US Army chce moździerzy wieżowych

/ flickr.com

  

Wojska lądowe Stanów Zjednoczonych zamierzają pozyskać moździerze wieżowe kal. 120 mm., jakie mogą być montowane zarówno na transporterach AMPV (Armored Multi-Purpose Vehicle), jak i kołowych wozach bojowych Stryker.

W ramach programu FIFT (Mortar Future Indirect Fire Turret), 120 mm. system moździerzowy ma zapewnić ochronę załogi przed ciśnieniem oraz hałasami i odłamkami. System musi również charakteryzować się dużym stopniem automatyzacji, szybkostrzelnością, wynoszącą 16 pocisków na minutę oraz długotrwałą (6 pocisków na minutę). Czas reakcji na ostrzał wynosić ma 30 sekund, a zmiana pozycji osiągnięta ma być w ciągu 90 sekund. Moździerz powinien być zdolny do miotania pociskami kal. 120 mm M121 BMS czy RMS6-L i nowoczesną amunicją. Zasięg minimalny dla ognia bezpośredniego wynosi 50 metrów, a pośredniego 200. Z kolei zasięg maksymalny wynieść ma od 8 km do aż 20 km.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Wielka inwestycja drogowa coraz bliżej

Aleja Wojska Polskiego w Szczecinie / By Szczecinolog - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39945686

  

Przedstawiciele miasta Szczecin oraz konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa podpisali dziś umowę na przebudowę węzła Łękno. Inwestycja warta blisko 129 mln zł i dofinansowana środkami unijnymi ma być ukończona w 2020 r.

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych inwestycji drogowych w obecnej perspektywie unijnej - wynika z informacji służb prasowych szczecińskiego magistratu. Przedsięwzięcie to kolejny etap powstającej obwodnicy śródmiejskiej, która ma połączyć północne i południowe dzielnice Szczecina, omijając jego centrum.

Inwestycja obejmuje budowę kolejnego fragmentu od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego, przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę dwupoziomowego skrzyżowania przy Al. Wojska Polskiego. Węzeł będzie także centrum przesiadkowym dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Wykonawca na ukończenie inwestycji ma 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Całkowity koszt prac to prawie 129 mln zł.

Inwestycja otrzymała dofinansowanie w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, które mają służyć wdrażaniu funduszy unijnych wpływających na zrównoważony rozwój miast i ich obszarów funkcjonalnych. Wysokość unijnego dofinansowania to 73 mln zł.

Na Pomorzu Zachodnim Zintegrowane Inwestycje Terytorialne obejmują Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzki Obszar Funkcjonalny.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl