Praca dla absolwentów

  

Ruszył nowy rok akademicki. Media nadały krytyczne relacje. Mamy słabe uniwersytety, słabą kadrę i kształcimy za dużo humanistów, dla których nie ma pracy.

Krytyka ta jest banalna i trafia kulą w płot. Absolwenci nie mają pracy nie dlatego, że są słabo wykształceni, tylko dlatego, że zlikwidowano przemysł i nie produkuje się nic, co nadawałoby się na eksport. Ponieważ nasza produkcja nie jest konkurencyjna i nawet węgla już nie eksportujemy, pracy nie wystarcza też dla absolwentów kierunków technicznych. Gdy gospodarka się zwija, nie ma też pieniędzy na oświatę i kulturę. W moim powiatowym miasteczku były kiedyś kino, sala teatralna, dobra księgarnia i muszla koncertowa w parku. Teraz wszystko to zlikwidowano i zabrano się do likwidacji szkół – nie ma więc pracy dla humanistów. W sytuacji tegorocznych absolwentów jak w soczewce odbija się główny problem Polski: wyczerpanie modelu rozwojowego opartego na gospodarczej kolonizacji kraju. Importujemy maszyny i urządzenia – eksportujemy młodych wykształconych ludzi. To ten model trzeba zmienić, żeby znalazła się praca dla absolwentów.

Przyczyną nadprodukcji inteligencji w urzędach zatrudnienia jest niedobór inteligencji w kierowaniu państwem.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Udostępnij


Wczytuję komentarze...

Tragedia w Genui - przed problemami ostrzegał sam projektant mostu. Media ujawniły ważny raport

/ twitter.com/screenshot

  

39 lat temu projektant mostu w Genui Riccardo Morandi ostrzegał przed jego korozją z powodu wpływu morza i zatrucia środowiska. W ujawnionym raporcie pisał: "Wcześniej czy później, być może już za kilka lat, konieczne będzie usunięcie wszelkich śladów rdzy".

Pięć dni po wtorkowej katastrofie wiaduktu, w której zginęły 43 osoby, włoskie media przytoczyły dokument opracowany przez inżyniera Morandiego w 1979 roku, a więc 12 lat po tym, gdy zbudował gigantyczny most w stolicy Ligurii.

Architekt wskazywał w nim na konieczność zastosowania iniekcji z żywicy epoksydowej, by usunąć rdzę i zalecał następnie pokrycie powierzchni elastomerami o "bardzo wysokiej odporności chemicznej".

Wskazówki te zawarł w swoim opracowaniu pt. "Długoterminowe działania na wiaduktach poddanych ciężkiemu ruchowi, usytuowanych w bardzo trudnym środowisku".

Morandi położył nacisk na to, że konstrukcja poddana jest działaniu wiatru od morza, które znajduje się w odległości zaledwie kilometra od mostu oraz powietrza o wysokiej zawartości soli, które miesza się z dymem z kominów huty.

- Zewnętrzna powierzchnia struktury, przede wszystkim fragmentów zwróconych ku morzu, a zatem bezpośrednio atakowanych przez kwaśny dym z kominów, zaczyna ukazywać skutki działania zjawisk pochodzenia chemicznego

 - ostrzegł konstruktor wiaduktu, który zmarł w 1989 roku. Prawie 40 lat temu stwierdził on utratę odporności betonu na powierzchni.

W opracowanym raporcie Morandi napisał też o konieczności ochrony betonowej nawierzchni, by zwiększyć jej odporność chemiczną i mechaniczną.

Szef specjalnej komisji powołanej po katastrofie przez Ministerstwo Infrastruktury i Transportu Roberto Ferrazza powiedział po inspekcji w rejonie gruzowiska, że doprowadziła do niej prawdopodobnie "seria współistniejących przyczyn".

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl