Ścieżka biometryczna na lotnisku

ścieżka biometryczna na lotnisku / news.mslgroup.pl, mat. pras.

Linie Emirates zaprezentowały pierwszą na świecie „ścieżkę biometryczną”, która wprowadza spore zmiany do standardów obsługi klienta na lotnisku. Innowacyjne rozwiązanie ma umożliwić pasażerom sprawne przemieszczanie się po macierzystym lotnisku przewoźnika Dubai International bez żadnych przeszkód.

Dzięki wykorzystaniu najnowszych osiągnięć biometrii – kombinacji systemów rozpoznawania twarzy i tęczówki – pasażerowie wkrótce będą mogli odprawić się, załatwić formalności wjazdowe, wejść do poczekalni i na pokład samolotu, zwyczajnie spacerując po lotnisku.
 
Najnowsze czytniki biometryczne zostały już zamontowane na terenie Terminala 3 Emirates na lotnisku w Dubaju. Można je znaleźć przy wybranych stanowiskach odprawy, w poczekalni dla pasażerów premium znajdującej się w hali przylotów B oraz przy wybranych bramkach. Miejsca, w których zainstalowano urządzenia, będą wyraźnie oznakowane.
 
Próby projektu „Smart Tunnel” prowadzonego przez Dyrekcję Generalną ds. Meldunku i Cudzoziemców w Dubaju (GDRFA) we współpracy z liniami Emirates rozpoczęły się 10 października. To pierwsza kontrola paszportowa, w trakcie której pasażerowie po prostu przechodzą przez tunel i otrzymują zezwolenie na wjazd od urzędu imigracyjnego bez udziału człowieka ani konieczności przybicia fizycznej pieczątki w paszporcie.
 
Niedługo po zakończeniu testów wewnętrznych przewoźnik rozpocznie próby identyfikacji biometrycznej w innych kluczowych punktach obsługi pasażera na lotnisku – przy stanowiskach odpraw, w poczekalni i przy bramce – a następnie przy bramkach tranzytowych i w ramach usługi szoferskiej. Wszystkie dane biometryczne będą przechowywane przez GDRFA, a pasażerowie zaproszeni do udziału w próbach zostaną poproszeni o stosowną zgodę.
 
„Ścieżka biometryczna” Emirates w swoim założeniu ma usprawnić obsługę klienta i ruch pasażerski na terenie lotniska dzięki ograniczeniu liczby kontroli dokumentów i kolejek. W rezultacie możliwość rejestrowania pasażerów „na żywo” według twórców projektu ma się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa i jakości usług przewoźników, które staną się jeszcze bardziej spersonalizowane. Na przykład pozwoli to pracownikom Emirates zlokalizować spóźniających się pasażerów na lotnisku i pomóc im zdążyć na lot.
 
„Ścieżka biometryczna” przewoźnika obejmie odloty, przyloty, tranzyt, usługę szoferską i poczekalnie lotniskowe w Dubaju.
Chociaż początkowo system będzie skoncentrowany na podróżujących klasą pierwszą i biznes, linie Emirates zamierzają szybko rozszerzyć „ścieżkę biometryczną” na pasażerów klasy ekonomicznej w Dubaju, a w przyszłości być może również na innych lotniskach, a także przy własnych specjalnych stanowiskach odprawy załogi.
 
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, emirates.com/pl/, news.mslgroup.pl, infowire.pl


Wczytuję komentarze...

Ambitne plany PKO BP

/ Warszawska róg Szerokiej, Tomaszów Mazowiecki; creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

  

- Przez 100 lat PKO BP działał jako bank, ale na kolejne 100 powinien się przekształcić w instytucję technologiczną z bankową licencją. Tego oczekują klienci - mówi prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło w "Rzeczpospolitej".

Prezes PKO BP zapytany przez "Rz", czy bank przeobrazi się w firmę technologiczną, odpowiada:

"Gdy przychodziłem tu pracować dziewięć lat temu, to w szeroko rozumianym obszarze IT pracowało 400 osób. Teraz ta liczba jest kilka razy większa i mówimy tu o całym obszarze technologicznym, który mocno się rozrósł, bo jeszcze kilka lat temu nie istniał obszar analityki danych czy sztucznej inteligencji. Przez 100 lat PKO BP działał jako bank, ale na kolejne 100 powinien się przekształcić w instytucję technologiczną z licencją bankową. Element technologiczny jest ważny, co więcej, czeka nas zderzenie ze światem firm technologicznych wchodzących w obszar usług finansowych. Dlatego konieczne są zmiany. Przypieczętowaliśmy to zmianą statutu, wpisując do niego, że bank może świadczyć także usługi technologiczne. Tego oczekują nasi klienci".

"Teraz PKO BP ma aktywa w wysokości 306 mld zł. Przez ostatnie dziesięć lat je podwoiliśmy. Wartość 500 mld zł jest więc możliwa do osiągnięcia. Obecnie mamy około 17 proc. udziałów w aktywach polskiego sektora, to nie jest dominująca pozycja, choć wyraźnie wyprzedziliśmy peleton, bo nie ma banku mającego 200 mld aktywów. Do organicznego wzrostu dochodzą ewentualne przejęcia"

- odpowiada Jagiełło na pytanie, czy konieczne są przejęcia, by grupa PKO BP osiągnęła 500 mld aktywów.

Pytany, czy polski rynek będzie podlegał konsolidacji, mówi zaś:

"Są trzy trendy zmuszające do zmian na rynku bankowym. Skala ma znaczenie - w obliczu niskich stóp procentowych małe banki nie mogą być uniwersalne, bo nie są w stanie udźwignąć kosztów z tym związanych i osiągnąć odpowiedniej rentowności. Aby być dochodowym, bank musi być duży. Kolejna sprawa to technologia, banki muszą oferować klientom nowoczesne rozwiązania, a to kosztuje. Do tego dochodzi silny efekt zjawisk prokonsumenckich - to ograniczenia wysokości opłat kartowych, oprocentowanie kredytu konsumpcyjnego czy też wymogi dotyczące RODO itp. To wszystko dokłada się do obniżania możliwości zarobku. Kiedyś mówiłem, że granica to 50-60 mld zł wartości aktywów, ale ona przesuwa się w górę, teraz to raczej 100 mld zł. Właściciele mniejszych banków będą musieli odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest sens utrzymywać taki mały uniwersalny bank".

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Rzeczpospolita, niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl