Uniemożliwił policji publikację zdjęć zamachowca. Bo… martwił się komentarzami na Facebooku

arch, twitter.com/till_steffen

  

W Berlinie ciężarówka kierowana przez uchodźcę wjechała w kiermasz bożonarodzeniowy na Breitscheidplatz. W kabinie auta znaleziono ciało Polaka. W wyniku ataku śmierć poniosło co najmniej 12 osób, a 48 zostało rannych. W tym czasie lewicowy niemiecki polityk blokował publikację wizerunku mordercy.

24-letni Tunezyjczyk Anis Amri podejrzany o przeprowadzenie zamachu na jarmark bożonarodzeniowy w Berlinie został zastrzelony w piątek rano przez włoskich policjantów na przedmieściach Mediolanu - podała agencja prasowa ANSA. Do zdarzenia doszło podczas rutynowej kontroli drogowej.

Mężczyzna zabił Polaka – kierowcę ciężarówki, który do końca walczył, by nie dopuścić do tragedii.

CZYTAJ WIĘCEJ: Niemcy chcą najwyższego odznaczenia państwowego dla „bohatera z Polski”

CZYTAJ WIĘCEJ: Wzruszający gest brytyjskich kierowców. Zbierają pieniądze dla rodziny „bohatera z Polski”

Niewykluczone, że to właśnie dzięki oporowi Łukasza Urbana, pojazd stosunkowo szybko, po pokonaniu 50-80 metrów, zjechał z powrotem z kiermaszowego deptaka na jezdnię. Gdyby tak się nie stało, liczba ofiar mogłaby być znacznie większa. Prawdopodobnie jednak również dlatego Polak stracił życie.

Okazuje się, że tuż po identyfikacji wizerunku zamachowca niemiecki polityk Till Steffen o 12 godzin opóźnił jego publikację. Uniemożliwił policji publiczne udostępnienie zdjęć.

Steffen bardziej był zaniepokojony komentarzami na Facebooku, niż złapaniem terrorysty.

Niemieckie media twierdzą, że polityk zapobiegł działaniom stróżów prawa w Hamburgu, którzy mieli opublikować zdjęcia Tunezyjczyka – najbardziej poszukiwanego człowieka po tym zamachu terrorystycznym w Berlinie.

Till Steffen stoi na czele władzy sądowniczej w Hamburgu. Media piszą, że zapobiegł publikacji zdjęć, ponieważ obawiał się ze pokazanie wizerunku zamachowca islamisty podsycą nienawiść rasową. 

„Bild” poinformował, że policja była w stanie podać opis zabójcy, lecz nie zrobiła tego z obawy o prywatność.

Serwis shz.de podał, że policja obawiała się, że agresywne komentarze mogą być publikowane na Facebooku, a te nie mogą być wyłączone.

Anis Amri rzekomo zamordował dwanaście osób, ale zamiast używać wszelkich środków, aby go szukać, „zielony” prawodawca z Hamburga jest bardziej zaniepokojony komentarzami na Facebooku

 
– powiedział Richard Seelmaecker polityk CDU.

W związku z powyższymi informacjami Steffena wezwano już do ustąpienia ze stanowiska.
Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl,dailymail.co.uk

Tagi

Wczytuję komentarze...

Remont drogi za 80 milionów

zdjęcie ilustracyjne / By I, Matio, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2419700

  

Blisko 80 mln zł ma kosztować przebudowa drogi wojewódzkiej nr 123 w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu (WZDW) poinformował o podpisaniu umowy z wykonawcami inwestycji.

Droga zostanie rozbudowana na dwóch odcinkach o łącznej długości 17,5 km w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim. Jej początek będzie miał miejsce na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 174 w Hucie Szklanej, a koniec – na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22 w rejonie Przesiek w gminie Krzyż Wielkopolski.

Termin zakończenia inwestycji to 2021 rok.

Wykonawcą pierwszego odcinka o długości 9,2 km - od skrzyżowania z drogą nr 174 w Hucie Szklanej do końca obszaru zabudowanego w Kuźnicy Żelichowskiej - będzie Colas Polska. Drugi odcinek o długości 8,3 km - od końca obszaru zabudowanego w Kuźnicy Żelichowskiej do skrzyżowania z drogą krajową nr 22 w rejonie Przesiek - rozbuduje firma Eurovia Polska.

Jak poinformowała Paulina Jęczmionka-Majchrzak z WZDW, podstawowy zakres inwestycji obejmuje przebudowę lub budowę: nowej konstrukcji jezdni, skrzyżowań wraz ze zmianą geometrii trasy, dwóch jednoprzęsłowych mostów na rzece Człopica, przepustów drogowych, zatok autobusowych, zjazdów, chodników, poboczy i rowów, kanalizacji deszczowej, elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, oznakowania pionowego i poziomego oraz likwidację przejazdów kolejowych.

Zadanie będzie realizowane w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość inwestycji wynosi 79,8 mln zł, w tym 64,3 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl,

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl