Łomża będzie miała obwodnicę

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/passja1000

  

Prawie 526 mln zł będzie kosztował projekt i budowa zasadniczej części obwodnicy Łomży, czyli 13-kilometrowego odcinka od węzła Łomża - Zachód do węzła Kolno przyszłej trasy S61 Via Baltica. W Łomży z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisano umowę w tej sprawie.

Za realizację inwestycji odpowiada białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawcą jest wybrana w przetargu włoska firma TOTO S.p.A. Construzioni Generali. Pierwotnie w przetargu wybrano inną firmę, były odwołania w Krajowej Izbie Odwoławczej, wybrana ponownie firma zrezygnowała jednak i wycofała się z przetargu, ostatecznie wybrano ofertę TOTO.

Umowa na główny fragment obwodnicy Łomży to ostatnia z umów na realizację wszystkich odcinków trasy Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku. Via Baltica to korytarz transportowy, który ma łączyć kraje nadbałtyckie z Europą zachodnią.

Jak poinformowała GDDKiA, w ramach podpisanej umowy powstanie 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej - po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m w każdą stronę, pasy awaryjne oraz tzw. pas rozdzielający o szerokości 5 m. Kontrakt zawiera również budowę nowego mostu na rzece Narew o długości 1,2 km. Obwodnica będzie omijać Łomżę od północnego-zachodu - poinformowała GDDKiA w Białymstoku.

Minister Andrzej Adamczyk przypomniał, że deklaracja o budowie Via Baltica była złożona w 2016 r. przez premier Beatę Szydło, teraz obietnice rządu są realizowane. Powiedział, że ta trasa to jeden z elementów "rusztu komunikacyjnego kraju", który jest realizowany.

- I potwierdziliśmy, że dotrzymujemy słowa, że rząd PiS, rząd Zjednoczonej Prawicy dotrzymuje słowa - powiedział Adamczyk.

Adamczyk mówił, że w 2017 r. rząd zwiększył do 135 mld zł fundusz dróg krajowych i to pozwoliło "zaprogramować, zaprojektować" kolejne drogi krajowe, ekspresowe, "bardzo oczekiwane", tak jak Via Baltica. Adamczyk powiedział, że w 2021 r. dotychczasowa droga, która jest bardzo "niebezpieczną" przejdzie do historii, a stanie się drogą "przewidywalną, komfortową, nowoczesną".

- Bo takie muszą być i takie są w części i takie są realizowane polskie drogi - powiedział minister infrastruktury.

Drogowcy przypominają, że 220 km drogi S61 - od Ostrowi Mazowieckiej wraz z już istniejącą obwodnicą Augustowa - to zasadnicza część szlaku komunikacyjnego Via Baltica. Resztę tej trasy w Polsce stanowi ponad 100 km odcinek drogi S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej - przypomina w komunikacie prasowym białostocki oddział GDDKiA. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl,

Tagi

Wczytuję komentarze...

Tomasz Sakiewicz: Polska, w której da się żyć. Akceptacja Dobrej Zmiany

Premier Mateusz Morawiecki / Tomasz Adamowicz / Gazeta Polska

Tomasz Sakiewicz

Redaktor naczelny tygodnika „Gazeta Polska\" oraz dziennika „Gazeta Polska Codziennie\".

Kontakt z autorem

  

Wybory 2015 r. były pokojową rewolucją. Polska zmieniła się bardzo i na lepsze. Miliardy złotych wyprowadzane do kieszeni złodziei trafiły do polskich rodzin. Odsłonięta granica wschodnia zaczęła być broniona przez polską i amerykańską armię. Zmniejszyło się uzależnienie od dostaw gazu z Rosji. Odzyskaliśmy sektor bankowy. W relacjach międzynarodowych przestaliśmy być popychadłem i państwem niepoważanym. Ta rewolucja nie jest jednak dokończona, a wiele zmian ma charakter powierzchowny.

Większość z nas na co dzień ma do czynienia z urzędnikami samorządowymi, a samorządy opanowane są przez koalicję PO-PSL. To się całkowicie od razu nie zmieni, ale ten beton można nadkruszyć. Największe miasta nie muszą się dusić od korków i smogu. Biedni ludzie nie muszą być wyrzucani przez gangsterów na ulicę. Nasze dzieci mogą się bawić w cywilizowanych warunkach, a strażnicy miejscy niekoniecznie muszą być prześladowcami.

Jednak w tych wyborach ważne jest coś jeszcze. Zwycięstwo PiS w sejmikach tam, gdzie realnie da się policzyć rozkład poparcia, będzie potwierdzeniem akceptacji Polaków dla dobrej zmiany. Minęły trzy lata i możemy powiedzieć, czy odpowiada nam Polska, w której sądy próbuje się naprawiać, czy też taka, w której sądy są na telefon różnych bonzów. Bo wprawdzie w wyborach samorządowych bardziej chodzi o drogi lokalne, mosty, metro i dobre urzędy, to jednak te wybory będą miały charakter referendum.

Polska, w której dziś żyjemy, nie jest idealna. Również w obozie władzy są bardzo różni ludzie. Dokonaliśmy jednak jakościowego skoku i żyjemy w kraju, na który wpływ mają bardziej zwykli ludzie niż oligarchiczne i mafijne układy. Wbrew temu, co mówi opozycja, dziś jesteśmy dużo bardziej europejscy, niż byliśmy kiedykolwiek od 1989 r. Po prostu w Europie ludzie bronią własnych interesów i szanują swoją odrębność. Lokajskość i uległość to cechy typowe dla Wschodu. Niemcy mają prawo się na nas złościć, a my mamy prawo mieć to w nosie.

Idźmy na te wybory, bo koniunktura w polityce i gospodarce nie jest dana na zawsze. Tylko stała troska o własny kraj powoduje, że może on się rozwijać i dawać bezpieczne schronienie naszym bliskim.

Patrzę na drogę, którą razem przebyliśmy przez ponad ćwierć wieku istnienia naszych mediów. Bywało różnie, ale ta droga doprowadziła nas do Polski, o której mogliśmy kiedyś tylko marzyć. Zawdzięczamy to wierze, uporowi i konsekwencji. Zawdzięczamy to Wam i wiemy, Drodzy Czytelnicy, że na Was ani my, ani Polska nigdy się nie zawiedzie.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl