Studniówka PKW Sophia

/ / mat. DO RSZ / PKW EU SOPHIA

  

8 czerwca br. przypadło 100 dni działalności Polskiego Kontyngentu Wojskowego w ramach operacji EU NAVFOR MED. Jest to unijna operacja morska, której zadaniem jest przeciwdziałanie nielegalnemu napływowi imigrantów do Europy oraz zwalczanie procederu handlu ludźmi - informuje Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych.

Powyższy okres był bardzo intensywny zarówno dla załóg lotniczych realizujących zadania w ramach operacji SOPHIA nad Morzem Śródziemnym, jak i dla wszystkich pozostałych żołnierzy, którzy byli odpowiedzialni za stworzenie bazy kontyngentu oraz zabezpieczenie jego działalności. W trakcie realizacji zadań na rzecz operacji polskie załogi samolotu Bryza (M-28 B1R) wykonały ponad 30 misji rozpoznawczych oraz osiągnęły łączny nalot blisko 200 godzin - podaje DO RSZ.

Polski Kontyngent Wojskowy działała jako część operacji wojskowej Unii Europejskiej EU NAVFOR MED (European Naval Force Mediterranean). Jest to unijna operacja morska, której zadaniem jest przeciwdziałanie nielegalnemu napływowi imigrantów do Europy oraz zwalczanie procederu handlu ludźmi. W ramach operacji SOPHIA realizowane są także zadania takie jak: szkolenie libijskiej straży przybrzeżnej i marynarki wojennej. Ponadto obecność sił Unii Europejskiej w rejonie Morza Śródziemnego pozwala na egzekwowanie embarga, które zostało nałożone na dostawy broni do Libii przez Radę Bezpieczeństwa ONZ - czytamy.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: DO RSZ / PKW EU SOPHIA

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Tragedia w Genui - przed problemami ostrzegał sam projektant mostu. Media ujawniły ważny raport

/ twitter.com/screenshot

  

39 lat temu projektant mostu w Genui Riccardo Morandi ostrzegał przed jego korozją z powodu wpływu morza i zatrucia środowiska. W ujawnionym raporcie pisał: "Wcześniej czy później, być może już za kilka lat, konieczne będzie usunięcie wszelkich śladów rdzy".

Pięć dni po wtorkowej katastrofie wiaduktu, w której zginęły 43 osoby, włoskie media przytoczyły dokument opracowany przez inżyniera Morandiego w 1979 roku, a więc 12 lat po tym, gdy zbudował gigantyczny most w stolicy Ligurii.

Architekt wskazywał w nim na konieczność zastosowania iniekcji z żywicy epoksydowej, by usunąć rdzę i zalecał następnie pokrycie powierzchni elastomerami o "bardzo wysokiej odporności chemicznej".

Wskazówki te zawarł w swoim opracowaniu pt. "Długoterminowe działania na wiaduktach poddanych ciężkiemu ruchowi, usytuowanych w bardzo trudnym środowisku".

Morandi położył nacisk na to, że konstrukcja poddana jest działaniu wiatru od morza, które znajduje się w odległości zaledwie kilometra od mostu oraz powietrza o wysokiej zawartości soli, które miesza się z dymem z kominów huty.

- Zewnętrzna powierzchnia struktury, przede wszystkim fragmentów zwróconych ku morzu, a zatem bezpośrednio atakowanych przez kwaśny dym z kominów, zaczyna ukazywać skutki działania zjawisk pochodzenia chemicznego

 - ostrzegł konstruktor wiaduktu, który zmarł w 1989 roku. Prawie 40 lat temu stwierdził on utratę odporności betonu na powierzchni.

W opracowanym raporcie Morandi napisał też o konieczności ochrony betonowej nawierzchni, by zwiększyć jej odporność chemiczną i mechaniczną.

Szef specjalnej komisji powołanej po katastrofie przez Ministerstwo Infrastruktury i Transportu Roberto Ferrazza powiedział po inspekcji w rejonie gruzowiska, że doprowadziła do niej prawdopodobnie "seria współistniejących przyczyn".

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl