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska; Marcin Pegaz/Gazeta Polska
Minister Antoni Macierewicz zaapelował o naukową, merytoryczną dyskusję z komisją Macieja Laska na temat ustaleń w sprawie przyczyn katastrofy smoleńskiej. – Zaproszenie do spotkania obu zespołów świadczy o tym, że nowa podkomisja jest gotowa na konfrontację, słuchanie argumentów innych ludzi i odniesienie się do nich – ocenia politolog dr Bartłomiej Biskup.

Po przedstawieniu przez podkomisję dr. Wacława Berczyńskiego wyników ponadrocznej pracy minister obrony narodowej Antoni Macierewicz oświadczył, że zespół jest gotowy do naukowej dyskusji na temat wypracowanych ustaleń.

– Jesteśmy do tego gotowi, w dowolnym gremium, na dowolnych zasadach, ale naukowych, równoprawnych i merytorycznych, a nie propagandowych, na dowolnym uniwersytecie czy instytucje badawczym, pod auspicjami obiektywnych uczonych, możemy taką dyskusję zrobić – zapowiedział na antenie Polskiego Radia 24 minister Antoni Macierewicz.

W ocenie politologa dr. Bartłomieja Biskupa zaproszenie do konfrontacji Macieja Laska i jego zespołu to wizerunkowy plus dla nowej podkomisji smoleńskiej.

– Wydaje się, że to naturalny ruch – skoro są różne wersje i różne ustalenia różnych grup, to powinny one ze sobą porozmawiać i spróbować coś wypracować. Pytanie, co z tego później wyjdzie – mówi „Codziennej” dr Biskup. Jak podkreśla, najgorszy w tym wypadku byłby „publiczny cyrk” z udziałem mediów i kamer.



 
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

MAK Anodina, Miller i Lasek, swoją "robotę polityczną" juz dokonali. Bądźmy dorosłymi i odpowiedzialnymi, każdy członek komisji za swoje działania. Miller i Lasek powinni mieć proces karny, za zdradę Polskiej Racji Stanu - razem z Tuskiem. Zamach był i jest faktem ewidentnym. Należy wszystkich winnych, łącznie z wierchuszką - osądzić, usadzić i wykonać wyrok.

"– Jesteśmy do tego gotowi, w dowolnym gremium, na dowolnych zasadach, ale naukowych, równoprawnych i merytorycznych, a nie propagandowych, na dowolnym uniwersytecie czy instytucje badawczym, pod auspicjami obiektywnych uczonych, możemy taką dyskusję zrobić – zapowiedział na antenie Polskiego Radia 24 minister Antoni Macierewicz."
dlaczego wiec pan Macierewicz zaprasza laska czy tego laska mozna uznac za rownoprawnego czy merytorycznego? jak dotychczas to tylko spelnial zadanie idioty dla celow politycznych tak samo jak ta poslanka n labnalers ktora przekopuje tunel ze swinoujscias do szczecina

KOmisja Laska,został stworzona tylko i wyłacznie po to aby siac propagande i podtrzymywac kłamstwo smolenskie,za co byli przez bandziorow z PO sowicie wynagradzani.

tow lasek to ciemniak i po_litruk, o czym z takim mozna dyskutowac??? a pieniadze za powtarzanie wierutnych klamstw trep i jego banda juz oddali???

Sprawa jest superważna i dotyczy nas wszystkich, Polaków, bo w tragicznych okolicznościach zginęła elita RP. Dlatego do zasadniczej dyskusji konfrontującej na tym etapie wyniki badań WSZYSTKICH, KTÓRZY SIĘ TYM TEMATEM ZAJMOWALI I PRZEDSTAWILI CAŁOŚCIOWE POGLĄDY - MUSI DOJŚĆ, w interesie Polski, polskiej racji stanu.

Moim zdaniem, polskie władze powinny niejako urzędowo stworzyć warunki do takiego spotkania, wyznaczając miejsce i czas i zapraszając wszystkie gremia, które wcześniej podjęły się badań i przedstawiły wyniki, oraz powierzając moderację przez osobę (osoby) o niezaprzeczalnie uznanym autorytecie, może z grona PAN, a może Kościoła.

Zróbmy ten krok do przodu jako Państwo, dla którego najwyższym zadaniem jest pomyślność Narodu i trwałość struktur. Dobrą datą byłaby np. rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja lub np. święto Solidarności. Miejsce - Zamek Królewski.

Rozważyłabym również zaproszenie Komisji Anodiny oraz grona ekspertów z ramienia Rosji, którzy prowadzą swoje badania. Zignorowanie takiego zaproszenia otworzyłoby drogę skuteczniejszych poszukiwań rozwiązań.

To się Im należy...

Ani prokuratura, ani MON nie upubliczniły nagrań monitoringu lotu z 10 kwietnia 2010 r. wykonanych przez służby wojskowe. Lot Tu-154 M 101 był lotem wojskowym, w jego planie było wyraźnie określone, że miał status HEAD, tj. z najważniejszymi osobami w państwie na pokładzie, a takie loty zawsze są monitorowane. Polskie służby specjalne wciąż ukrywają dokumentację prowadzonego przez nie monitoringu lotu Tu-154M 101?

''Będzie konfrontacja smoleńskich zespołów? '' I Po co to bicie piany ! Przecież kazdy, trochę myślący wie ,ze żadnego spotkania (konferencji)komisji Berczyńskiego i komisji Laska być nie może i nie będzie!

Tak, bo "z komunistami sie nie rozmawia, do komunistów sie strzela" jak pisał Jozef Mackiewicz.

A kto będzie chciał gadać z nieukiem twierdzącym, że wybuchu nie było słychać bo fala uderzeniowa poruszała się szybciej niż fala dźwiękowa. Zauważyliście, że po żenadzie jaką była konferencja Berczyńskiego ucichło w mediach prawicowych a Maciarewiczowi zabrano ulubioną zabawkę czyli Misiewicza?

przecież Berczyński zapytał , czy ten profesor z Toronto umie podnosić liczby do kwadratu. Do dziś odpowiedzi nie otrzymał.Może stąd ta cisza.

to powiedz mondralo skad mialby byc prad do zasilania rejestratorow? Pewnie te ruskie to z latarkowej baeryjki.Ot glupis i tyle . A nwet gdyby prad byl (chociaz stwierdzone jest ze wlasnie to sie zaczelo od zaniku zasilania ) to rejestrator (drutowy nie tasmowy ,ruska technika) startuje z opoznieniem wynikajacym z konstrukcji napedu i nagranie eksplozji mogloby byc przez przypadek tylko gdyby rejestrator juz wczesniej sie wlaczyl np podczas rozmowy w cokpicie.

PRZECIEZ WYSTARCZY DOPROWADZIC DO rozprawy sadowej w ktorej na lawach oskarzonych zasiadzie lasek, miller, klich etc. ...w ktorym to procesie zarzuci sie im celowe wprowadzanie opini publicznej w blad i wymieni sie te punkty, gdzie dochodzilo to klamstw, mataczemia, ukrywania prawdy, zatykania ust tym, ktorzy do tej prawdy dazyli ....

odpowiednia formula oskarzenia WYMUSI NA TYCH PANACH mowienie, skoro udowodniony zarzut bedzie skutkowal kilkuletnia odsiadka....

ja mysle, mam nadzieje, ze ten rzad doprowadzi do tego, by otworzyc tym panom Usta i zmusic ich do mowienia....

Tylko nie dosądu! Sędziowie, to ludzie nie znający się na fizyce ani biologii. A tu wprawdzie są prawa, ale nie prawnicze!

Pielgrzym Marian: Odpowiedzi tych osób na procesie to do przewidzenia nie wiem, nie pamiętam, mnie tam nie było.
Nikt z tych osób nie zgodzi się na konfrontację. Aż tacy głupi to oni nie są chyba, że ktoś im każe to zrobić.
Pozdrawiam samodzielnie myślących i analizujących wiadomości, Wszystkich Chrześcijan i Patriotów. KRÓLUJ nam CHRYSTE!

przeciez w procesie takim obowiazuja inne zasady jak w tych ktore znamy np. z komisji sejmowych ....
tam pojawiaja sie konkretne prezentacje, argumenty,
byly znane rozne przyklady podobnych procesow, chociazby po zatonieciu tytanika, czy tego statku costa concordia ...
w trakcie takich procesow nie jest wazne w pierwszej kolejnosci, po czyjej stronie lezy racja, a chodzi wlasnie o skonfrontowanie faktow ze soba..ktore oceni jakies gremium
....druga strona musi sie poddac konfrontacji...
publiczne potwierdzenie co jest faktem, a co pseudonaukowa narracja, bedzie PIERWSZYM SUKCESEM W TEJ SPRAWIE...
w takim procesie lasek nie bedzie mogl wiecej twierdzic, ze on nie bedzie zeznawal, bo mu sie ronda nie podoba, albo jakies rzekomo sfalszowane zdjecie ...
on bedzie musial ustosunkowac sie do faktow ...a jak podanych przez siebie tez nie wybroni, to O TO WLASNIE CHODZI W TYM WSZYSTKIM ...ze opinia publiczna sie o tym dowie...
nie przez przypadek lasek uchyla sie od publicznych wypowiedzi w konkretnych sprawach...
tu nie jest wazne, czy Taki lasek mial prawo sie w swoim badaniu mylic, miec inne zdanie, nawet wbrew wszelkim faktom i logice ....
do glupoty, tak naprawde ma prawo kazdy, nawet naukowiec...
proces Taki nie musi sie nawet skonczyc wyrokiem odsiadki, bo jestem wiecej ja pewien, ze sad nie bedzie w stanie udowodnic swiadomego dzialania takiemu laskowi,
ALE BEDZIE MOGL WYKAZAC, ZE TEZY JAKIE ON PREZENTOWAL SA FALSZYWE ...
w jego obecnosci przedstawione beda fakty, a on bedzie mogl albo milczec, albo mowic...
jezeli druga strona bedzie miala racje, to kazde zachowanie Laska w takim momencie bedzie obciazalo jego i jego tezy...
milczenie w trakcie prezentowania faktow oznacza ICH AKCEPTACJE ..a nielogiczny wywod w stosunku do konkretnego faktu bedzie tym bardziej porazka laska...
opine publiczna nie tyle obchodzi na tym etapie by kogos skazac, ale zrozumiec co bylo faktem, a co falszywa teza...
jezeli udowodni sie w konfrontacji na argumenty, ze np. skrzydlo przecina brzoze, a nie odwrotnie,
albo, ze samolot ten nigdy nie znajdowal sie na wysokosci ucietej brzozy,
albo, ze samolot rozsypal sie na kilkunastu metrach ponad ziemia.... to na to sa przeciez wymierne dowody...a moze ich rzeczywiscie nie ma? ...to wykazac mozna tylko przed sadem...
skonfrontowanie Laska przed tymi konkretnymi dowodamiJEZELI OCZYWISCIE ONE ISTNIEJA, A NIE ZNAJDUJA SIE W JAKIMS HIPOTETYCVZNYM ZALOZENIU DRUGIEJ STRONY; TEGO POWINNA CHCIEC OBECNIE DZIALAJACA KOMISJA ....

sąd powoła biegłych - a wiesz kim są ci biegli - to dramat i kolesiostwo!

Dopiero teraz przeczytalem,ze do tego apeluje takze Macierewicz.
Jak gleboko juz go wkopano pod glebe !

Do-Reytan-- Obserwuję twoje wpisy i delikatnie mówiąc, są kontrowersyjne. Nie kłam, nie mąć, bo święta Wielkanocne za pasem. PAN MACIEREWICZ wielokrotnie wzywał przeciwną stronę do konfrontacji poglądów i dowodów.A ty manipulancie sugerujesz, że to pierwsza inicjatywa p. ministra mająca związek ze sprawą Misiewicza. GÓWNO PRAWDA.

zadaniem tego "reytana" jest systematyczne oblewanie fekaliami wszystkiego co sie tutaj rusza ....wszyscy jego oponenci bez wyjatku to komuchy, gebelsy, faszysci, volksdeutsche, gnoje, upowcy, UB-owcy, albo zdrajcy wszelkiej innej masci ....
dziwie sie, ze niezalezna toleruje w sposob ciagly zachowania takich typow...
istny dom wariatow...
jak sie wejdzie na takie jak to Forum i sie obserwuje tego typu ludzi, to nie widzi sie roznicy miedzy takimi jak on, a tymi pawianami z KOD-u jakich moglismy niejednokrotnie widziec na ulicach polskich miast ...
wcale sie nie dziwie, ze z tego powodu czersc spoleczenstwa rezygnuje z zycia publicznego, gdyz isc gdzies na ulicy z takim jak ten prostakiem? ...to mozna sie ze wstydu zapasc zwyczajnie pod ziemie...
tak sie zastanawiam, czy temu panu aby nie pomogla jakas psychiatryczna pomoc?

SASZA co najmniej PRZEKOPANO NA 1 (JEDEN) metr w GŁĄB.

Rozmowa ze zdracami stanu to wielki skandal i kompromitacja.
Moze jakies pieszczoty i pieniadze ?
Zamiast wiezienia uznanie.
To by pasowalo do polityki Kaczynskiego wyciagnietej reki wobeec Komuny i wobec masonow.
Wiadomo przeciez,ze naszym wrogiem jest Macierewicz,Rydzyk, Narodowcy i Kukiz,a nie Komuna.
Z Komuna wiaze nas nienawisc do endecji i do katolicyzmu.

Jestem absolutnie za takim pomysłem, należy w spokoju wysłuchać tamtej strony. Wszystko co zrobili, już jest udokumentowane, więc pozwólmy im o tym opowiedzieć.

zenek 2

Pana zdania nie podzieli pan Lasek !! Proste i logicze rozwiazania i sz zera rozmowa oraz przedstwianie faktów - to ne ten "sort"

Chociaż jak by się zastanowić to można coś postanowić. Choćby podejrzenie o mataczenie w sprawie śledztwa. I tu już PROKURATOR może nakazać w trakcie zeznań Laskowi i Millerowi aby udowodnili i przedstawili zasadność swoich decyzji związanych z wyjaśnianiem katastrofy. Z drugiej strony PROKURATOR powinien powołać jako swoich RZECZOZNAWCÓW SĄDOWYCH osoby mające jakieś pojęcie o katastrofach (różnych drogowych, lotniczych itd) oraz rzeczoznawców z grona firm ubezpieczeniowych badających wypadki. Można powołać nawet Policjanta z drogówki który po śladach na pojeździe potrafi ustalić przebieg katastrofy. A znamy takiego który potrafi po wielkości wgniecenia znając masę pojazdu określić prędkość w momencie kolizji. Jak nie chcą ci z PO debaty to trzeba nakazać im taką debatę. A rzeczoznawcami mogą być także naukowcy z aktualnej komisji badania wypadków lotniczych.

Komu potrzebna jest konfrontacja naukowców z oszustami?! Nigdy w życiu nie spodziewałbym się po Macierewiczu, że potrafi wyrżnąć aż takiego głuptaka. Podobna konfrontacja miałaby sens w czasie NIErządów PO/PSL ale teraz? PO-sowieckim przestępcom Laskom chodzi jedynie o grę na czasie, bo oni mają nieodpartą nadzieję na odebranie PiSowi władzy wszelkimi możliwymi sposobami a wówczas cały dorobek obecnej oficjalnej podkomisji poszedłby do kosza. Idiotyzmem było nazwanie obecnej komisji p/p dr Wacława Berczyńskiego podkomisją, co pomniejsza jej rangę w stosunku do PO-sowieckiej obłudniczej komisji Laska, której celem było jedynie propagowanie kłamstw i przekazywanie polskiemu społeczeństwu sowieckiej propagandy.
Dyskutować może naukowiec z naukowcem ale cieć, będący w dodatku przestępcą, z ... naukowcem?! Takich "pomysłów" po ministrze Macierewiczu się nie spodziewałem! W dodatku ci zdrajcy, jak Lasek, Miler, Tusek, Komorowski, powinni już siedzieć w więzieniu.
To nastepny przykład na to, że PiS obłaskawia komunistycznych przestępców a wydaje wyroki na uczciwych ludzi oraz czepia się Bogu Ducha winnych członków własnej partii i tylko dlatego, że żądają tego zdrajcy państwa. Prezes partii rządzącej (łącznie z prezydentem i całym rządem) ciągle tańczy tak jak mu PO-sowieckie warchoły grają.

Szanowny Panie JD,
Widać, że i Pan obawia się kompromitacji Laska i jemu podobnych "ekspertów", no tak, - najlepiej atakować tchórzliwie i oszczerczo, anonimowo z tzw. "drugiej linii", poprzez media, a stanąć w "szranki" to nie łaska?

uwazam ze nie byl to wypadek a dowodem na to jest stan samolotu.... takie zniszczenie samolotu przy podchodzeniu do ladwania nie jest w noralnych warunkach mozliwe i to jeszcze przy zlej widocznosci kiedy podchodznie do ladowania jest stosunkowo plaskie ,wystarczy poszukac na dowod przy innych wypadach i ich skutkach np niedawno w Ameryce Pldn w terenie gorzystym czesc pasarzerow pzezyla.... .Ale chcialem cos innego napisac,zastanawia dlaczego w zadnej z tych komisji nie ma pilotow ale takich z duzym nalotem ,mysle ze to blad.Same wyliczenia nie daja pelnego obrazu a juz na pewno owiadcznia "lotniarza" laska sa niezbyt przydatne.Pilot praktykprzy analizie przebiegu lotu,zapisow rejestratorow jest w stanie wcczuc sie w sytuacje lepiej .

Zaraz po katastrofie widac bylo ze to jest na zamowienie z Mola w Sopocie Klamstwa te 4 podejscia godz katastrofy zmiana protokolow przesluchania z kurnika lotniskowego te brakujace fragmenty czarnych skrzynek ze piloci winni a gen Blasik pijany Kiedy to padlo bo bylo to klamstwo Lasek i Miller zostali nadzy

Lasek do naukowej dyskusji nigdy nie stawi się ponieważ wie, że jego (Millera/MAK) wersja przebiegu katastrofy jest nie do obrony. G.Wyborcze, TVN-24, Polsat News - to są dla Laska partnerzy do dyskusji, a nie doświadczeni eksperci z tytułami naukowymi. eksperci.

Ciekawe, czy ci wszyscy mądrale wyśmiewający hipotezę zamachu widzieli zdjęcie miejsca katastrofy wykonane z góry? Wygląda tak: przód i tył zniszczonego samolotu to duże elementy leżące blisko siebie wzdłuż jego osi symetrii, a środek to wielki okrąg zasłany masą drobnych kawałków.
Nie trzeba właściwie nic więcej, tylko ten widok wystarczy, by wyrobić sobie pogląd na przyczynę tego rodzaju destrukcji.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl