niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
31 maja 2016

Włoskie samoloty dla polskiego wojska

Dodano: 26.02.2016 [00:00]
Włoskie samoloty dla polskiego wojska - niezalezna.pl
foto: arch.
W miejsce dotąd eksploatowanych samolotów treningowych TS-11 Iskra jeszcze w tym roku polskie siły powietrzne otrzymają z Włoch osiem nowoczesnych M-346.

Ich producent, Finmeccanica, ogłosiła w Rzymie rozpoczęcie montażu końcowego dwóch pierwszych samolotów tego typu zamówionych przez nasze wojsko.

Dostawa dwóch pierwszych samolotów M-346, wytwarzanych w zakładach Finmeccanica Aircraft Division w miejscowości Venegono Superiore (Varese, Włochy), jest zaplanowana na koniec listopada 2016 r., co jest zgodne z harmonogramem realizacji programu.

Umowa podpisana w lutym 2014 r. z polskim MON zakłada dostawę ośmiu samolotów zaawansowanego szkolenia i treningu M-346, które mają zastąpić obecnie używane samoloty TS-11 Iskra. Kontrakt obejmuje ponadto pakiet logistyczny; program szkoleniowy dla pilotów oraz inżynierów; najnowocześniejszy naziemny system szkoleniowy wraz z dedykowanymi salami oraz materiałami szkoleniowymi, w tym kompleksowy symulator lotu (FMS – Full Mission Simulator), urządzenie pozwalające na odtworzenie każdego możliwego scenariusza misji oraz powiązanie symulacji z rzeczywistymi lotami szkoleniowymi.

Do tej pory zamówiono łącznie 59 samolotów M-346. Maszyna znajduje się już w służbie sił powietrznych Włoch, Izraela oraz Republiki Singapuru.  
"Chcesz zabrać głos w ważnej sprawie? Chcesz podzielić się z nami swoją opinią, swoim zdaniem? Wyślij darmowy SMS o treści GPC na 8068 (0 PLN). Wasz głos jest dla nas cenny. Regulamin na www.gpcodziennie.pl/SMS"
Autor: Źródło:
DZIAŁ:
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Wbrew pozorom za czasów tzw. " komuny " w Polsce potrafiono robić znacznie więcej niż przysłowiowe klucze maszynowe. Dla chętnych kompendium fachowej wiedzy o projekcie I-22 Iryda .

http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/11_I-22_Iryda.pdf

chciałbym kupić komplet dobrych polskich kluczy płaskich i oczkowych tzn. wyprodukowanych w Polsce przez polskiego producenta. Niestety nie wiem gdzie je kupić bo wszędzie tylko importowane.Czy musimy kupić na to licencje aby produkować bo nie potrafimy sami a może marketing słaby? Jeśli są problemy z takimi rzeczami to o polskich samolotach możemy zapomnieć.

Na tych wszystkich "polskich robionych w Polsce" kluczach jest napisane Made in China!

A nie lepiej kupić jeden przyzwoity komplet kluczy produkowanych w USA (Snap On, Craftsman) albo Szwecji?

Jak IZRAEL kupuje to chyba nie są takie złe - ci to są non-stop na wojnie

Szanowni Państwo, przeczytalem o tych samolotach rownież na stronie Polski Zbrojnej. Zastanowiło mnie, czy można nieprawidłowo cytować nasz hymn państwowy "... z ziemi włoskiej do polskiej ...". Zakładam, że dokonujący wpisu na samolocie zna nasz hymn. Trzykropek wskazuje, że to cytat a nie parafraza. Pamiętam jakie były opinie gdy znana piosenkarka zmieniła zasady odtwarzania hymnu na jednym z meczów sportowych. Ktoś może to wyjaśnić?

A czemu nie możemy robić własnych samolotów odrzutowych? Silniki odrzutowe znane są już od kilkudziesięciu lat.

Zbudowanie prostego silnika odrzutowego który będzie odrzutem rynkowym wcale nie jest takie trudne.

Natomiast zbudowanie NIEZAWODNEGO wysokiej jakości silnka odrzutowego wymaga znajomości wielu specjalistycznych patentów, i płacenia za zastosowanie patentów (np. anti stall bleed valves!) które nie były używane w nielotach sowieckich i powodowały wiele nieprzewidzianych katastrof.

prowadzenie na rynek silnika odrzutowego wymaga tysiące godzin testów, i "opóźnienie" 10 lenie.

Dlaczego mamy budować własny złom, kiedy można kupować dopracowaną i przetestowaną setkami tysięcy godzin technologię?

Po co zaczynać od zera jak można o wiele taniej kupić lepsze i to od najlepszych!

Chińczycy nie robią kasy na high tech, a na gwoździach, spinaczach i śrubokrętach które są tanie a sprzedają na całym świecie zabijając wszelką konkurencję!

Po co kupować młotek za 2,500 dolarów jak można kupić 2,500 młotków po dolarze?

Mozemy,ale Polska to nadal "Dzien Swira",mamy dobrych konstruktorow(A.Marganski i project "Bielik".Chodzi o to ile i kto dostanie w lape,tak jak bylo z budowa autostrad.
Kupic kila ubozszych wersji F-16 plus 60 Bielikow ?Przynajmniej pakiety z uzbrojeniem beda o wiele tansze.Ale,coz tam,teraz bedziemy calkowicie kompatybilni z IAF."Boso,ale w ostrogach".

Najbardziej szkoda mi zarzuconego projektu PZL-230 "Skorpion" (samolot szturmowy). Według obliczeń projektowych samolot ten miał mieć promień skrętu poniżej 10 m. Projekt rozwijano od wersji turbośmigłowej PZL-230 aż po odrzutowy (stealth?) PZL-230F.
Mając takiego szturmowca w zanadrzu i mając swobodę decyzyjną (bez NATO-krępacji), Putin musiałby się dwa razy dłużej zastanawiać nim zaatakowałby Gruzję czy Ukrainę.

Putin zaatakował Ukrainę? Kiedy? Gdyby tak bylo to już by nie istniało coś takiego jak Ukraina.

Zaatakował, do dzisiaj atakuje, nieudolnie, tak samo nieudolnie jak atakował parę lat Afganistan i przegrał wojnę z partyzantami.

On wlasnie nie chce Afganistanu bis. Dlatego tylko zajal Krym, a i to mu niezle bokami wylazi!

Fałsz w leadzie. w tym roku przylecą 2 do Dęblina. Pozostałe 6 w 2017 roku.

Sprzęt dla polskiego wojska lepiej żeby był produkowany i serwisowany w Polsce.

Szachownica źle naklejona.

a co jest w niej zlego ?

przekątna szachownicy ma być pionowo a nie poziomo - to nie pasuje.

przekątne szachownicy założonej na kwadracie lub rombie zawsze przecinają się pod kątem prostym, jeżeli jedna będzie pozioma to druga nie może nie być pionowa w mordę. To która ma nie być pozioma, żeby ta druga była pionowa?

Jest zgodna z aktualnie obowiązującym wzorem ważnym od 1993 roku.

Włoski samolot szkolno- bojowy M-346 to nic innego jak zmodyfikowany rosyjski JAK-130 , bowiem Finnmeccanica założyła z biurem konstrukcyjnym Jakowlewa konsorcjum którego celem było opracowanie tego typu samolotu. W 1999 roku partnerzy włoscy i rosyjscy rozeszli się na skutek rozbieżności , a włosi przejęli prawa do dokumentacji na cały świat za wyjątkiem Rosji i WNP. M-346 ma przekonstruowany płatowiec , włoską awionikę i silniki turboodrzutowe Honeywell . Trzeba tutaj wspomnieć o polskim programie budowy samolotu szkolno-bojowego Iryda.22 grudnia 1992 oblatano wersję Iryda M93K, z silnikami PZL K-15, a 25 kwietnia 1994 M93V z silnikami Rolls Royce Viper 545. Oznaczenie samolotu zmieniono na PZL M93 „Iryda”. W maju 1994 zastosowano nową awionikę firmy Sagem[1]. W 1997 powstała wersja M96, z przebudowanym skrzydłem (z klapami Fowlera i usterzeniem oraz awioniką firmy Sextant Avionique), którą oblatano 16 sierpnia 1997. Wszystkie pierwsze loty prototypów wykonał pilot doświadczalny Instytutu Lotnictwa, inż. Ludwik Natkaniec. W ramach projektu budowy polskiego samolotu szkolno-bojowego zrealizowano największy w historii polskiej techniki lotniczej program badań zmęczeniowych głównych zespołów struktury nośnej samolotu. Powstało na linii montażowej 19 Iryd , wersję badawczą zezłomowano , pozostałe trafiły do muzeów techniki wojskowej. Tak to Wałęsa i spółka dobili polskie zakłady lotnicze PZL Mielec z polskim samolotem szkolno-bojowym. Widocznie był za tani i zbyt dobry.

Sp. Ludwik miał monopol na obloty i był głównym hamulcowym Irydy bo brał ciężką kasę . Co do samolotu szkolno-treningowego M-346 , to jako były pilot myśliwski uważam ze zakup samolotu bez uzbrojenia do Dęblina to skandal . Kilka lat temu prototyp samolotu szkolno-treningowego zaprojektował i oblatał p. Marganski. Czemu nie wrócić do tego projektu byłaby praca . Co na to premier Morawiecki ? Podpisaliśmy kontrakt na lotnicze pendolino za ciężkie pieniądze . A może da się odkręcić?

Tak to elita TW"Bolka"Walesy,komucho-zydowska, zadala smiertelny cios w najwiekszy zaklad przemyslu lotniczego w Mielcu.Ci mordercy powinni wisec za krzywdy i cierpienia ludzkie.Dzieki "Bracie" za wpis i prosimy o wiecej.

http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/o-samolocie-em-10-bielik-na-kolejnej-glassowce

IRYDA to gówno !
Skopana konstrukcja, samolot niebezpieczny dla pilota
i otoczenia !

Opinia z ust doswiadczonych pilotów ( nie oblatywaczy
a pilotów z duzym doswiadczeniem którzy przez wiele lat
wykonywali zadania na wojskowtch samolotach odrzutowych )

Ten samolot ma powazne problemy z wychodzeniem
z pozycji odwróconej do zwykłej w locie poziomym !

Gdyby popracowano nad usterzeniem ( tylko czy warto
bo jak nie udało sie dopracowac przez tyle lat ...)
i napędem to moze by cos z tego wyszło albo powtórzyłaby sie historia z Gawronem.

zacytuję kolegę:

"Punkt spojrzenia zależy od miejsca siedzenia.
Opinie

"Zbigniew Nowakowski, pilot doświadczalny z Mielca powiedział o Irydzie: ...tracę cząstkę siebie.To wspaniały samolot, wyjątkowy. Idealny do bezpiecznego szkolenia młodych pilotów. W przeciwieństwie do wielu innych samolotów odrzutowych ma bardzo istotną cechę."Nie chce kręcić korkociągów"- jak mówią w swym slangu piloci...Iryda...wychodziła z takiej sytuacji niemal automatycznie.

Kpt. pilot Tomasz Chudzik, który wylatał 1200 godzin, w tym na Irydzie 80, tak opisywał ten samolot:
Podobają się nam charakterystyki lotne Irydy. Zachowuje się poprawnie w czasie startu i lądowania, jest bezpieczna w przeciągnięciu, znakomicie dobrano charakterystyki urządzeń sterowych. Dzięki dwóm silnikom i fotelom katapultowym- Iryda jest najbezpieczniejszym samolotem w szkole... Lataliśmy na Irydach, wożąc ponad tonę uzbrojenia i nie mieliśmy żadnych problemów. Więcej na razie nie można podwieszać ze względu na zbyt mały ciąg silników- jest to ograniczenie producenta, które zostanie usunięte po zamontowaniu silników K-15 lub Viper... Irydę można rozwinąć w samolot bojowy na miarę polskich potrzeb i możliwości. Projekty pokazywane nam przez konstruktorów, np. Iryda 97 są naprawdę interesujące... (Tomasz Chudzik, już w stopniu majora, zginął w katastrofie Irydy). Nie można pominąć również opinii głównego oblatywacza Irydy Ludwika Natkańca, która pojawiła się po oblocie samolotu wyposażonego w silniki K-15: Zastosowanie silników o większym ciągu znacznie podniosło bezpieczeństwo wykonywania lotów. Zdecydowanie krótszy start, dużo szybsze nabieranie wysokości, znacznie lepsze osiągi na jednym pracującym silniku. Na podstawie wykonanej oceny jakościowej z oblotu samolotu stwierdzam, że samolot posiada dobrą stateczność, sterowność oraz bezpieczne właściwości lotne." Przyczyn katastrof do końca nie wyjaśniono. Jedno jest pewne każdy mechanizm można w ukryty sposób spreparować tak aby doszło do katastrofy . Jest to szczególnie proste jeśli w całym kraju działała i działa szeroko rozwinięta agentura GRU ( vide " katastrofa " Casy w 2009 roku i " katastrofa " prezydenckiego TU-154 10.04.2010 r. )"

Nigdy nie doszło do katastrofy TU154M LUX 10.04.2010 roku.

Samolot w piękną bez mgielną słoneczną pogodę po założeniu kurtyny dymnej został na wysokości około 55 merów nad poziomem płyty, defragmentowany w powietrzu przynajmniej 3 eksplozjami kumulacyjnych ładunków C-4zainstalowanych w Samarze podczas remontu na zamówienie Donalda Tuska, Marka Dukaczewskiego, Tomasza Arabskiego, Radosława Sikorskiego i Bogdana Klicha, Bredzisława Bul Lewatywy i Grzegorza Schetyny, uzbrojonych w nocy przed zbrodniczym zamachem przez sowieckie służby specjalne w polskich mundurach przy współpracy ze znanym wszystkim sowieckim szpiegiem Markiem Dukaczewskim i WSI w hangarze rządowym na Okęciu!

https://www.youtube.com/watch?v=03ImfpV90qY

https://www.youtube.com/watch?v=JiXPY-2A6MA

https://www.youtube.com/watch?v=CNC0-t8qkc4

https://www.youtube.com/watch?v=WvbGiuKbmGM

https://www.youtube.com/watch?v=DFP4xl0V0mk

Katastrofą było domniemane śledztwo, niszczenie dowodów zbrodni, a później sfałszowanie wyborów przez czerwone skurwysyny i wsadzenie na stołek sowieckiego Agenta Rezydenta kompletnego debila Bredzisława Bul Lewatywe!

Jak milo psluchac madrego-WIELKI SZACUN.Wiecej takich ludzi.

Iryda była wzorowana na samolocie niemiecko-francuskim Dassault/Dornier Alpha Jet z lat 70-tych. Patrząc na rysunki techniczne obu samolotów, nawet linie podziału blach na płatowcu są w większości zbieżne.

No i co z tego ?

A tamten francuski pierwowzór był dobry ?

Iryda to niebezpieczny nielot - powtarzam
to opinie pilotów a nie amatorów konstruktorów
i znawców.
To nie oni iryda mieli latać
ale piloci wojskowi gotowi do wykonywania zadań !

alpha jet jest dalej w użytkowaniu także jako lekki samolot szturmowy, także nie był taki zły

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl