niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
29 czerwca 2017

Kiedy magnez jest dobrze przyswajalny?

Dodano: 19.02.2017 [23:40]
Kiedy magnez jest dobrze przyswajalny? - niezalezna.pl
foto: Dominique Feldwick-Davis
Magnez to pierwiastek życia, najważniejszy minerał utrzymujący równowagę bioelektryczną i właściwy metabolizm w komórkach. Jego niedobór w organizmie oznacza katastrofę dla życia komórki. Niski poziom magnezu wpływa negatywnie na układ nerwowy, sercowo-naczyniowy i trawienny. Osłabiona jest kontrola nad aktywnością mięśni, oddychaniem i procesami mentalnymi. Mogą pojawić się takie objawy, jak wyczerpanie, niespokojny sen, skurcze mięśni, arytmia serca, tiki i drgawki, dreszcze, niepokój. Co zrobić, by ten ważny minerał lepiej przyswajać?

Niedobór magnezu powoduje dysfunkcje naszego organizmu na trudną do wyobrażenia skalę. Przyczynia się m.in. do rozwoju nadciśnienia oraz innych chorób układu sercowo-naczyniowego, układu pokarmowego, chorób nerek i wątroby, migreny, stwardnienia rozsianego, jaskry, choroby Alzheimera, choroby Parkinsona, trądziku, egzemy, łuszczycy, nawrotowych infekcji bakteryjnych, zespołu napięcia przedmiesiączkowego, cukrzycy, osłabienia mięśni, impotencji, przerostu prostaty, astmy, akumulacji żelaza. Zwiększone spożycie magnezu zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych i żółciowych, wielu nowotworom, dodatnio wpływa na metabolizm, wagę ciała, poziom cukru i cholesterolu we krwi. Magnez spełnia ważną funkcję w funkcjonowaniu tarczycy i przytarczycy. Dzięki niemu włosy i paznokcie stają się mocniejsze i zdrowsze.

Przyswajanie magnezu

Sekret właściwego podawania magnezu i zapewnienie jego optymalnego przyswajania przez organizm tkwi w aplikacji pierwiastka przez skórę, a nie tylko doustnie. Kiedy podaje się doustnie duże dawki magnezu, są one niestety absorbowane w mniejszym stopniu. Najlepiej absorbowane są mniejsze dawki, ale wymaga to przyjmowania ich przez cały dzień.

Absorbowanie magnezu w jelicie zmniejsza się wraz z wiekiem i pojawianiem się problemów żołądkowo-jelitowych.

Wszystkie wyżej wymienione problemy sprawiają, że coraz bardziej atrakcyjne staje się przyswajanie (absorpcja) magnezu przez skórę, z pominięciem układu trawiennego. 

Terapia przezskórna zapewnia osiągnięcie wysokiego poziomu magnezu, który przez układ krążenia trafia bezpośrednio do komórek.
Chlorku magnezu można używać w charakterze magnezowej oliwy, którą smaruje się skórę, stosuje w kąpieli lub do moczeniu nóg.

W przypadku wrażliwej skóry oliwa magnezowa może piec i powodować wysypkę. Należy wtedy dodawać wody, by rozcieńczyć roztwór.

Przeciwwskazania

Osoby cierpiące na choroby nerek (np. ostra niewydolności nerek), miastenię, mające niskie ciśnienie krwi powinny unikać uzupełniania magnezu. Zawsze jednak należy udać się do lekarza i sprawdzić stan swojego zdrowia.
 

*Wpisy o tematyce medycznej umieszczone w dziale NATURA I ZDROWIE mają charakter edukacyjny i ogólny, z oczywistych względów nie są w stanie uwzględnić specyfiki i charakteru konkretnego ludzkiego organizmu, nie mogą więc zastąpić spotkań z lekarzem specjalistą, jego porad i diagnoz, wyników badań itd. Serwis nie prowadzi działalności leczniczej poprzez udzielanie świadczeń i porad zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej. Autorzy wpisów i portal nie ponoszą odpowiedzialności za jakikolwiek uszczerbek na zdrowiu wynikający z zastosowania wskazań i porad zawartych w treściach wpisów bez fachowej konsultacji z lekarzem prowadzącym.
 
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

"Kiedy magnez jest dobrze przyswajalny?"
Kiedy czujesz, ze masz problemy ze wstaniem z metalowej ławki w parku.

Wpisy o tematyce medycznej są mało wyczerpujące .
Jeżeli juz ktoś pisze powinien szerzej rozwinąć temat

na 100 gram surowego warzywa zawiera: lisc pietruszki 41 mg, szpinak 58 mg, pomidor i topinambur po 20 mg, fasola 26 mg a Grünkohl 34 mg. Pyry, czesnok, Mangold, cebula i cukinia wg ksiazki niemieckiej 0 mg.

Tej, od pyrów to mi się odczep. Jest to warzywo o ogromnej ilości witaminy C i nie powinno się go w ogóle zastępować ryżem. Cy tuczy, czy sruczy - jak jesz z umiarem to nic ci nie zaszkodzi, a zastępowanie go ryżem to samobójstwo - zwłaszcza tym "nowoczesnym" z Chin, czyli z plastiku, a co kupujemy w woreczkach to wielka niewiadoma.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl