Żubr, symbol polskiego sukcesu

fot. Marcin Zakrzewski/Puszcza.TV

  

To jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek – zwierzę kojarzone przez większość Polaków, mimo że z pewnością duża część pomyli go z bizonem. To żubr – król polskich puszcz i marketingu.

Żubr to zwierzę bardzo często wykorzystywane przez marketingowców. Jego wizerunek zobaczymy  na znaczkach, monetach, okładkach książek, czasopism, butelkach wódki, paczkach z węglem, koszulkach i odzieży, a także  w reklamach regionu. Ba, nawet politycy wykorzystali go w kampanii wyborczej. Nie ma więc lepszego celebryty, którego można by zaprząc do upowszechnienia wśród Polaków bogactwa naturalnego naszego kraju.

Właśnie w tym celu swoją działalność rozpoczyna portal puszcza.tv. Dzięki dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska możliwe było zakupienie pierwszych kamer, które podglądają zwierzęta w naturze. Systematycznie na stronie internetowej będą pojawiać się filmy z nagranymi mieszkańcami Puszczy. A ta tętni życiem. Już dziś twórcom portalu udało się nagrać łanię z młodym cielakiem przechadzającymi się w poszukiwaniu pożywienia, klempę (samicę łosia) z łoszakiem oraz niewielką watahę wilków. Operatorzy byli również na śniadaniu przepięknych żurawi. Każde spotkanie oko w oko będzie okazją do opowiedzenia historii, przedstawienia postaci i opisaniu problemów, które mają poszczególne zwierzęta. Na razie portal jest w fazie rozruchu, ale już po wakacjach twórcy mają ruszyć pełną parą.

fot. Marcin Zakrzewski/Puszcza.TV

Żubr ma się stać jedną z atrakcji strony internetowej. Dzięki temu podglądowi będzie można się dowiedzieć, czy żubry jedzą żubrówkę i ile czasu temu zwierzęciu schodzi na żerowanie? Którą z 454 roślin, jakie jada, preferuje najbardziej? Przekonać się, jak szybko się porusza i czy jest coś, czego naprawdę się boi? Przez pryzmat żubra można również w sposób najbardziej pełny pokazać osiągnięcia polskiej szkoły ochrony przyrody. Tak się bowiem składa, że to właśnie to zwierzę pokazuje, do czego może prowadzić racjonalna współpraca leśników, myśliwych, weterynarzy, zoologów i naukowców. Polska bowiem w 1923 r. nie posiadała żadnego żubra. Wtedy jednak podjęto decyzję o ratowaniu gatunku. Z inicjatywy prof. Jana Sztolcmana założono Międzynarodowe Towarzystwo Ochrony Żubra. Działali w nim przedstawiciele 16 państw w tym dwa wiodące: Polska i Niemcy. Dwa pierwsze żubry – Gatczyna i Hagen – trafiły do Puszczy Białowieskiej w 1929 r.  W roku 1939 w puszczy było już 16 zwierząt, które szczęśliwie przetrwały II wojnę światową. W sumie według Księgi Rodowodowej po II wojnie światowej na świecie żyły 103 żubry (43 samce, 60 samice), z czego 44 (20 samce, 24 samice) w Polsce. Od tamtej pory hodowla w naszym kraju rozwija się świetnie. Na początku 2018 r. było  ich już 1873. To aż o 175 osobników więcej niż w 12 miesięcy wcześniej. W hodowlach zamkniętych na koniec 2017 roku żyło 238 żubrów, a w stadach wolnościowych aż 1635. To rodzi ogromne wyzwania, które warto poznać. Amatorskie decyzje mogą nas bowiem dużo kosztować. I to całkiem serio, biorąc pod uwagę, że tur nie jest takim dobrym sprzedawcą.  

 

Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada wyłącznie Fundacja Niezależne Media.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze


Wczytuję komentarze...

„Prezydent USA zrozumiał, jak ważne są relacje z Polską”. Tak twierdzi jego współpracownik

Michał Rachoń i Corey Lewandowski / TVP Info print screen

  

Prezydent (Donald Trump) zrozumiał, jak bardzo ważne są relacje między Stanami Zjednoczonymi a Polską (...). Prezydent docenia wagę tych stosunków – powiedział Corey Lewandowski, b. szef kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa dziś w TVP Info. Według Lewandowskiego budowa w Polsce „Fort Trump” jest bardzo poważnie rozważana na najwyższych szczeblach amerykańskiej administracji.

Według amerykańskiego urzędnika, Stany dostrzegają fakt, że Polska zadeklarowała chęć uczestniczenia w kosztach budowy „Fort Trump”.

Najważniejsze jest to, żeby przypomnieć naszym sojusznikom, że zawsze będziemy za nimi, i naszym wrogom, że zawsze będziemy przeciwko nim

- oświadczył.

We wrześniu prezydent Andrzej Duda na spotkaniu w Białym Domu w Waszyngtonie z prezydentem USA Donaldem Trumpem wyraził nadzieję na wspólne zbudowanie w Polsce bazy, która nazywałaby się „Fort Trump”.

Trump ocenił wówczas, że utworzenie stałej bazy wojsk amerykańskich w Polsce kosztowałoby ok. 2 miliardy dolarów. - Myślę, że to mogłoby być coś przydatnego dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa naszych krajów - powiedział.

O budowie stałej bazy wojsk amerykańskich w Polsce z sekretarzem obrony USA Jamesem Mattisem rozmawiał w środę szef MON Mariusz Błaszczak. Po spotkaniu ocenił, że polska koncepcja stałej obecności sił amerykańskich w Polsce została dobrze przyjęta w Pentagonie, a rozmowa z Mattisem na ten temat przebiegła w „dobrej atmosferze”.

Corey Lewandowski był pierwszym menadżerem kampanii prezydenckiej Trumpa - od stycznia 2015 roku, czyli jeszcze zanim oficjalnie ogłosił on start w wyścigu do Białego Domu, do czerwca 2016 roku, gdy zakończyły się prawybory Partii Republikańskiej. Od tego czasu pracuje jako lobbysta polityczny i komentator polityczny. Jak zaznaczył, ma cały czas regularny kontakt z prezydentem.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl