niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
28 marca 2017

Gigantyczna afera w Renault? Chodzi o spaliny

Dodano: 15.03.2017 [21:14]
Gigantyczna afera w Renault? Chodzi o spaliny - niezalezna.pl
foto: Norbert Aepli, Switzerland/creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.en
Od ponad 25 lat we francuskim koncernie Renault istnieją za wiedzą szefostwa aż od poziomu prezesa zarządu praktyki, których celem jest zafałszowanie wyników testów spalin - podała w środę AFP, powołując się na raport służb podległych ministerstwu gospodarki.

Z raportu wynika, że koncern opracował oprogramowanie pozwalające na fałszowanie wyników badań, tak by były one zgodne z obowiązującymi standardami środowiskowymi. Dotyczy to niektórych modeli silników Diesla, jak i benzynowych.

Raport koncentruje się na ostatnich modelach aut, podlegających normom Euro 5 i Euro 6. Ale - opierając się na zeznaniach byłego pracownika koncernu, zatrudnionego do 1997 roku - podano, że tego rodzaju praktyki istniały już w latach 90. Chodzi o wyposażenie samochodów w system wykrywania, że są on poddawane testom homologacyjnym. W takim przypadku układ elektroniczny zmieniał pracę silnika, ograniczając zawartość toksycznych substancji w spalinach. 

Według rozmówcy cytowanego w raporcie Dyrekcji Generalnej Konkurencji, Konsumentów i Walki z Oszustwami resortu gospodarki, w ten sposób manipulowano pomiarem spalin już w modelu Clio pierwszej generacji, wypuszczonym na rynek w 1990 roku. 

W raporcie napisano, że o tych praktykach wie cała hierarchia kierownicza koncernu łącznie z prezesem zarządu Carlosem Ghosnem, który "ponosi odpowiedzialność". 

Koncern Renault podał w środę w komunikacie, że "żadna z jego służb nie złamała reguł europejskich ani krajowych odnośnie do homologacji pojazdów". Pojazdy Renault nie są wyposażone w oprogramowanie fałszujące dane o emisji zanieczyszczeń - podkreślono.



 
Autor: Źródło:
DZIAŁ:
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Jak auto , co pali 4 litry ON/100 km może mieć złe spaliny?
a np. taki SUV , co pali 15 litrów ON/100 km ma spaliny OK?
to wygląda na jakieś opłacone badania.

co wy leszcze i biedaki możecie wiedzieć o motoryzacji ,jeżdżę Commodorem SS , V-8 i mam gdzieś Euro 6 i temu podobne,i ile mu wleję w zbiornik to tyle spali

Comandor SS, to był chyba Twój dziadek, który się obłowił i zostawił.

francuskie samochody to najgorsze dziadostwo co chwila sie psują a czesci kosztują fortune

bo sie kupuje autko pod mechanika z okolicy normalnego i taniego :) nie umisz wymienic uszczelki kupuj nowa czesc za cene polowy autka :P

Ale mnie rozbawiłeś. Pralkę, telewizor, zmywarkę też kupujesz pod "mechanika z okolicy"? Może i żonę sobie wziąłeś "pod mechanika z okolicy"?

Ja tam wolę stare Renault, ale trzeba wiedzieć jakie kupić. Mniej rdzewieją od helmutów czyli zardzewiałych taczek. Ładniejsze to i miękko zawieszone co wcale nie znaczy, że te zawieszenia są jakieś nietrwałe. Szmelcwageny to hitlerowska marka. Unikać helmutów wszelakich

Protegowana byłego premiera Jerzego Buzka TW Docent, TW Karol (a później szefa Parlamentu Europejskiego z ramienia PO) –Teresa Kamińska przez lata mogła liczyć na wsparcie i ochronę najważniejszych polityków Platformy Obywatelskiej. Z państwowej spółki stworzyła intratny interes dla swoich najbliższych. Kiedy rządy PO–PSL przeszły do historii, CBA zatrzymało jej syna, który chciał wyłudzić miliony dotacji. Ale to dopiero początek – pisze na łamach najnowszego wydania tygodnika Warszawska Gazeta Mariusz Bach.
Wychodzi szydło z worka jacy Platformiarze i Ubowcy byli geniuszami biznesu.

Ten błazen Schroeder, co to przypadkiem został kanzlerzem RFN po Zjednoczeniu Niemiec Zachodnich ze Srodkowymi, powiedział również do Zydow w Izraelu i USA, że okres niemieckiej pokuty sie skończył, po wypłaceniu w ratach Izrelowi 100mld DM, plus pare lodzi podwodnych, które uzbroili w rakiety z bombami H własnej produkcji i nowy RFN przestał płacić Zydom, ale Izrael potrzebuje pieniędzy, wiec zaczela sie 'polka" jak 1 1933 roku kiedy to Welt Judentum ogłosił wojnę Germany, boykotujac export towarów niemieckich na rynki swiata zwłaszcza do USA, a teraz sytuacja sie powtarza, chyba, ze Niemcy zaczna sie na nowo "poczuwać" do "pomagania Żydom, którzy ciągle prowadza wojny z Arabami.

czyżby limity emisji CO2 , były batem na własną du.. unijnych geniuszy ?

Miały być batem na du.... tych którzy mieliby czelność próbować sami rozpocząć produkcję. Jak mieli by to zrobić, skoro normy nie są możliwe do spełnienia. Również nie są możliwe do spełnienia dla VW i Renault, ale oni jak widać mieli sposoby by to sprytnie maskować. Więc po raz kolejny nie chodziło o żadne środowisko i ekologię, tylko o to by pod tym pretekstem zabezpieczyć sprzedaż niemieckich i francuskich samochodów ( bo brak konkurencji ). To samo jest z emisją CO2, chodzi o to by Polska nie mogła użyć swojego węgla. Bo starczyło by i dla nas i jeszcze na eksport. A to by mogło nas niebezpiecznie ( zdaniem UE ) wzmocnić.

Zaskarzyc do komisji Weneckiej i zmane prawa dla calej europy

Wole R..ult - zwłąszcza w benzynie, niz wiecznie Yeb..ce sie WV!!! - termostaty w tych ZŁOMACH sda chyba JEDNORAZOWE!!! Miałem 2 auta tej marki - w obu co 2-3 lata WYMIENIAŁEM termostat..- powód - UGOTOWANY SILNIK>>TO JAKIES GÓ><>

właśnie składam syrene 105 , euro 5 mam w d...

To znaczy,że tylko nasza Syrena spełnia warunki emisji spalin!

francuski syf

Właśnie!Ten cały syf to za rządów nowej "ue"lewactwa!

dokladnie , tak samo sadze o niemieckich zlomach

Peosze państwa z tymi pseudoaferami ze spalinami, to jest działanie zydow amerykańskich , które postanowiły doprowadzić niemiecki przemysł samochodowy do kryzysu i upadku. teraz dla picu, żeby to nie wygladalo, ze tylko VW i BMW wiec dołączyli tych bidnych Francuzow.
jedno jest pewne, zeilosc spalin obecnie to 10% tego co było 20-30 lat temu.

Być może,kto to wie!

Podobnie jak rzekome awarie audi w latach 80-ych. Co omal nie doprowadziło marki do utracenia rynku amerykańskiego. Wspólnym mianownikiem było to, że niczym nie uzasadnione gwałtowne przyspieszenia pojazdu doświadczały stare Żydówki na parkingach sklepowych.

Teraz pojawia się pytanie: kto kłamie? Służby podległe ministerstwu gospodarki, czy kierownictwo koncernu?

tacy sami łajdacy jak niemce.

Kiedy w końcu do ludzi dotrze,że norma EURO 6 to fikcja. Koncern, który pierwszy ją forsował wiedział, że jest nieosiągalna, i że sam oszukuje, dlatego był pewny, że będzie krok przed konkurencją, która nie będzie w stanie osiągnąć standardów EURO 6. Ale konkurencja zrobiła to samo i wszystko niby było dobrze.. Przemysł powinien być szczery - na tym poziomie technologicznym nie da się pewnych rzeczy osiągnąć i tyle. Może za kilka lat.
Tymczasem spełnianie rzeczywistych norm ekologicznych nie powinno być przedmiotem konkurowania ze sobą. Jeśli jakiś koncern wymyśli nową technologię, powinna być ona ogólnodostępna, a ci, którzy z niej korzystają powinni płacić wynalazcy coroczne tantiemy proporcjonalnie do udziałów w rynku. Bo to ma służyć planecie a nie koncernom.

Prawda jest taka,ze lewactwo powymyslalo takie normy ktorych zaden producent w normalny sposob nie jest w stanie spelnic

O nie, bo amerykańskie auta to w wydechu maja przawie czysty tlen, natomiast silniki niemieckiego przemysłu zwłaszcza VW maja w wydechu 98% trucizn, a ludzie to wdychają i ciągle żyją dłużej i dłużej, tak im szkodzą te spaliny w USA.

zawsze można brać łapówki za fałszowanie,oczywiście od swojaków .
Widać mają świadomość że teorie co2 wyssali z brudnego palucha

jedno jest pewne... w Polskich koncernach samochodowych nikt nie falszuje wynikow :D

a wiecie czemu w europie lewactwo ciagle wygrywa? bo nasciagali miliony wyborcow! w PL chca zrobic ten sam numer, wyobrazcie sobie milion arabow z kartami do glosowania :D PO nigdy nie oddaloby wladzy, MYSLCIE LUDZIE!

szwindel to kawal historii mysli ludzkiej, Bog dal nadzieje, a czlowiek skalkulowal i zarabia, ciekawe jak dlugo Bog te zyski bedzie tolerowal?

A jeszcze nie ma - w bankach jak wymieniali?
Paszporty powinny byc wydawane na podstawie dokumentow a nie starego paszportu.
I to przed wyborami.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl