niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
28 marca 2017

Polskie lotniska obsłużyły ok. 34 mln pasażerów

Dodano: 15.03.2017 [19:05]
Polskie lotniska obsłużyły ok. 34 mln pasażerów  - niezalezna.pl
foto: pixabay.com/CC0 Public Domain
Polskie porty lotnicze w ubiegłym roku obsłużyły blisko 34 mln pasażerów - poinformował w środę prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Samson. To o 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Liderem jest warszawskie Lotnisko Chopina, a najwięcej pasażerów przewiózł Ryanair.

Najwięcej pasażerów obsłużyło warszawskie Lotnisko Chopina z wynikiem 2,8 mln pasażerów, uzyskując pozycję lidera. To o 1,6 mln więcej podróżnych niż w 2015 roku. Jeśli chodzi o porty regionalne, najlepiej poradziło sobie lotnisko Kraków-Balice z prawie 5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 18,2 proc. więcej podróżnych niż w 2015 roku.

Dobre wyniki zawdzięczamy przede wszystkim Polskim Liniom Lotniczym LOT, które po restrukturyzacji aktywnie rozbudowują siatkę połączeń oraz przewoźnikom niskokosztowym - Ryanair i Wizz Air

- powiedział Samson.

Jak dodał, realne wyniki są powyżej prognoz, które ULC wykonywał w roku 2012. "Przewidujemy, że w roku 2030 polskie lotniska obsłużą 60 mln pasażerów" - wskazał Samson.

Z danych ULC wynika, że PLL LOT w 2016 roku obsłużył 6 mln 812 tys. pasażerów, co oznacza o 1 milion więcej niż w 2015 roku. Prezes wyjaśnił, że LOT w 2016 roku rozwijał swoją siatkę połączeń, szczególnie jeśli chodzi o połączenia dalekodystansowe. Polski przewoźnik bądź wznowił wiele połączeń m.in. Zurych, Barcelona, czy Ateny, oraz zwiększył oferowanie. "Ten trend wzrostowy będzie kontynuowany przez PLL LOT w tym roku" – powiedział.

Samson przekazał, że największe wzrosty, jeśli chodzi o liczbę przewiezionych pasażerów w ubiegłym roku, odnotowały linie niskokosztowe, które rozwijają się najdynamiczniej. "Liderem w ubiegłym roku był Ryanair, za nim uplasowały się PLL LOT, a na trzeciej pozycji Wizz Air"- powiedział prezes ULC.

W ubiegłym roku Polacy najchętniej w ruchu regularnym latali do Wielkiej Brytanii, a następnie do Niemiec, Norwegii i Włoch. W przypadku ruchu czarterowego międzynarodowego najchętniej Polacy wybierali się do Grecji, Hiszpanii, Bułgarii.
Autor: Źródło:
DZIAŁ:
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Dobry artykuł, ale zawsze powinno się porównywać coś z czymś,
by można było zorientować się, czy 34 mln pasażerów to dużo,
czy mało, jak Polska wygląda na tle innych krajów i świata.

I tak, najbardziej ruchliwe porty lotnicze, odprawiające rocznie najwięcej pasażerów na świecie to :

https://en.wikipedia.org/wiki/...

W Ameryce Północnej liczba pasażerów korzystających rocznie z transportu lotniczego sięga prawie 1 mld ludzi.

Największe floty powietrzne na świecie to :

https://financesonline.com/wor...

Wśród najbardziej 50 ruchliwych portów lotniczych świata nie ma ani jednego rosyjskiego. To coś mówi o znaczeniu gospodarki rosyjskiej
w świecie. Nawet takie maleństwa jak Singapur i Katar mają, a nie ma Pucina, choć tak bardzo się napina ha ha

Polacy z USA ladowali wpierw w Munich, czy Frankfurt przylatujac z USA z San Francisco i Los Angeles, beposrednio Luftchamstwa, bo sa duzo tansi od LOT!

Gdyby LOT mial czestrze loty o lepszych porach z San Francisco bezposrednio do Gdanska, Warszawy, Krakowa, Wroclawia to mozna by wykluczyc ladowanie w Munich, i Frankfurt.

Byle nie z takimi kretynami pilotami jak Tadeusz Wrona co nie potrafia uruchomic podwozia!

Szef Ryanaira - Michael O'Leary zaapelował do brytyjskiego rządu,aby poddał jak najszybciej plany związane z Brexitem,gdyź funkcjonowanie linii lotniczych obsługujących wyspy brytyjskie a krajami UE jest zagroźone !
Opuszczenie UE przez UK spowoduje uniewaźnienie pozwoleń na korzystanie przestrzeni powietrznej UE przez linie spoza unii.
Tak więc przy złych układach statystyki polskich lotnisk mogą się zmienić w dół- i to bardzo...

wkradła się literówka. Okęcie obsłużyło 12,8 mln pasażerów a nie 2,8. :-)

"bolkowe" lotnisko obsłużyło pasażerów-agentów!

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl