niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
30 marca 2017

15 mln kary dla T-Mobile Polska

Dodano: 05.01.2017 [20:33]
15 mln kary dla T-Mobile Polska - niezalezna.pl
foto: Unsplash
„Granie na Czekanie”, „Szafa Gra” i „Prenumerata” – T-Mobile Polska nie uzyskiwała wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z tymi usługami.  Za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożył 15 mln zł kary – poinformował Urząd.

Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w sierpniu ub.r. Prezes UOKiK zarzucił przedsiębiorcy, że pobiera od konsumentów dodatkowe płatności w związku ze świadczeniem usług „Granie na czekanie”, „Szafa Gra” i „Prenumerata” bez uzyskania wyraźnej zgody klientów.

Urząd przypomina, że zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli zawarcia umowy przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać jego wyraźną zgodę na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.

Postępowanie UOKiK wykazało, że spółka domyślnie aktywowała je przy zawarciu umowy lub doładowaniu konta. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług było nieodpłatne, jednak konsument, który sam z nich nie rezygnował (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z Biurem Obsługi Abonenta), ponosił dodatkowe koszty, pomimo że podczas zawierania umowy spółka nie uzyskiwała wyraźnej zgody na takie dodatkowe płatności.

Prezes Urzędu uznał, że T-Mobile Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Praktyka jednak została zaniechana. Operator od 17 grudnia 2016 r. nie pobiera od konsumentów opłat za świadczenie serwisów.

Na przedsiębiorcę została również nałożona kara pieniężna. Na jej wymiar wpływ miały sprawne działania podjęte przez spółkę, które doprowadziły do zaniechania pobierania opłat. Pozwoliło to na obniżenie kary o 30 proc. - wyniosła ona ostatecznie 15 mln zł. Wydana decyzja nie jest prawomocna, operator może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

„Zamierzamy odwołać się od decyzji Urzędu z uwagi na brak zasadności nałożonej na firmę kary pieniężnej. Jesteśmy przekonani, że w sytuacji gdy na każdym etapie postępowania w pełni współpracowaliśmy z UOKiK, a po otrzymaniu nowych wytycznych niezwłocznie zmieniliśmy zasady aktywowania usług, kara taka nie znajduje uzasadnienia”

– poinformował w komunikacie T-Mobile Polska.
Autor: Źródło:
DZIAŁ:
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Czyli nachapali się wprowadzając ludzi w błąd, a ponieważ współpracowali z UOKiK i przerwali złodziejski proceder, to ma nie być kary? To tak, jakby złodziej po aresztowaniu współpracował z policją i stwierdził, że od tej pory już nie będzie kradł w zamian za odstąpienie od skazania go na wieloletnie więzienie. To jakiś żart?

Jak sie T-Mobile odwola to nalezy potroic oplate !
Nalezy gnoic i uczyc zachodnie barachlo kultury.
To bdzie takie "kultur kampf" po polsku prosze zachodniej holoty.

Dobre sobie. T-Mobile twierdzi, że współpracowało z UOKiK w kontekście zalegalizowania legalnego okradania klientów (!)
Złodziej, jak zwykle głupio się tłumaczy.

Zgłaszam osobiście do UOKiK, aby prześwietliła innych operatorów, np. Netię. Podpisałem umowę na część usług na konkretną cenę, natomiast po kilku miesiącach opłaty wzrosły mi o 30% i nijak nie mogę się dowiedzieć za co. Nawet elektroniczne i dostępne faktury są tak pisane, że podają tylko kwotę za całość, natomiast w żaden sposób nie można się od Netii dowiedzieć, jakie składniki usług wchodzą na ogólną kwotę, którą muszę złodziejom płacić.
Proszę o skontrolowanie tego operatora.

Hitlerowskie złodzieje.T-mobile.

Miałem pare lat temu komórke w PLUSIE. Otoż pewnego dnia zaczceli mi pzrysyłac SMNS-y po ok. 7 zł. kazdy, nie wiadomo za co. Nigdy nie zawierałem jakiejkolwiek umowy , bez wiedzy na jaki okres i na jakich warunkach. PLUS nabrał wody i rżnał głupa jak mawiał nieodżałowany Bolek.W tej sytuacji POkazałem PLUSowi gest Kozakiewicza i aktualnie jestem u innegio operatora, byc może tez złozdieja. Przypuszczam, że ten PLUS był w zmowie z tym złozdiejem co mnie obdazrał SMS-ami PO 7 zetów.

- po kilku latach obecności w tej "odnodze" niemieckiej sieci T-Mobile. Zachowali sie paskudnie bo za 5zl teraz możesz dzwonić przez 7dni i blokada.Nikt nawet nic mnie nie poinformowal dlatego rozstaje sie nimi na zawsze.Testuję Nju-Moble.Z Heyah przysylaja jeszcze jakies propozycje i straszą ze wylączą mi telefon do lutego bo nie wiedzą ze to i tak już koniec - to ja decyzję podjąlem - Bay Bay Heyah !

Jestem w 100% za utrzymaniem kary... Każdego roku będąc w Polsce korzystałem z usług T-mobile (internet, telefon komórkowy) i co roku byłem zaskakiwany zmianami na moją niekorzyść.

Nareszcie rozliczą tego niemieckiego złodzieja.

Chamy okradają od kilkunastu lat. Te usługi to już dawno były. Co ten urząd przez te wszystkie lata robił. Rozliczyć tych urzędasów

T-MOBILE - to OSZUSCI!!! - przekonalam sie osobiscie!!!!!!

Lato - Mazury sygnaly roznych operatorow to sito z dziurami. T-mobil :karta za 25 zl- dzialala tylko 10 dni. i wylanczano polaczenie znowu 25 zl i ponownie tylko 10 dni.
i znowu ladowanie 25 zl. i wylaczenie
A wiec w ciagu 1-go miesiaca 75.-
Jednoczesnie mozna bylo sprawdzic ile jest gotowki na koncie. nie uwierzycie 60.- zl.
Czy to nie kradziez w bialy dzien. Precz rece od takich
zlodziej.
PS. przeciez nikt nie siedzi dzien i noc w internecie,

Omijać szerokim łukiem

Te Niemcy z tego Mobile T to złodzieje i oszusci. Kiedyś na prepaid suma nie wykorzystana przechodziła dalej po odnowieniu płatności, a teraz wszystko przepada i tylko w kółko wysyłają chamskie emaile.

Ciekawe czy T-Mobile zwrocilo abonentom pobrane oplaty? Napewno nie.

Teraz poproszę o to samo z PLUS-em, ORANGE i innymi.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl