niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
3 grudnia 2016

Od 16 lipca gazoport gotowy do użytku!

Dodano: 25.02.2016 [22:54]
Od 16 lipca gazoport gotowy do użytku! - niezalezna.pl
foto: Arro / fotopolska.eu
Terminal LNG w Świnoujściu nie ma usterek zagrażających jego funkcjonowaniu i będzie gotowy do eksploatacji do końca maja - poinformował prezes Polskiego LNG Jan Chadam.

- Proszę nie mieć żadnych obaw co do jakości tego projektu - powiedział Chadam podczas posiedzenia sejmowej komisji ds. energii i Skarbu Państwa. Wyjaśnił, że ślad widoczny na jednym ze zbiorników terminala jest wynikiem przerwy w wylewaniu betonu i wbrew wyrażanym obawom nie powoduje jego nieszczelności – napisała agencja ISB news.

Prezes potwierdził też, że wszelkie usterki zostaną usunięte najpóźniej do kwietnia i świnoujski terminal będzie oddany do eksploatacji do końca maja, a od 16 lipca rozpocznie się jego regularna eksploatacja.

- Zakładamy, że dokumentacja będzie gotowa do świąt wielkanocnych może tydzień po świętach. Planujemy, że pozwolenie na użytkowanie powinno być do końca maja

- powiedział Chadam. - Od 16 lipca rozpocznie się komercyjna eksploatacja terminala. Pracujemy z PGNiG nad optymalizacją - dodał prezes.

Terminal LNG w Świnoujściu umożliwi odbiór gazu ziemnego drogą morską praktycznie z dowolnego kierunku na świecie. Początkowa zdolność regazyfikacyjna wyniesie 5 mld m3 i odpowiadać będzie ok. 1/3 polskiego zapotrzebowania na gaz ziemny. Analizowana jest możliwość rozbudowy mocy terminalu o połowę - do 7,5 mld m3 rocznie, co stanowi połowę rocznego zapotrzebowania na gaz w Polsce. Świnoujski terminal będzie jedyną tej wielkości instalacją w Europie Środkowo-Wschodniej.
Autor: Źródło:
DZIAŁ:
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

PUBLIKUJĘ TEKST OCENZUROWANY NA ONET.PL NIE WIEM DLACZEGO CAŁA PRAWDA o nowej Ustawie Energetycznej i "opóźnieniach" w jej wdrożeniu. Zajmuję się PRAKTYCZNYMI aspektami projektowania i budowy OZE.
Nowa ustawa, jest wynikiem lobbingu producentów energii elektrycznej. Nie daje praktycznie NIC prosumentom. Jest nawet gorzej, Wprowadza cztery nowe KONCESJE na instalowanie i uruchamianie instalacji OZE. Według tej ustawy, trzeba będzie mieć UPRAWNIENIA (nie wystarczą wiedza własna i uprawnienia SEP). Żeby mieć te uprawnienia, trzeba odbyć co najmniej dwa szkolenia (płatne - w sumie 4000-5000 PLN) oraz zdać egzamin - ok 500-600 PLN. Oczywiście dla absolwentów "kierunkowych" studiów wyższych (ok. 150-200 osób rocznie), żadnych ograniczeń nie ma, choćby okazali się głąbami do kwadratu. Natomiast absolwent szkoły zawodowej, np. technikum (elektryk, elektronik, informatyk, automatyk) , musi się wykazać co najmniej 5 letnim stażem lub wyżej wymienionym "szkoleniem" i egzaminem. Szczytem wszystkiego, jest obecność na takim egzaminie, przedstawiciela PRODUCENTA sprzętu OZE, co od razu nasuwa konkretne korupcyjne skojarzenia. Sprawa cen za produkowaną przez prosumenta energię to oddzielny skandal. Żadna z propozycji, nie zapewnia zwrotu kosztów poniżej 10 lat. A finansowanie unijne ? Albo KREDYT unijny max 40% wartości, z niskim oprocentowaniem w OKREŚLONYM banku -ale- cena sprzedaży energii PONIŻEJ rynkowej, albo ........budowa za środki własne i wyższa cena sprzedaży energii (czego nie gwarantuje ŻADEN koncern energetyczny). Między zdaniami Ustawy, można się domyślać, że NIEKTÓRZY producenci instalacji OZE, będą wspierani lub preferowani. Ta Ustawa, to kolejny przejaw rządów Zielonej Wyspy. Demokracja dla wwybranych. Polecam jej uważną lekturę, bo jest ona KLASYCZNYM dowodem, na to, jak Polska jest dzielona na te 5% uprzywilejowanych i resztę bydła do roboty.

....z ostatniej chwili.......Podpowiedź kolegi. 100% zużycie energii OZE na cele własne, nie generuje Obowiązku Podatkowego który MOŻE być wprowadzony w przypadku SPRZEDAŻY.

p.s. Najlepszym, POLECANYM wyjściem, jest budowa za te 40% dofinansowania (reszta to "wkład własny") i CAŁKOWITE ZUŻYWANIE wyprodukowanej energii na WŁASNE CELE (podgrzewanie wody, akumulacja za pomocą mikro elektrowni S-P, np. zbiornik wody na poddaszu z pompą/generatorem). Przy obecnej polityce OZE, koszty się zwrócą znacznie szybciej niż przy sprzedaży energii, ponieważ stricte koszt 1kWh będzie dokładnie taki, jaki mamy w RCHUNKU za energię. Każda PODWYŻKA ceny, skróci okres spłaty. Rolą Państwa w tym przypadku jest dopilnowanie, aby RZECZYWISTE koszty zużycia energii stanowiły nie mniej niż 50% kosztów w RACHUNKU płaconym koncernom. Jak na razie, koszt energii zaczyna oscylować w granicach 25-35% sumy rachunku. Reszta, to cena NARZUTÓW a tak na prawdę, BIUROKRACJI.

Problemy z realizacją inwestycji gazoport związane są mocno z szerszymi problemami w Świnoujściu.
Miastem rządzi major WSI, Robert K., za pośrednictwem swojego "podopiecznego" Janusza Ż. (oficjalnego prezydenta), którego
"osiągnięciami" musiałyby zajmować się kilka lat dedykowane wydziały CBŚ i ABW. O tym kto rządzi w Świnoujściu
świadczy drastyczna scena, kiedy to "pływającą akademię KGB", czyli żaglowiec "Kruzensztern" podczas jego wizyty
w Świnoujściu odwiedzili Robert K. i Janusz Ż. i konferowali bardzo długo z wysokimi oficerami KGB. Aferami korupcyjnymi w tym mieście
możnaby obdzielić kilka większych metropolii. Jedną z większych afer było kryte przez władze świnoujskie udawane "rozminowywanie" basenu Mulnik, kiedy to PRO i WSI wyciągnęły za te pozorowane działania wielkie miliony. Ze świeżych afer mamy most karsiborski, z gwarancją na trzy lata i całkowicie niepoprawną techniką budowania (ale zapłata dla wykonawcy nie uległa zmniejszeniu), co może skończyć się katastrofą.
Mamy też opłatę za luksusowe działki nadmorskie w pasie wydm w wysokości 1zł/m2 i wiele wiele innych ciekawostek którymi powinny zainteresować się CBŚ, ABW, a nawet kontrwywiad. Serdecznie zapraszamy praworządność do Świnoujścia, bardzo dawno ich tu nie było!

Też mieszkam w Świnoujściu i sama mogłabym sporo opowiedzieć o korupcji władz tego miasta. Dzieją się tu rzeczy koszmarne, znikają miliony, giną ludzie (była tajemnicza śmierć strażnika na Mulniku i samobójstwa z powodu prześladowań przez skorumpowane władze), a pan prezydent i jego koledzy tuczą się kosztem mieszkańców. Mam nadzieję, że odpowiednie służby zajmą się tym miastem, bo korupcyjno-mafijno-sądowo-samorządowo-biznesowy układ wżarł się tu bardzo głęboko i bez zdecydowanych działań będzie jeszcze gorzej. Panie Ziobro, panie Kamiński - zapraszamy!!!

O dwa lata za późno, ale dobrze że w końcu jest.
Przydałoby się wybudować jeszcze z jeden na polskim wybrzeżu.

Ten Gazoport w Swiniaku, to budowano tzw. tempem "koalicyjnym" :o(

Maszyny jezdzily bez sensu tam i z powrotem, jak przy budowie drog dla Bredzislawa KomoRuskiego .... ale budowa Gazoportu to praktycznie stala w miejscu przez lata !!!!

Personalnie powinien byc ktos pociagniety do odpowiedzialnosci, za swiadome MARNOTRASTWO panstwowych pieniedzy z budzetu !!!!

To mogla byc bandycka GRUPA takich cweli .... niekoniecznie jedna osoba !!!!

Niemiecko-lewacka twarzyszka Makrela w Berlinie, to pewnie teraz wk_rwiona plywa do gory brzuchem, z powodu otwarcia tego naszego polskiego Gazoportu !!!!

Wiec niech sobie plywa ~ ~ ~ ~ ch_j z nia !!!!

ENDE

Jako puenta do wydarzenia nasuwa mi się stary kawał żydowski, ale to na końcu.
Właściwie to nie wiadomo czy śmiać się z radości czy zapłakać. Port i miasto w Gdyni wybudowano w krótszym czasie niż to coś zwane dalej gazoportem. Być może dlatego, że mieliśmy do dyspozycji jedynie zwykłych polskich inżynierów i pracowników z łopatami, a nie zagraniczne koncerny ze spycharko- ładowarkami i "wybitnych" managerów... Jakby ktoś łebski podsumował koszta, to też z pewnością byłoby się nad czy zastanowić. Historia uczy nas, że zegarek można było regulować na podstawie rozkładu przedwojennych pociągów a nie pendolino, nie mówiąc już o czasie podróży... Gdyby zamieszczono informację, że odpowiedzialnych za budowę kazano rozstrzelać lub w zorganizowanych zawodach pływackich z okazji wiechy skoczyli z końca pirsu do morza z przywiązanymi kamieniami to rzeczywiście byłoby to godne odnotowania.
A tu niestety pasuje jak ulał stary żydowski dowcip o doktorach. Przychodzi młody żydowski lekarz do ojca lekarza. -Tato w rok czasu wyleczyłem Finkelsztajna! Na co stary Żyd odpowiada: - To ja go leczyłem 20 lat, a ty w rok czasu zmarnowałeś mi klienta!
Tak samo jest z tą budową - ktoś to w końcu kończy...

Teraz trzeba Makrele za wsiarz,zeby poglebila rure,co
obiecala,jesli terminal bedzie gotowy.Wtedy nie wierzyla,
ze kiedykolwiek bedzie taka potrzeba,bo Tffusk mial rzadzic
wiecznie.

A gdyby tak zupełnym przypadkiem jakiś zdezelowany piracki dobrze opłacony drobnicowiec o dużym zanurzeniu wpłynął w rurkę z powodu awarii steru raz i drugi? Trzeba by ją było wtedy głębiej zakopać dla bezpieczeństwa.

Ci co już go wcześniej otworzyli powinni zwrócić pieniądze za szampany

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl