niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
25 lipca 2017

UOKiK bada skalę manipulacji wskaźnikami emisji spalin przez VW w Polsce

Dodano: 28.01.2017 [19:27]
UOKiK bada skalę manipulacji wskaźnikami emisji spalin przez VW w Polsce - niezalezna.pl
foto: Piotr Galant/Gazeta Polska
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował o wszczęciu postępowania przeciwko firmie Volkswagen Group Polska. Szacuje się, że do Polski trafiło od 140 do 200 tys. samochodów z oprogramowaniem fałszującym wskaźniki emisji spalin.

O aferze związanej z manipulowaniem pomiarem spalin z silników diesla zrobiło się głośno we wrześniu 2015 r. Po oskarżeniach ze stron amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska Volkswagen przyznał, że w samochodach produkowanych przez koncern po 2008 r. zaniżano wskaźniki emisji spalin. W wyniku ugody zawartej z władzami USA oraz właścicielami samochodów VW wypłacił już ponad 16,5 mld dol. odszkodowań.

W związku z tym, że auta trafiały także na europejski rynek Komisja Europejska wezwała państwa członkowskie UE do zbadania sprawy. Wtedy też UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające. Jego wyniki wskazują na to, że Volkswagen Group Polska oszukiwał klientów. W materiałach reklamowych koncern deklarował niską emisję spalin mieszczącą się w limitach normy Euro 5, natomiast testy w warunkach drogowych wykazały znacznie wyższe wskaźniki.

Bardzo prawdopodobne, że VW naruszył w ten sposób nie tylko zbiorowe interesy konsumentów, ale również przekroczył normy środowiskowe i techniczne. W przypadku potwierdzenia zarzutów UOKiK może nałożyć na koncern karę finansową w wysokości do 10 proc. obrotu oraz zobowiązać firmę do usunięcia naruszeń niekorzystnych dla konsumentów.

Pierwszy pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi w Polsce złożyło już Stowarzyszenie STOP VW. Według organizacji samochody niemieckiego koncernu przekraczały normy emisji tlenków azotu nawet 40-krotnie.
DZIAŁ:
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Wynik powinien być prosty:
1 - kara dla producenta
2 - zakaz minimum 10-cio letni sprzedaży jakichkolwiek produktów na rynku polskim
3 - nakaz wycofania produktów, z zafałszowaną homologacją i to niezależnie od drogi ich zaistnienia na terenie Polski
4 - nakaz rekompensaty finansowej dla użytkowników

A jeszcze tak niedawno taka skretyniała szwabska blond idiotka opowiadała w reklamach jakie to wspaniałe auto. Z jakim "zacięciem" wymawiała - das auto - zamiast jaki to szmelc. A jakie to auto i jaka zakłamana szwabska firma to wyszło dzięki badaniom przeprowadzonym w USA. I co i dalej ten szmelc próbuje się wciskać kierowcom w całej Europie. Badanie prowadzone w Polsce pokazują dobitnie jaki to szmelc. A zakłamana szwabska firma dalej gra głupa i dalej próbuje wciskać ten swój szmelc odbiorcom w całej Europie. Najwyższa pora wyciągnąć wnioski i obłożyć ich odpowiednio wysokim obciążeniem finansowym. 40 krotne przekroczenie norm to skandal. I to kraj , który jakoby walczy w Europie o czystość powietrza. Szczyt zakłamania i kompletna degrengolada kierownictwa tej zakłamanej firmy .

Możecie się śmiać i zrzucać na mój wiek, ale mi naprawdę ciężko się oddycha przez ostatnie - powiedzmy 10 lat. Jakbym był cały czas podtruty. Co ciekawsze, jak włączę klimatyzację w aucie to od razu głęboki oddech mogę wziąść i dosłownie poprawa o 100%, tak więc "coś" jest w powietrzu.

Wartości szkodliwości spalin różnych klas i marek...
VW nie w tej statystyce największym trucicielem...

Stadtautos Leistung CO2-Ausstoß g/km
VW Polo TDI Bluem. 80 PS 106
Ford Fiesta 1,4 TDCi 68 PS 114
Citroen C3 1,4 HDI 68 PS 115
Mazda 2 CD68 68 PS 119
Toyota Yaris 1,4D 89 PS 119
Peugeot 208 1,4 HDI 68 PS 120
Seat Ibiza 1,4 TDI 69 PS 122
Renault Clio 1,5 CDI 68 PS 123
Opel Corsa 1,3 CDTI 74 PS 124
Skoda Fabia 1,4 DTI 69 PS 127 �

Kompaktwagen Leistung CO2-Ausstoß g/km
VW Golf 2,0 TDI 140 PS 146
Opel Astra 1,9 CDTI 119 PS 157
Ford Focus 2,0 TDCI 136 PS 151
Audi A3 1,9 TDI 104 PS 132
Mercedes A 160 CDI 81 PS 128
BMW 118d 121 PS 150
Mazda 3 CD110 108 PS 135
Renault Scenic 1,9 DCi 110 PS 159
Peugeot 307 HDI 136 136 PS 142
Volvo C30 2,0D 136 PS 151

Mittelklasse Leistung CO2-Ausstoß g/km
VW Passat 1,9 TDI 104 PS 154
Opel Vectra 1,8 16V 140 PS 173
Ford Mondeo 2,0 TDdi 89 PS 154
Audi A4 1,9 TDI 115 PS 151
Mazda 6 CD120 121PS 165
Mercedes C200 163 PS 200
BMW320d 163 PS 153
Volvo V50 1,6 100 PS 171
Toyota Avensis 1,8 129 PS 171
Peugeot 407 1,6 HDI 108 PS 145

Te nowe super niemieckie o światowej renomie trują bo "przekraczały normy emisji tlenków azotu nawet 40-krotnie" a te stare i starsze, których jeździ u nas miliony, trują jeszcze 10 albo i więcej razy bardziej. Te mierzalne cząsteczki w smogu trują bardzo ale to mały pikuś w porównaniu z tymi gazami- których nie ma w pomiarach dla ludu.

Proste rozwiązanie:
1. Nakazać wycofanie wszystkich pojazdów z grupy VW jako wprowadzonych niezgodnie z homologacją na koszt importerów.
2.Zakazać rejestracji i importu pojazdów z grupy VW - niezależnie od wieku i jednostki napędowej jako karę za celowe wprowadzenie konsumentów w błąd

Tja...Tylko idioci albo sabotażyści mogli doprowadzić do takiego blamażu światowej marki...
Problem w tym,że emisje z samochodów VW nie są wyższe niż innych marek,a niejednokrotnie niższe.
Zamontowanie chipa,który fałszuje wyniki w warunkach badań w warsztacie świadczy o zachłanności managerów,głupocie albo czego nie można wykluczyć o świadome działanie na szkodę firmy.

że, trollu, jakieś niemieckie dyrdymały znów próbujesz nam wciskać.

Łatwiej nasłać straż miejską na polską babcię za spalenie starego buta w piecu niż trafić zbiorowego niemieckiego truciciela! Przeciętny vw truje nas przez około 15 lat!

NA CO CZEKA NASZE PAŃSTWO?
BEZWZGLĘDNIE NALEŻY ŚCIGAĆ OSZUSTÓW ,OSĄDZIĆ I WYSTAWIĆ RACHUNEK OSZUSTOM z niemiec.
WZIĄĆ PRZYKŁAD Z USA!!!!!!!!

Nasz rząd od początku kolaboruje z niemieckim przemysłem.
Przykład , to nowe montownie samochodów , które nam zafundowali ....

Dokładnie. Po części przecież m.in. te auta trują powietrze nad Naszym krajem. Oszustwa powinny zostać osądzone. Przykład USA rzeczywiście w tej sytuacji powinien być dla nas wzorem do naśladowania.

Zamiast wystawiać rachunki, których nikt nie opłaci , wskrzesić produkcję poloneza, stara, nysy, żuka - taki sam syf , tyle , że byłby nasz. "Brać przykład z USA!!!!", przywrócić przemysł wytwórczy w POLSCE.

Jak się powiedziało "A" to będzie trzeba powiedzieć i "B" - zobaczycie jakie te wasze decyzje będą miały konsekwencje dla przeciętnego Kowalskiego.
Moim zdaniem, jeśli się doczekacie odszkodowań to skończy się na tym, że cena samochodów drastycznie podskoczy. Ktoś powie przecież nie muszę kupować VW - oczywiście, ale nie bądźmy hipokrytami - przecież, nie tylko VW oszukuje z normami spalin. Dzisiejsze auta wcinają olej tak samo jak benzynę/ON więc jak może być lepiej? Już jakość produkowanych pojazdów się nie liczy, liczy się tylko kasa (masowa produkcja szrotu). Skończy się na tym, że przeciętnego Kowalskiego nie będzie stać na żaden samochód. Wtedy to dopiero będzie lament - jak trzeba będzie dzieci z rana autobusem na koniec miasta do szkoły zawieźć i jeszcze do pracy zdążyć... W sumie, to mówi się trudno. Życie trochę zwolni i cofniemy się do lat 70'tych - ale zawsze są jakieś plusy: z mojego punktu widzenia (jako kierowcy [robię około 60tys km rocznie] i pracownika [pracuje średnio po 8-15h dziennie a nawet więcej] to będzie powrót do normalności).

Czyli wniosek nasuwa się samo przez się, debilne dyrektywy, kretynów tworzących ten syf, jakim są opłaty klimatyczne,spowodowały ,że powstało zapotrzebowanie na odpowiednie oprogramowanie, ukazujące zastosowane cuda techniki ekologicznej, naftowego kopciucha. Ekolodzy w "siódmym niebie" , firmy prosperują, samochodziki "jednoosobowe" suną światowymi drogami i emitują "zapach fiołków", a polskie "mendia" biją na alarm smogowy. Życie w krainie głupoty i absurdu to tez pewnego rodzaju wartość, można i śmiać się, i płakać.

Takie wypowiedzi zawsze mnie martwiły.
Dlaczego?
No bo jak wygrać Polskę z takimi ludźmi.

Mówisz o hipokryzji i martwisz się o Polaków.

A chcesz ochrony niemieckiej gospodarki ( VW to niemiecka gospodarka). Tak, tak.
Chcesz by VW nie wypłacił Polakom odszkodowania, żeby Polacy nie musieli jeździć autobusami.

Twoja proPOzycja, jeżeli Polacy zgodzą się na to by być oszukiwanymi to będzie im lepiej.

Chłopie jak ci to wytłumaczyć - ręce i nogi opadają.

Na koniec niby coś innego ale z tej samej dziedziny.
Polacy mają się zgodzić na określenie "polskie obozy koncentracyjne"??

PO to by lepiej sie żyło Niemcom.
No bo wtedy będzie lepiej Polakom.

BRAK Słów.

Volkswagen powinien byc zmuszony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do odkupienia wszystkich samochodow z wadliwym oprogramowaniem sprzedanych Polakom ktore zanieczyszczaja srodowisko i do zaplacenia kary za narazania zdrowia polakow wdychajacych toksyczne spaliny!

Zakadając średnią cenę na poziomie 80 000 zł x 200 000 x 10% = 1 600 000 000 zł. Całkiem przyzwoicie.
Zu bezahlen! Sofort. Nazi schweine!

vw produkuja smog , Polsce wiec nalezy sie potezne odszkodowanie (nie mowiac o odszkodowaniach wojennych)

Ach, ci niemieccy inżynierowie!

Uwaga!!! może się okazać że VOLKSWAGENY są polskie bo w pewnej części są u nas produkowane.Pytanie czy ewentualnych odszkodowań nie będziemy musieli wypłacić sobie sami.

lexx, ta wspomniana przez ciebie opcja nie jest jeszcze najgorsza bowiem kto wie, czy hierarchia eurosojuza nie rozpatruje właśnie wprowadzenia demokratycznej dyrektywy w myśl której to polscy właściciele aut będą mieli nakaz płacenia odszkodowań na rzecz VW. Jak donoszą z ostatniej chwili, polscy komisarze dyrektywę popierają.

Apeluję o jakiekolwiek zrozumienie istoty rzeczy. W Polsce Volkswageny są produkowane przez niemiecką firmę, za niemieckie pieniądze, wg niemieckiej technologii. Polska, jak to kraj kolonialny, daje tylko tanią siłę roboczą oraz "konkurencyjne" warunki lokalizacyjne. Wg twojej interpretacji można spoko mówić o o "polskiej firmie Volkswagen", i o "polskich obozach zagłady".

On żartował, przynajmniej tak mi się wydaje.

kiedy głupi żartuje"?

Przecież właśnie w ironiczny sposób o to właśnie chodzi . Nie zrozumiałeś ???

Całe szczęście, że we Wrześni zakład już stoi

sprzedam 5 letniego wieśwagena ... stan idealny igła ... Niemiec jak sprzedawał to płakał, że nie będzie miał czym jeździć do meczetu

Vw = Der Schwindel

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl