Tęczowy tandem PO-PSL. Zarząd Województwa Mazowieckiego sfinansował... Paradę Równości

/ Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

Zarząd Województwa Mazowieckiego wsparł kwotą 25 tysięcy złotych. tzw. Paradę Równości - coroczną manifestację aktywistów LGBT i polityków lewicy, która przeszła 9 czerwca ulicami Warszawy. Uczestnicy głosili hasła negujące konstytucyjnie poświadczoną tożsamość małżeństwa i rodziny. Domagali się także wprowadzenia do kodeksu karnego szczególnych regulacji dotyczących „mowy nienawiści”, tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Sprawę ujawnił Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris.

„Decyzję o udziale województwa jako partnera podczas Parady Równości oraz imprez towarzyszących podjął Zarząd Województwa Mazowieckiego”

– stwierdził, w odpowiedzi na złożony wniosek o udostępnienie informacji publicznej, Paweł Cukrowski, dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim. Dodał, że urząd zakupił za 25 tys. zł pakiet promocyjny od Fundacji Wolontariat Równości. Celem transakcji była popularyzacja regionu m.in. poprzez zamieszczenie logotypu Mazowsza na materiałach promujących Paradę, czy reklam na Facebooku i w specjalnym przewodniku. – W ramach pakietu zorganizowane było również stoisko wystawiennicze województwa podczas Pikniku Równości – imprezie towarzyszącej – zaznaczył Cukrowski.

Wsparcie Zarządu Województwa Mazowieckiego zapewniło pokrycie ok. 23 proc. planowanych wydatków Parady Równości. Zgodnie bowiem z informacjami udostępnionymi przez organizatorów Parady Równości na stronie internetowej zbiórki pieniężnej, planowane wydatki manifestacji środowisk LGBT szacowano na 111 tys. zł. Środki zebrane od osób prywatnych za pośrednictwem serwisu Pomagam.pl wyniosły łącznie 47 214 zł, a więc ok. 43 proc. tej kwoty.

- Zgodnie z prawem działalność organów województwa, w tym zarządu, jest jawna. Obywatele mają prawo do informacji, na co przeznaczane są środki publiczne

– podkreśla Olaf Szczypiński, ekspert Ordo Iuris

Koalicję rządzącą województwem tworzą radni PSL i PO, a na czele zarządu województwa, który podjął decyzję o wsparciu demonstracji, stoi wywodzący się z PSL marszałek Adam Struzik. Nie jest przy tym jasne, czy decyzja była konsultowana z radnymi sejmiku województwa.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, Ordo Iuris

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Cynizm będzie słono kosztować. Rodzina Millerów pozwała Ringier Axel Springer

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Przeprosin na pierwszej stronie „Faktu” oraz w sumie 1,5 miliona złotych zadośćuczynienia od wydawnictwa Ringier Axel Springer za wyrządzoną krzywdę żąda były premier Leszek Miller wraz rodziną – swoją żoną Aleksandrą i wnuczką Moniką.

Pozew o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer w związku z artykułem opublikowanym w dzienniku „Fakt” na temat śmierci syna Millera został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowy w Warszawie – poinformował PAP mecenas Artur Wdowczyk, który z Karolem Świątkowskim reprezentują rodzinę Millerów.

Przeprosiny mają mieć format A4 czyli zajmować całą pierwszą stronę gazety. Dziennik „Fakt” ma przeprosić każdą osobę oddzielnie – Leszka, Aleksandrę i Monikę Millerów. Przeprosiny dla każdego z nich mają być publikowane na „jedynce” przez dwa dni. Oznacza to, że gazeta musiałaby drukować je w 6 kolejnych wydaniach. Poza tym każda z pozywających osób żąda od wydawnictwa po 500 tysięcy złotych, czyli w sumie 1,5 miliona złotych odszkodowania.

CZYTAJ WIĘCEJ: Mocny list Leszka Millera do wydawcy "Faktu". Chodzi o skandaliczną okładkę dziennika

1 września tego roku w „Fakcie” ukazał się artykuł zatytułowany „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”. Napisano w nim, że „depresja, problem z alkoholem i rozpad małżeństwa zabiło jedynego syna Leszka Millera”. Publikacja spotkała się z falą krytyki w mediach i zaowocowała rezygnacją redaktora naczelnego dziennika Fakt, Roberta Felusia, przyjętą przez zarząd Ringier Axel Springer Polska.

Leszek Miller jr. zmarł 27 sierpnia. Prokurator Łukasz Łapczyński z Prokuratury Okręgowej w Warszawie poinformował wówczas, że wstępne ustalenia wskazują na to, że syn byłego premiera popełnił samobójstwo. Artykuł ukazał się w „Fakcie” 1 września w dniu pogrzebu.

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl